Una Introduzione à Belfast, Capital di l'Irlanda di l'Irlanda

Belfast hè a siconda cità più grande di l'Irlanda, è ancu a cità è a capitale di l'Irlanda di l'Irlanda, è un locu chjappu di vive, cambiatu assai da i ghjorni di i "Troubles". Situatu nantu à a cunfini di i cuntesi di Antrim è Down in a pruvincia di Ulster , Belfast hè à a custa di Belfast Lough à a costa nordestu di l'Irlanda. A so populazione hè di circa 330 000 (Cità sola, l'area metropolitana hè stimata à circa 600 000 abitanti).

A Storia di Belfast

Belfast era pocu più di un casteddu chì guardiau u cruciatu di Lagan finu à u 1603, quandu Sir Arthur Chichester hà ricevutu a terra è custruì una cità furtificata nantu à a terra più bagnata. Durante a seconda meza di u XVIII sèculu, Belfast hè rijiminatu è divintà a "Atesi di u Nord", prestu prestitu in una cità industriale incù linen è fori di a custruzione di vindetta.

Quandu Belfast divintò una cità in u 1888 a so pupulazione s'hè grownu in u 400% in cinquanta anni, a maiò parte di a ghjente chì stà in terrazze di brique-bria è chì travaglia in fabbrighjani o astriane. A fini di u 19u seculu anu vistu u crescenu di u splendore citatinu è l'accadèmicu, cum'è l'averebbi scientificu. U principiu di u Titanic in u 1911 rapprisenta u cenitimu di stu sviluppu.

Cum'è una citadina sociétély as well as politically deeply divided (a catedrali cattòlica tendia à esse più povira nantu à una scala larga), Belfast fu fattu capitali di l'Irlanda di l'Irlanda in u 1921, hè culpitu da a diprissioni à l'anni 1930 è "blitzed" da i bombotti alemani in u 1940ini.

Dopu à a Siconda Guerra Munniali, U Belfast mai ricumpinseriu è l'iniziu di i "Troubles" in u 1969 facia a cità sinone cun l'agitazioni civile è u terrurismu. Tra u 1971 è u 1991 un terzu tutale di a pupulazioni scappò di a cità! Solu cù a cessation of violence in a meza di l'anni 1990 è sottu l'imprissione di l'Acordidu di Venneri u Griddu (1998), Belfast hà iniziatu à ricuperà.

Belfast muderna

Driving in Belfast ùn pò aiutà, ma ùn avè avutu signu di u passatu sicuru. Stazioni di stazione di polizia, "linii di paesaghju" (altitudini parete chì separanu comunitori Protestanti è Catòlici) è in quantità parechji murtali prumessu chì ricorda l'eroi di u passatu.

Ma u visitore si sorprenderà da a normalità attraversata in u centru di a cità. Oghje chì i bandieri sò stati manufatti in punti di cuntrolazione fermamente furtificati solu uni pochi anni fà, i passeggeri di cumpagnari è u cummercializante di strada occasione favore u so bè.

I prumudicultori offri visitare guidate à i marcati di a storia ripulana, i lochi di souveniri vendenu occasionnelamente regali paramilitari è i carru di pulizie ùn anu micca bisognu armatu. Invece a tesa sectaire, in ocasioni, scalendu in l'abbitanti, u centru di a cità hè simile notablemente à l'altri città britannichi. Cù un toccu di irlandesi in ghjucu.

Belfast per i visitatori

Belfast hè una cità abbastanza moderna cun una vita notturna bubbly, boni shopping è qualchi sighi interessanti. U turismu hè sempre esse sviluppatu è l'attrazioni ùn sò micca dispunibuli, ni esse bellu chì sò in Dubline. Navigating Belfast pò esse ingerente in un caru è ancu a pede, cù sistemi d'una sola strada òbvi ò pensati cun cunigghiu warren in mente è rotte micca dictati da lòggica ma per "linii di paci".

È pudete avè à truvà in una zona visibile settarica versu a cantina vicinu.

Dopu avè dicu chì, Belfast deve esse cunsideratu cum'è generale "salvezza" per u visitore. A menu chì vi vede eseguisce slogan o simbuli (per esempiu, i cammi relati a l'IRA sò aperti dispunibili, ma l'arreri li dumandate u prublema).

Belfast ùn hè micca "stagione" com'è tali. A tensione settitiana tende à aumentà circhendu à u 12 di lugliu è i celebrazione per ricurdà a Battaglia di u Boyne .

Places to Visit

L'Agljale, a splendida Grand Opera House, u storicu Crown Liquor Saloon, i Jardini Botani è u Museu d'Ulster sò must-sees. Qualchidia interessata in patrimoniu industriale o maritimu deve avè un ochju vicinu à a Laganside, appuntamentu à un tour per barche di u portu estensivu, ammirazione di i cranchi grandi di Harland & Wolff ("Samson" è "Goliath") è u novu Lagan Weir.

I amanti di a natura pò scopre a Cave Hill quinta da alta nantu à a cità o passanu un mezu ghjornu intornu à u Zoo di Belfast vicinu. È quelli chì interessatevanu in u passatu cunfusu di Belfast puderanu piglionu d'avè un "Taxi Negra Tour" à i murals.

I migliori musei di Belfast sò u museu di l'Ulster, detti l'istoria di a pruvincia dipoi l'età di pietra, u splenditu di u Titanic Belfast cù a so splutazioni exhiba nantu à u travestinu illatu è u venerable survivore di a Battaglia di Jutlandia, l'HMS Caroline .

Luoghi per evitari?

Ancu i cateni di Cascate è Shankill, i tarritorii ripubblicani è fideliali, rispettivamente, ùn sò micca cunsiderate "fora di limiti" . Invece, quasi ogni reunione spontanee di i ghjente umani ghjovani di travaglià puderianu fà sbaglià u sughjettu è deve esse cunsideratu cumu un segnu d'avvucatu.