Nicolì e Figures

Aprende About This U Paese Centru Centru, Oghje è Oghje

Nicaragua, u paese più grande di l'America Centrale, hè cunfrattu da Costa Rica à u Sud è à Honduras à u nordu. A dimensione di Alabama, u paisanu scenicu hè di cità coloniali, volcani, laghi, foresta è i spiagge. Cunnisciutu per a so diversità biologica, u paisanu attrae più di un millionu turistu annu; U turismu hè a seconda industria più grande di u paese dopu l'agricultura.

I principii stòrici

Christopher Columbus hà espluratu a costa di u Caribe di Nicaragua durante u so quartu u ultimu voyage à l'Amérias.

À a mità di u 1800, un mèdicu è mircinari americanu chjamatu William Walker hà pigliatu una spidizzioni militari in Nicaragua è hà dichjaratu u presidente. U so regnu durau solu un annu, dopu à quale ellu era scunfigutu da una coalition d'armate centri Americani è esecutatu da u guvernu hondurianu. In u so tempu di tempu in Nicaragua, Walker hà sappiutu di fà unepochi dannu; E li relii culuriti di Granada anu da ottene scorch marks da u so retrocede, quandu e so truppe pusonu a città fucuni.

Maravigghi naturali

A costa costa di Nicaragua abuts l'Oceanu Pacificu à l'ouest è u Mari di u Caribe nantu à a so spjuna orientali. L'onda di San Juan del Sur sò classificati com'è qualcuni di megliu per u surfu in u mondu.

U paisanu si trova i dui laghi cchiù granni in l'America Centrale: u lago Managua è u lagu di Nicaragua , u sicondu grandi lago in l'Amélias dopu à u Lavu Lake Titicaca . Hè a casa à u lagu Nicaragua di i tiburonu, l'unicu capraghju d'acqua fresca di u mondu, chì avia mischjianu scientists for decades.

Originamenti pensatu per esse una spezia endemica, i scientisti realizanu à l'anni 60 chì u lagu di i Nicaragua è i tibati sò toru tiburoni chì ghjunghjenu i rapidi di u San Juan in terra di u Mari Caribe.

Ometepe, una isula formata da volcani gemelli in u lagu di Nicaragua, hè a più grande isula volcànica in u lagu di l'acqua fresca in u mondu.

Concepción, un majestuicu cunvirsu activu in forma di ciumi si funene à a mezza di u nord di Ometepe, mentri u vulcano alimanu Timberu domina u mità miridiunali.

Ci sò quaranta volcani in Nicaragua , una serie di quelli chì sò sempre attivu. Ancu a storia di u paisgu di l'attività volcanica hè ridutta in u vegetale assai è a terra d'alta calidad per l'agricultura, e eruzzioni vulgani è i terrimoti in u passatu hanu fattu severi danni à e zone di u paese, cumpresa a Managua.

Patrimonii World Heritage

Ci sò dui Musei di Patrimoniu Worldia in u Nicaragua: a Cattedrale di León, chì hè a cattedrale più grande di l'America Centrale, è e ruini di León Viejo, custruitu in u 1524 è abbandunatu in u 1610 in teme di u vulcano vicinu Momotombo hà sviluppatu.

Piani di u Canale di Nicaragua

A rota sud-oest di u lagu di Nicaragua hè solu 15 chilometri da l'Oceanu Pacificu à u puntu più chjaru. In u principiu di u 1900, i piani sò stati fatti per creà u Canale di Nicaragua à l'istmu di Rivas, per vincere u Mari Caribu cù l'Oceanu Pacificu. Invece, u Canale di Panamà era custruttu. In ogni modu, i piani di creà u Canale di Nicaragua sò sempri sottumessi.

Issue sociale et economice

A povanza hè ancu un prublema seria in Nicaragua, chì hè u paese più fugliale in l'America Centrale è u sicilianu più pobritu in l'Hemisferu Occidentale dopu l' Haiti .

Cù una populazione di circa 6 miliuni, vicinu à a mità di campà in l'area rurali, u 25 per centu vive in a capitale fugliale, Managua.

In u 2012, l'inguernu per capita di Nicaragua era di circa $ 2,430, è u 48 per centu di a pupulazione di u paese hà vivutu sottu u livellu di miseria. Ma l'economia di u paese hà avutu meghjà stabile da u 2011, cun un incrementuu u 4,5% in u pruduttu internu grossu per l'index capita in u 2015 solu. Nicaragua hè u primu paese in l'Américas per adopra un billete di polimeru per a so valuta, a Còrdova Nicaraguan .