Sapete più nantu à u Diu grecu Apollu

Quandu visitate u Delfinu Ajaghjate à sapè à Apollu

Apollu hè unu di i dii più impurtanti è più cumplate in u Panteonu Grecu. Se avete fattu ancu un ligne interesse à a mitulugia greca, avete bisognu di l'Apollo cum'è u Diu di Diu è avete visti ritratti di ellu chì guidanu u carru di u sole nantu à u celu. Eppuru, sapete chì ùn hè micca mai citatu o scritti guattendu stu carru in a literatura è l'arti grechi classica? O chì i so origine pò ancu esse grecu.

Sè vo vulete visità a UNESCO World Heritage Site di Delfi à u pedi di u Mt. Parnassu, u situ di u templeu più impurtante di Apollu in u mondu anticu, o unu di i so altri altri temaghji, un pocu di fondu attenterà veramente l'arricatu.

A Storia Boryina di Apollu

Apollu, un ghjovanu bonu cun pilu d'oru rive, era figliu di Zeus, u più putente di i dies Olimpichi , è Leto, una ninfa. A mòglia di Zeus (è a so sera) Hera, deessa di e donne, u matrimoniu, a famiglia è a parturientu, fù indelicatu da u gravidanza di Leto. Ci cunvince i spìriti di a terra per rinunzià per permissione di Leto per dà a nascita in nant'à u so superfici o in i so isuli à u mare. Puseidonu hà piace à Leto è a purtò à Delos, una isula flottante, per ùn esse tecnichemente a superficia di a terra. Apollo è a so sughjette gemelli, Artemidi , dea di a caccia è cilesti salvatichi, nascinu. In seguitu, Zeus ancreziava Delos à u pianu di u mari, per quessa, ùn viaghjava più o mari.

Cusì Ci hè Apollu u Diu di Diu?

Solu micca. Ancu s'ellu hè sempri imaginatu da i raghji di u sole chì nascenu da a so testa o di impunità u carru di u sole nantu à u celu, quelli attributi sò dettu presaggiu di l' Helios , un Titan è una figura prima di u periodu archeolònicu pre-Hellenistenu. Duranti u tempu, i dui addiventanu cunglite, ma Apollu, un Olimpico, hè più cunsideratu com'è u diu di a lume.

Ancu era veneratu cum'è u diu di a curatari è di e malatie, di prufezia è di verità, di a musica è di l'arti (ellu porta una lira fugliatu per Hermes) è di l'arcu (una di i so attributi hè un quiver di lignu cumprata di fleurs d'oru) .

Per tuttu u sole di a so creatività è di boni aspetta, Apollu hà ancu un latu scuru, cum'è u purtatori di e malatie è u problema, di a pesta è di i frecci assassinanti. È hà una magia è ghjelu. Ci sò parechji tistimoni nantu à a so tragedia per i so amanti è à l'altri. Era statu questu cunfrontu à u cuncorsu musicali da un omu chjamatu Marsyas. Aghjunghjeva venutu - in parte à traversu trickery - ma dopu, avia annunziatu Marsyas viulente per darete sfide à u sfidau à un cuncorsu.

Vita Famiglia

Cum'è u so babbu Zeus , Apolluu piace à apprezzà, quand'elli dicenu. In casu mai hà maritatu, hà duvecche di amatori - l'omu è i ninfi, e donne, i donne è i picciotti. Siccome l'amante di Apollu ùn spessu ùn finita finmente. Fù i so parechji volte:

A maiò parte di i so scontri paria finiscinu in una gravidenza è avè pare avè più di 100 zitelli, cumpresa l'Orfeo cun a Musée Calliope è Asclepius, un ero divinità divina è patronu di a guariscenza è di a medicina.

À Cirènia, a figliola di u rè, hà patri à Aristaeus, un figliolu è semidiscu, u patronu di u vacche, fruttu, caccia, travagliu è di apicultori, chì hà insignatu u ghjurnale humanu è u cultivatu d'alivi.

I Templi principali di Apollu

Delfi , uni pochi minuti da Atena, hè u situ più importantu di Apollu in Grecia. I rutti di unu di i tempii curone u situ cù e culonni. Ma, in fattu, a maiò parte di u situ multi-acre - crammed with "treasuries", sacri, stati è un stadiu - hè dedicatu à Apollo. Hè u situ di i "omphalos" o di u mandliu di u mondu, induve l'Oraculu di Apollu hà tene u tribunale per tutti l'elemenu è, à quarchi pocu prufiziali dubbiusi. L'oraculu hà prufitti in u nome di a Terra diessia Gaia, ma Apollo hà stola l'oraculu da ellu quandu hà fattu un dragonu chjamatu Python. Una di l'altri etichetti di Apollu hè l'Apollu Pythian, in onore di stu successu.

L'impurtanza di Delfi in u mondu anticu era com'è un postu di pace assicurata, induve i capiprui di tutte e mondu cunmessu - rapprisintanti di e cità-stati grechi, Cretens, Macedoniiani è ancu persiani - puderanu unisce, ancu s'ellu eranu in contatore. , per celebrà u ghjacciu Pythian, per fà offerazioni (cusì i tesoros) è cunsultate l'Oraculu.

In più di u situ archeologicu, ci hè un museu cù l'ogetti notevuli attruvamu quì. E, prima di abbandunà, firmate per freschezza in una terrasse è sopra à a vaddi trà u Mt. Parnassu è Mt. Giona, per gape à a Chjesa di Crissianu. Ddu rampanti di Parnassu, tutta a via sottu à u mari, a vaddi hè in pienu d'alivi. Più assai più d'un vastu olivarale, questu hè cunnisciutu com'è u boscu d'alivi di a Chjesa Crissiana. Ci sò milioni (forsi bilioni) di l'alivi chì anu da produzzione d'alivi Amfissa. E fàcenu fà per più di 3,000 anni. Hè u più anticu basamentu d'alivi in ​​Grecia è probabilmente in u mondu.

Essentials

Altri siti

U Tempiu di Apollu à Corintu hè unu di i primi tempii Dorichi in u cuntinente grecu. Hè offre verni cimi di a cità.

Santu Arcaico di Apollu à Klopedi, Agia Paraskev

U Tempiu di Apollu Epicuri a Bassae

Templo di Apollo Patroos - Ruins di un petit troudu joniu noroccuore di l'Antica Agostina di Atena.

È esse u vostru dettagliu archeologicu propiu

Apollu, in certi locali, hà rimpiazzatu u primu di u solar, Helios. I cimi di a muntana alta eranu sagrati à Helios, è oghje, i chjese dedicati à San Elias sò spessu trovanu in sti stessi spots - una bona idea chì un templu apolieniu o un santuariu puderà avà amparatu a stessa vista.