Hallgrimskirkja (Church of Hallgrimur) in Reykjavik, Islanda

Situata in una isula formata per terrimoti è volcani, a cità islandese di Reykjavík hè casa di u Hallgrimskirkja (In a Chiesa di Hallgrimur), l'isicienta luterana di Reykjavík.

Si sviluppau da a cullina di a cullina Skolavorduholt in u centru di a cità, sta chiesa si trova à 250 piedi è hè visibule da dòde chilomitri di distanza, suprana u ghjente. A ghjesgia serve ancu com'è una torre d'observazione induve per una tarifa di 800 Kroner pudete furnisce un ascultore à a cima per una vista inolvidable di Reykjavík .

Tuttu u cuntenutu torna versu u mantenimentu di a chjesa. A campanile alberghi trè enormi campani chì sò chjamati Hallgrimur, Gudrun è Steinunn. Questi campani sò chjamati dopu u reverendo è a so moglia è a figlia. A figlia murìu ghjovani.

A Chiesa di Hallgrimskirkja si pò piglià u so nome da u poeta è di u sacrificadore Hallgrimur Petursson chì hè cunnisciutu per u so travagliu Himnus di a Passioni. Petursson hè quizàs u poeta più veneratu d'Islanda è hà avutu influenza grande in u sviluppu spirituali di a nazione.

Architettura

Ntô Designu da u Guojon Samuelsson u Statu Guojon commissioned in 1937, a chjesa era imaginata par simule di a simetria matematica di u basaltu volcanicu dopu avè cooled. Samuelsson hà statu ancu l'architettu principale di a cattulica cattòlica romana in Reykjavik , è di a chjesa d'Akureyri è hè stata influinzata da u Modernismu Scandinavi. Cum'è i soi parenti in altri paesi nòrdici, Samuelsson vulia creà un stilisticu naziunale di l'architettura è hà pruvatu à fà chì a cresia s'assumiglia una parte di u territoriu in l'Islandese, cù i linii minimi riditi, cumuni à u Modernismu.

L'internu di Hallgrimskirkja hè in cuntrastu incantu à l'esternu. Dintratru vi trova più ghjuchjuli giclattichi high-pointed pointed and narrow windows. In fattu, sicondu i primi pagamenti di Samuelsson, Hallgrimskinkja hè statu uriginale designatu per esse parti di una squadra più grande è grandilocu piazza neoclàssica, vicinu da istituti dedicati à l'arti è à l'educazione supiriore.

Stu disignu avia parechje parechje incù u quadru di senatu in Helsinki. Per questu mutivu, nunda mai hè statu di stu grandi disignu.

A custruzione annantu à a chjesa cresce in u 1945 è a 41 anni dopu in 1986. Sfortunatamente, Samuelsson, chì stava mortu in u 1950, ùn hà micca vita per vede a cumplimità di u so travagliu. Ancu se a chiesa hà pigliatu anni per cumprità, era in usu di prima ch'è questu.

In u 1948, a Cripta cù u coru hè cunsacrata per utilizà cum'è un locu di cultu. U sirviziu in questa capacità finu à u 1974, quandu u campanariu era finitu, cù l'alei. A zona hè stata consagrata è a cungrigazioni si stalla, diventendu più spaziu è instalazione supplementu.

Infine, in u 1986, a Nave era cunsacrata nantu à u bicentennial di Reykjavik.

A chiesa anche u più grande urganu in tutta l'Islanda. Oghje nantu à u ghjocu Johannes Klais d'urganu Johannes Bauer, stu strumentu enormi si trova un stesu di 45 metri d'altitudini è pende in un incridibile 25 tunnillati. L'urganu hè stata finita è installata in u 1992 è da a mità di ghjugnu à a mità di aostu, pò esse intesu trè volte à settimana, sia in l'lunch hour è ancu per un concert di sera, per una admission d'Ikr2000 è Ikr 1700, rispettivament.

Dati interessanti

Hallgrimskirkja cunteni assai parechji piezi interessanti di trivia;

Leifer Breidfjord hà designatu è crafted a porta principale per u santuariu, è dinò a finestra grandi vitra nantu à a grand entrance. Breidfjord hè ancu cunnisciutu per a finestra in Memoriale di Robert Burns in St. Giles Church in Edimburgo, Escocia. Hà dinò elaburà i decoru in u circondu di u pulpitu, representazione simboliche di a Trinita, X è P, l'iniziali greca di Cristu, cum'è l'Alfa è l'Omega.

A chiesa possumma ancu una copia di Gudbrandsbiblia, a prima biblia islandesa, stampata in 1584 in Holar, Islanda.

A parrocchia di Hallgrimskirkja hè numera à 6 000 è hè servuta da dui ministri, è di parechji diàccedenti è guardiani è di sicuru, un organistu. A chiesa hà una vita artistica è culturali. Ci sò pezzi arti pendiate nantu à a chjesa, chì l'acelli di l'artista islandesa Karolina Larusdottir è i pittura di Stefan Viggo Pedersen.

U coro di chiesa hè cunsideratu cum'è di u migliori in Islanda. Fundatu in u 1982, hà visitatu l'Islanda è a maiò parte di l'Europa.

Fora a chjesa, ci hè una statua di u leggendimu Leif Eriksson, u Viking chì hè oghji cresce chì anu statu a prima europea per scopre u cuntinente americanu, annunziendu Columbu per cinque seculi. A statua conmemorata u mileniale (1.000th) anniversariu di u primu Parlamentu d'Islanda è hè un rigalu da i Stati Uniti d'America.