In Easter Rising 1916 - U Pianu di a Insurrezioni

Chì eranu i manifestazioni chì guiden à a rivolta in Dublinu?

U pianu di u Easter Rising di u 1916 era simile: acquistà i milizie nazziunalistichi nantu à u Diu di Pasqua, piglià i britànnii di surprise, occupanu siti chjave in Dubline è e provinces, dichjarate una Republica Irlandese à l'appruvamentu universale di a pupulazione, felice dopu . Ma u megliu cunsigliatu di l'omi è di i sappi ... è cusì accade in quellu weekend di Pasqua. Prima una cunfusione di emissariu di cumandamenti, è contra-ordini, chì guverna à un pagamentu.

Allora un fallimentu totale di identificà è occupanu siti strategichi strategichi. Aghjustate u ridículu universale è disprezzu suffrutu di a populazione generale. Bonu, almenu a sorpresa hà travagliatu, surprisingly, è forsi solu per azzione.

Comu sempre, avè acquistatu cù a storia di u Easter Rising di Dublinu in u 1916 pò esse piacerebbe trattà una anguilla in un bagnu di gelatina. A Pasqua Rising di u 1916 era unu di i mumenti definite in a lotta per l'indipendenza Irlandese - in casu pò esse cunsideratu com'è u puntu d'infruzione per a fortuna di u republicanisimu irlandesi. E questu, ma u fattu chì a rivolta era un fallimentu tutale. Ma a so prumessi sanguinia unita l'Irlandese. Allora accumpagna i miti chì circundanu 1916 è stabiliscenu i cose.

Quale eranu i Rebelli Irlandese di u 1916?

"Home Rule", una indipindenza limitata di l'Irlanda in l'Imperu Britannicu, avia statu discututu di l'età è era in alcuna in u principiu di u 1900.

Adupratu avà deve esse ghjustu in u 1914 - ma l'iniziu di a prima guerra mundiali intervene.

In a preparazione pè l'enactment of Home Rule sò parechji organizzazioni paramilitili anu statu custituitu. A Ulster Volunteer Force, opposta à a Regola Home, principarmenti prutestanti è dedicatu à preservà u statu quo o piglià Ulster fora di l'Imperu, floreu in u nordu .

In u sud, i Voluntarii Irlandesi, principarmenti cattolichi, sustegnu di Regola di Home Rule è in ultimazione l'indipendenza irlandesa, eranu stati. Ma à u scoppiu di a guerra in Europa, a maiò parte di i voluntarii di i dui banni di a divida in verità dichjarò a so fideltà à Londra, u più capaci di l'untu in l'Armata Britannica. I Voluntarii Irlandesi anu rienvirtu in modu di "Voluntarii Naziunale", cun sulu una minurità (dedicata) assai cuncintrata nantu à a causa originale.

Eccu anu guidatu secremente da un "Cunzigghiu di l'Armata" custituitu da a Fraternanza Republicana Irlandese. Ancu infiltrati da l'intelligenza britannica anu sappiutu di prugà una ribellioni armata. E eranu sustinuti da i gruppi cum'è una diversità di l'Armata di Cittadini Irlandese di James Connolly (ICA, una militia sindacale), i Rifles Hibernian (una minurita naziunalistica), Cumann na mBan (un gruppu di feminista naziunalista) è Fianna Éireann (un Versione naziunalista di i Boy Scouts). Intantu i Voluntarii Irlandesi eranu Chief-of-Staff Eoin MacNeill è "Commander" Patrick Pearse, poeta, storicu è maestru.

Quandu o ùn volenu micca?

In u 1916 l'intelligenza britannica avia infurmazioni definiti chì l'IRB era di pruggà una ribellioni armata. Sapemu chì i principali attori è u prublema principali chì anu detti ritorni - troppu picca armata.

1,500 fucile èranu smuggled in Howth Harbor parechji anni fa da Erskine Childers - troppu pocu. L'intelligenza sapia ancu chì i republicani stanu aspittendu à Roger Casement, chì ghjè oghje ghjurnati in Germania per crià una " Brigata Irlandese " trà PoWs, per vultà in Irlanda cù un traslado d'armi, curtisia di u Kaiser. Allora eranu bè infurmatu.

E l'alarma hè stata risuscitatu solu quandu un casu pocu disorientatu è apparentemente disillusionu Ruggeru Casement fu arristatu propiu di Banna Strand u Venerdì 1916. Hè statu solu l'acqua di u U-Boat U19. Sfortunatamente, a nave "Aud", cù armi germanichi, hè stata intercepta è deve esse scupled. À u stessu tempu i Voluntarii Irlandesi e autri gruppi paramilitari fôru urdinati per assistenu a "manuvirsi" u Dumenicu di Pasqua. A rivolta era ovvement imminenti - ma u Sicritore Assistantu Sir Matthew Nathan hà dettu chì era tutta di pocu nant'à a nunda è ùn hà micca fattu l'ordine per arrassate quasi 100 pittori amichi di l'IRB è Voluntarii.

Invece, u stabilimentu militare britannicu dicenu chì per miss a festa di a razza di Natale tradiziunale in Fairyhouse (County Meath) seria un piccatu. Cusì Dublin fù strippatu di ufficiali è di l'autri (decisive) di decisore.

U populu divinu Irish

À l'altra parte di dividinu un frontman apparentemente unitu chì si sparghje - dopu à i Voluntarii sò stati cumminciati di cumpressione di u Diu di Pasqua, u MacNeill di Chief-of-Staffi hà assicuratu correttu chì u sviluppu era imminenti è decide di mandà l'ordine. Cridendu quandu Pearse hà dettu chì Casement era ghjustu cù l'armi nicissariu. Allora a notizia dissiò chì Casement avia statu arristatu è l'armi eranu in fondu di u mari. MacNeill hà presuppò (sensu bellu) chì a rivolta hè statu cunnannatu da u principiu è tira à u plug in qualunque «maneuvers». U risottu di Pasqua in 1916 hè statu efficau chjamatu.

Ma ùn solu per Pearse (chì anu una obsessione per "sacrifici di sangue") è Connolly (chì avianu chjamatu ancu una rebellionata più di cunnisciutu di u minutu ICA solu) - avianu u Thomas MacDonagh hà da ordine à l'unità di Dubline di i Voluntarii à Muster on u Lunedi di Pasqua à 10 AM cù qualsse armi chì anu ... e razioni per un ghjornu.

U risuscità di Pasqua hè stata finuta in modu ...

Questu articulu hè parti di una seria nantu à u risaltu di Pasqua in 1916: