Quale hè chì hè Pandora è perchè Ci sò culpita per tuttu?

Poviru Pandora ùn pudia sfavore micca un pocu à pensà à a casella ch'ella avia dettu. È andonu cusì chì era successu.

Hè crescente quantu l'omi anu detesta à e donne per a so propria debule, è di sicuru tutti i muta di u mondu. Pandora per esempiu. A prima donna mortali, creata da i dii, hà fattu solu ciò chì era fatta da fà. Eppuru a so storia (primu registrau da l'escriptore grecu Hesiodu in i seculu VIII-seimu seculu aC) diventò l'scusa per a ruina di l'umanità è, per estensione, u mudellu per a tradizione judeo-cristiana di Eve chì apre u via per u Sin Original è u expulsione da u Garden of Eden.

A Story Starts Here

I Versioni di a storia di Pandora sò di i più antichi miti greci di i Titani, i genitori di i dii è i di diventati. Prometheus è u so fratellu, Epimetheus eranu Titani. U so travagliu era di populallu a terra cun l'omi è l'animali è, in certi stori, sò accreditati da creà l'omu di l'argilla.

Ma urdinà ghjunghjenu in cunflittu cù Zeus, u più putente di i dii. In certi versioni, Zeus era ingeratu per chì Prometeu amparò l'uceanu questu trucu à i dii in l'accumpagnà offerte abbruciata inferiscei: "Sì avà strappate l'osse di viteddu in u bellu gustu dilicatu, si sdrughjenu bè bè è ponu tene u migliori di carne per sè stessu ".

Un zerri in a so furore è di famiglia, punite l'umanità trasendu u focu. Allora, in a parte più famosa di u mitu, Prometheu hà datu u focu à l'umani, facendu per allà u prugressu è di a tecnulugia umana. Zeus punitulà Prometheus a catenà à una roccia è à mandà l'àcule à manghjà u so fegatu (per sempre).

Ma chjaramente, chì era micca abbastanza per i Zeus. Hà urdinatu a creazione di Pandora com'è un puniziu cundimentu-micca solu di Prometheus-ma di tutte u restu di noi.

U Nascita di Pandora

Zeus hà datu a cumpagnia di creà Pandora, a prima donna mortali, à Hefesto, u so figliolu è u maritu di Afrodite. Hèfagiu, generalmente figghiu di u ferru di i dii, era ancu un scultore.

Hà criatu una bella picciotta, capace di evucà u desertu in tutti quelli chì l'avianu vistu. Parechji altri dii anu una manu per creà Pandora. Athena hà enseñatu a so cumpagnia di donna, e di furmagliu è tissuti. Aphrodite vestita è adornata. Hermes , chì l'avia dettu à a terra, hà chjamatu Pandora, chì significava tutti o rigali o tutti i rigali è li dete u putere di a vergogerie è l'falzà (più tardi, versioni kinder di a storia cambiò à a curiosità).

Hè stata prisentata cum'è un donu à u fratellu di Epimetheus-Prometheus, ricurdativi? Ùn avete micca molti culleghi inchuli in a maiò parte di a mitulugia greca ma ellu ghjoca un rollu pivitali in questa storia. Prometheus hà avvirtutu di ùn avè micca accettatu micca rigali da Zeus, ma, a mo buntà, era stupidu, cusì Epimetheus ignorava i boni cunsiglii di u so fratellu è a pigliò per a so mòglia. Curiosamente, u nome Epimetheus detta indiretta è hè spessu cunsideratu u diu di u pensamentu è l'scusi.

Pandora hè stata datu un boxe full de trouble. In attu era un putu o anfora; L'idea di una casella venenu da l'interpretazioni dopu in l'arti Rinascenti. In questu, i deuses pusonu tutte e prucessi è malatie di u mondu, a malatia, a morte, u nostru annullamentu è più peggiu. Pandora era statu dettu ùn vede à l'intornu, ma sapiamu chì successe.

Ùn pudia micca contru à una pècura è, da quandu s'hè rializatu ciò chì avia fattu è si chjappà l'ùltima chjusu, tuttu in u caprettu avia salvu sperendu a speranza.

Versioni di a Storia

Quandu i stori di a mitulugia greca anu annunziatu, avianu già statu parti di a tradizione orale di a cultura durante seculi, forsi milenaria. In u risultatu, parechji versioni diffirenti di a storia ci sò, cumpresu u nomu di Pandora, chì hè in qualchì volte com'è Anesidora , u mandatu di rigali. U fattu chì ci sò più versioni di stu mitu chì altri stori tradiziunali suggissi chì hè unu di i più antichi. In una storia, Zeus hà mandatu cun rigali rigali per l'umanità invece di male. In a maiò parte di versione hè stata cunsiderata a prima donna mortali, purtata à un mondu abbitatu da i divinsi, diessi è mortali. Questu hè prubabilmente versione chì hè ghjustu finu à noi per mezu à a storia biblica di Eve.

Dove truvà Pandora Avà

Perchè ùn era micca una dea nè un heroe, è perchè era assuciata à «trouble and strife», ùn sò nisuna tempula dedicata à Pandora è no bronzu heroici per vede. Hè assuciata à u Monti Olimpu , perchè hè stata cunsidarata a casa di i dii è questu induve hè stata creata.

A maiò parti di Pandora-cun un boxe sò in pittura in u Ritenimentu quellu solu in l'opere di l'arti grechi classici. A so creazione hè stata dicata chì hè statu illustrutu nantu à a basa di l'èbbica gigante, d'oru è di l'ivori di Athena Parthenos, creata da Phidias per u Partenone in u 447 aC. Questa statue hà scumparuta versu u V seculu dC ma era scrittu à u dettu di scrittori Greci è a so imaghjina persistia nantu à muniti, sculture miniatura è giovani.

U megliu modu per truvà una imaghjina chì puderia esse identificata cum'è Pandora hè di vede à i vessi grechi classici in u museu archeologicu naziunali in Ateni. Hè spessu illustrated as a woman rising out of the ground-dapoi Hefesto creatu da a terra, è ella adupratu porta un cane o anfora petite.