L'Olandese è u Color Orange

Ci hè una storia detta l'obsessione d'orange "

I culori di a bandiera neerlandesa sò rossi, bianchi è blu-ùn ci hè micca un aranciu à tuttu. Ma in u mondu, l' Olanda hè stata identificada cù l'aranciu, di tutti i culori. Uranu in ghjorni d'orgogliu naziunali, è l'uniforme di i so sportivi sò quasi tutte un tonalità aranciu brillanti.

Pò esse paressa paria, ma ci hè una certa stima interessanti detta l'affettu di l'Olanda avè per questu colore particulari.

Ma prima ùn viaghjanu spiegà per quessa chì, si i nurmanesi sò stati obsettati da u laranitu, a so bandiera hè un tricolo, biancu è blu?

L'Olanda hà a più antica bassa tricolore (i bandieri francesi è alemani sò un pocu altre esempi) chì u paese adoptendu in 1572 durante a so Guerra di l'Independenza. I culori vinaru da u stemma di armali di u Prince of Nassau.

E sicondu parechji stòrici, a bandiera media (o fess) di a bandiera neerlandesa era uriginale aranciatu, ma a legenda hà dettu chì u tintu d'aranciu era troppu inestabile. Perchè e strisce torna rossi un pocu pezzu dopu chì una bandiera hè stata fatta, a storia scordu, u rossu diventa u corpu ufficiali.

Malgradu a so falla di diventà una parte di a bannera Olandese, l'orangeu resta una parte di a cultura holanda. A craze anziana pò esse tracciata à i ritimi di l'Olanda: L'Orange hè u culore di a famiglia reale Olandese.

U lignu di a dinastia attuale - a Casa di Orange-Nassau-data data à Willem van Oranje (William d'Orange). Hè u stessu Willem chì prumesse u so nome à l'innu naziunale nativu, u Wilhelmus.

Willem van Oranje (Guglielmu d'Orange)

Willem era u capu di a rivolta Olandese contru l'Habsburgu Spagnolu, un muvimentu chì purtò l'indipendenza Olandese in 1581. Natu in a Casa di Nassau, Willem divintò prìncipi d'Orange in 1544 quandu u so primu Rene di Chalon, chì era u Prìncipe d'Orange à u tempu, chjamatu Willem u so erede.

Cusì Willem hè a prima branche di l'arburu di a famiglia di a Casa d'Orange-Nassau.

Forsi a più grande scatula di prutezione nazionale urdinariu hè in Koningsdag (u Re di u Ghjurnata), u 27 aprile di festa commemoratiu l'anniversariu di u re di u paese. Finu à u 2014, a celebrazione fù cunnisciuta da Queen's Day, in onore di u monarchu precu. Puderanu bè per bisognu di truvà una persona neerlandesa chì ùn hà micca sportu u culore in questu ghjornu. È in ogni anniversariu reale, u bandiera tricolore Olandese hè purtatu cù banners ananas faschi.

I salutati di i sporti i Oranjegekte

Ma mentri u culore aranciu hà l'aghjalesi riali in l'Olanda, oghji simbulizeghja un orgogliu più largu in u paese è in l'Olandese. Colloquially known as Oranjegekte (Orange craze) o Oranjekoorts ( Fascia d' Orange), l'obsessione cù u culore spilled over in sporti sporti in u paese di u XX seculu dopu.

L'avianu cumpagni chì anu sfondatu lignu per sustene i so squadra durante i tornei di futboli di a Copa Mundial dipoi circa 1934. O mantelli d'aranci, i capelli è i bianche ùn sò micca solu l'unica manifestazioni di sta freccia di freccia; Certi ardenti fanatici Olandese facenu i so carchi, casi, e strade lucale. KLM Royal Dutch Airlines hà avanzatu per pitturà unu di i so avioni di u Boeing 777 di lignu, un altra mostra di l'orgogliu naziunale nativu.

Allora si pensa à visità Amsterdam o in altre locu in l'Olanda, pudete fà vogliu pacà un pezzu d'armaru (o dui). Ùn puderia micca esse a scelta di culore più lenbariu, ma quandu si trovanu in Paesi Bassi, l'aranciata l'aranciu vi aiuterà a fate cum'è un locu.