Maria di Dungloe - u Lyrics à una Tale of Tragic Love

Quale hè a Maria da Dungloe Canta u cantu?

A canzuna irlandese famosa "Maria da Dungloe" hè stata urigginali u travagliu di un cantero di Donegal chjamatu Pádraig Mac Cumhaill, u primu apparevatu in u 1936. Avà, hè cunsideratu com'è parte di a tradizione folklante in Irlanda, cun un modu semu (perdu è più frequente popular) versione vene da Colm O'Laughlin. E duie e versioni sò essenziali chì dicenu l'antica storia d'amore è afflitta. Sempre apprezzatu in un cuntestu Irlandese ...

Maria di Dungloe - u Lyrics

Oh, perchè pudete fà viaghjate, dolce Donegal, u Rosses è Gweedore.
Sò cruciendu l'oceanu principalu, induva a furia di u rughjonu scovutu.
Quiche si chjavi u mo core per voi à parte, induve aghju passatu assai ghjorni felici
Farewell à relazioni amici, perchè sò obligatu per l'Amerikay.

Oh my love is tall and beautiful è a so età hè scarita à 18 anni;
Ella supira in tutta l'altri altre righjini ravanti quandu viaghja nantu à u verde;
U so neck u spalle finti sò più boni di a neve.
Finu à u ghjornu ch'e morivu ùn ne vanu ninnirisi a mo Maria da Dungloe.

Sì avutu in casa in dolce Dungloe una lettera scriveva;
I pinsamenti di tipu puderanu cumpagnà mi senu per Maria, a mo piacè;
Tis in u giardinu di u babbu, i più belli violetti criscenu
E t'was quì aghju ghjuntu in tribunale a criatura, a mo Maria di Dungloe.

Ah, allura, Maria, sì u mio core mi piace u mo orgogliu è solu cura,
Era u vostru cruel padre ùn lasciate micca stà.
Ma a mancanza ùn faci u cori aghjunghje amatu è quandu iu o'er u principale
Puderà u Signore pruteggiri a mo cria bona, finu à ch'e tornu.

È vogliu chì era in dolce Dungloe è si s'assittò nantu à l'erba
È da u mio almenu una buttiglia di vinu è nantu à u mo ghjinochju à lass.
Cridi à u licore di u migliori è u pagaraghju prima di iri
E mi pozzu roll my Mary in my arms in a cità di Dungloe dolce.

Maria di Dungloe - a Storia

In attu, sta cuntrastu u non-descriptore (u zitellu ama a zitella, a zitella ama u zitellu, i paisani ùn anu in disgrazia, tutti migra e morre) dichjarà un patrimoniu storicu.

Chì, in u stessu, hè basu a stessa storia:

Paddy è Annie Gallagher, maritatu da u 1840, hà campatu in Rosses, appichendu in Letteraugh - in modu agricultori è in a shoppere, perchè un status campagnolu di a classe media. E criendu una famiglia cù quattru figlioli, Manus, Bridget, Annie (cunnisciutu ancu a Nancy) è Maria. U più chjucu, Maria, era ancu cunnisciuta com'è a più bella bellezza di u spaziu, hà "sguassatu" (hè assai altu è avè aiuttu bonu vistu).

Maria accumpagnò u so babbu à a fiera di u veranu in Dungloe in u 1861, chì si duplicava cum'è una sorta d'attesa di partenza per i peceri unmind e figlia. Allora trouve (nantu à l'intruduzioni di u so babbu) un ghjovanu, ricchezza, urigginarii da Gweedore, ma in l'ultime residu in l'USA. Un omu cù soldi per pruvà una mòglia è casa in Irlanda. Addivintà un visitante frequente è hè aggradatu in a casa di Gallagher. A casale hè stata prumutivu di sittembri - quandu e cose si sour. Apparentimenti li vicinanti avianu stati sparghje di chjosu annantu à u ghjovanu, è tuttu s'hè chjamatu. Fighjendu i dui ghjovani anch'elli malamenti.

Ma cum'è e cose ùn cambiani, l'"emigratu riturnatu" truvatu in una zona insupportable ... è si vultò dopu à l'emigrazzioni.

U stilu ... questu u 6 ottobre di u 1861, abbandunò l'Irlande per l'USA novamente.

Quandu ùn hà nudda nunda chì si ne puderà vede in Rosses, Maria, in turnu currisponde à u so frateddu Manus, chì era statu evicutu in u 1860, hà fattu u so modu à New Zealand, è si sò stallati bè in bè. Allora picchi stava ancu in un pocu tempu ... sei mesi è un ghjornu dopu à a fiera d'estiu, u 5 dicembre di u 1861, hà iniziatu a so viaghju in l'emigrazzioni in Nova Zelanda, prumessa di unisce à i so parenti. E cumincià una nova vita. Chì era ancu accadutu rapidamente - nantu à u spedizione chì l'hà migliu un Dónal Egan cunigghiau pocu dopu. Ma ancu chì ùn era micca longu, postu chì dà nascita un picciottu, hà mortu quattru mesi, cù u so figliolu sopravvistutu solu quattru mesi più.

Una storia per calà l'arricelli ...

Maria di Dungloe - u Festival

U gruppu Emmet-Spiceland Ballad (unu di i membri hè statu rispettu u musicista folklòricu irlandese Donal Lunny) pubbricau una versione di "Maria da Dungloe" in l'anni 1960, è questu si aghjunta à u numeru 1 in a musica di musica suiza irlandese u 24 di frivaru, 1968 .

Pudete scopre in YouTube si avete pruvatu ...

In bocca, Dungloe era in u mappa ... è "Maria da Dungloe Festival Internazionale", nasciu. Un feste di musica regnanti irlandese hà fattu à a fini di lugliu in Dungloe - quarchi simili à "The Rose of Tralee" (chì, incidentale, hè ancu basatu nantu à una storia tràggica d'animale consagrada in a canzone "A Rose di Tralee" ). A festa cumporta ancu un pageant per truvà u cuntestu di (feamle) chì incorpora più u "spiritu di a festa", ella hè corona è cunnisciuta com "Maria da Dungloe" per annu. Cridite o micca, decena di milla raghjone à questu festa ...