Porte di Dublino

Avete sentiri di quelli famosi "Porte di Dublinu". Ancu s'ellu ùn avete micca, quandu avete apertu una guida di viaghju illustrata, avete avutu una o duie. È finu à chì ghjè in Dublinu, anu detti in ogni locu. Literatu.

Ùn avete micca vedutu i porte innate, ma ancu cum'è postale, cartellerie, stampi di t-shirt, friddi imetate è ricordi. L'ultime, felice, in forma miniatura. Hè difficili fà un portu in u vostru bagagliu, ùn importa mai più l'intesa di pisu!

Ma chì hè veramente a storia detta? Cumu si "Porte di Dublinu" diventenu una stampa emblemàtica di a capitale Irlanda? Bonu, hè stata per accidenti. E a storia cuminciò veramente ... in New York.

Sbrigativi un pocu pocu

Puderia esse una storia guida da "Mad Men". Versu in 1970, un omu chjamatu Bob Fearon, in a so attività di travagliu in un'agricultura pubblicita in New York City, viaghjate à Dublinu per una cumentazione di photo cummerciale. E, cammendu à u so hotel (un assume in veru suave Don Draper stile ... micca difficile à fà in u Dublin veramente anticu), hà pigliatu l'ochju.

Avete vistu, u so viaghju u principiu per Merrion Square, dopu à a piazza Fitzwilliam. I dui (anchi oghje) indispensabile parte di ciò chì chjamatu "Dublin georgiano". E Don, aspittà, pardate, Bob Fearon, hè stata immediata da a rigioni simmetria è a bellezza eleganti di e cose parechji portoghese Georgi hà passatu. Infatti, sò stati boni boni per passà.

Bob Fearon hà pigliatu ritratti, senza mancissione, solu di interessu. Sicondu i rapporti più avanzati, si chjappia trà quaranta è cinquanta di i porti georgiani di Dublinu. E dopu pittughjavi per ghjocu cù l'idea di arrancimentu l'imàgine in un collage, creendu una figura, cum'è un souvenir per ellu stessu.

Publicu in u Paddy's Day

Bob Fearon cuntinueghja cun avanti cù u so pianu, è e porte stark-yet-pleasant chì hà fotografiatu in Dublinu si lentenu à un collage, cum'è nunda più.

Per via di a so simmitria è a similitude, fintendu trè documenti di porti (tutti diffirenti, anchi tutte e funziunamenti i stessi) in un gridu hè un pezzu di torta. Fearon era cuntentu.

Hè assai felice, in fattu, chì un pocu tempu prima di u Sancte di Saint-Patrick, sempre una grande cosa in NYC, cuntattò l'uffizii Turisme Irlandese in Quinta Avenida. Allora ellu hè stà in Joe Malone, mannigeratu americanu di Bord Fáilte. Dopu qualchì Malone avia vistu collage di Fearon, era alliatu. Questu hè a splutazioni perfetta in a finestra principale, in particulari di sta stagione.

U collage scalò nantu à 5th Ave, à a vigilia di San Paddy ... è ancu i New Yorkers si firmonu in u so postu. Cu qualchissia anu più allora, ingressu à l'uffizii, è dumandendu se puderanu cumprà una copia.

I Porti di Dublinu Go Commercial

Cusì, puderanu? À u primu, ma Joe Malone hà cuntattatu i so culleghi di Dublinu, è u Cunsumu di Turismu Irlandese hà pensatu chì puderanu quì nantu à un vincitore. In seguitu, cuntattate Bob Fearon è hà cumpratu i diritti dritti à l'imàggini è u collage, à quale Fearon agghiunciu u titulu alliterativu di "The Doors of Dublin" (chì utilizò un tipu di tipu irlandese).

U risultatu? Un cartellu chì hè statu un icone in u stessu, per retraduce l'intrattenimentu emblematicu di casa di Dublinu hè mai avutu degninu.

E quali vindutu cum'è i puzziche.

Alas, cum'è sempre, pudite un copyright, ma ùn pudete micca un copyright una idea - è u cuncettu di ritruvà uni pochi porte, è dopu avè dispunìbuli cum'è collage, ùn hè micca veramente unicu. Hè significatu chì, più prestu in quantu più tardi, intrepidi entrepreneursu decide di fà a so pròpia versione di u famusu cartellu «Porte di Dublinu». Completamente legal.

Sè truvate un uriginali?

No, Yoda, ùn avete micca ... postu chì, per esse assai onestu (è cun perdoni à Bob Fearon), u cartulare originale hè un pocu datatu. E micca solu perchè ghjè vicinu à pochi di qualchi anni. U fattu hè: da u ghjornu di Fearon in Dublinu, u Dublin hà cambiatu. Cusì avè e porte di Dublinu.

Sò ancora quà, ma assai sò assai mellurati annantu à u tempu cù l'imprese pitturante di paint, quarchi cumbenzi aspettu, quarchi articuli in parechji articuli.

E l'edifizii cunduranu, sò spessu stati limpiati, rinnuvati, sutiliamenti cambiatu a so apitzu per u megliu. Quelli di l'imitazioni più muderni di u pittura originale sò simuli più brillanti è più vistimenti.

Invece, perchè un "New Beetle", u venerable Volkswagen Käfer (quella hè u Beetle quandu hè in casa in Germania) hè sempre immubiliate. U cartellu originale di e porte di Dublinu hè un certu appellu retro, ancu se i tempi cambiani.

Allora, sè vo site un cullittivu è avete un longu per i "rari ora" (com'è a canzona), per tutti i medichi, cercate un uriginale o una riimpresa. Ma se vulete mannari una casa di cartolina - aghjunghje u gustu. A ghjente ùn avarà mai notu!

Fà u vostru Collage di i Porte di Dublino

Indemente, perchè micca? In questi ghjorni di numarose, pudete piglià u cuntenutu di u coru per un pocu centesimi. Ùn serà micca difficultu di ripiglià u classicu in una scala, disposti in GIMP o Photoshop.

Ma dunni truvate e porte? Bonu, in Dublino georgiano, sicuru!

Parechje persone assume chì sò stati cunfinati à u Southside Dublin. E veramente, un passaghju per Merrion Square, Fitzwilliam Square è e circondi circundaranu portanu più di centu centu e più di casi giuggiare cù l'archetipicu "Porte di Dublinu" in fronte. Certi in una forma megliu da l'altri, quarchi in culori silenzii, altri "in u facetu". Un pocu di più o menu chjucu è uriginali, altri sportivi media docena di letterboxi, portelli è sistemi di alarme. Pigliate u to pick.

Ma puru risani sempri più. In u Nordu, per esempiu, assai una strata ha ancu casa georgiana, cumpletu cù sti porti, è sò menu sparghje fotografii di i so contraparti miridiunali. Ci hè questu quasi nucchiati da i wisteria, una vista stessa in u fiore, è ghjusta à cinque minuti passendu da u Garden of Remembrance.