A Battaglia di u Boyne

A "Rivuluzione Gloria", a Guerra Williamite è 1690

U 1 di lugliu di u 1690, dui armate cumposti da danisi, francesi, neerlandese, hugenoti, alimanu, inglesi, è ancu i truveri irlandesi truvi in ​​i banche di u fiumu Boyne vicinu Drogheda . E duie èranu guidati da l'omi insistendu chì sò solu u rettitivu re d'Inghilterra. A forza principale di dui armati ùn mai avianu participatu à a lotta. A Battaglia di u Boyne ùn era micca decisive in alcuna manera. Nun si truvava l'Irlanda - anu statu un avvenimentu più icònicu in a storia Irlandese.

1688 - La Rivuluzione Gloria

Per spiegà a battaglia di u Boyne, hà da parte di u principiu di a prima causa di questu. Re II di l'Inghilterra, Stuart, suscitava suspetti di u Parlamentu Westminster da a so rivoluzionaria è di i so prediletti definiti versu a Chiesa Catolica. U successu di u so frère, Carlu II, comu re, Ghjàcumu era digià 51 anni di età è ùn spetta di durà. O custruiscenu una dinastia - era senza figliolu. U ghjornu in seguente per u tronu era Maria, nebbia di Carlu, maritata cù William - un nùmmuru di l'Europa ombríru attu di u Statu di u (sustinibili Protestant) Paesi Bassi.

Mentre i so credenze religiose puderanu esse tolleru da un certu tempu, u pruteziu di Ghjacumu è u regnu assolutu cumminò i penali colectivi di u Parlamentu di u Parlamentu in una ruffle. Meno di 40 anni fa una testa di u re hè stata triturata per aspirazioni simili. Quattru mesi dopu l'accadimentu di Ghjacumu II a prima ribellioni sottu u Duca di Monmouth (u so nipote, ancu s'ellu illegitimu) falliu.

U "Assizes sanguinanti" seguitanu, chjappà a casa a rialità di a regione assuluta.

A paglia finale ghjùnghjenu u 10 di ghjugnu di u 1688, in a forma di u Prìncipe di Gales - cumu da a magia Ma hà sappiutu a ripresa di successu à u male Inferdu! Succissione catòlica hà statu assicurata.

Guglielmu postu u so oliu in un solitu, hà partitu per l'Inghilterra è sbarcò in Brixham u 5 di Novembre di u 1688.

Assicurendu u sustegnu di dissidenti Inglesi, Guglielmu marchja à Londra, arriniscera à spidammi James da l'Inghilterra. A "Rivuluzione Gloriosa" hè successu è u 13 di ferraghju William è Maria si sò stati cumuni cunghjunati sovrani - dopu à firmà u Bill of Rights è effettuamente impossible a monarchia assoluta.

Jacobiani Versus Williamiani

A Rivuluzione Gloria rivolta à a Gran Bretaña politicamente appartene - sustinidori di "u Vecchiu Rè" vugliatu per contru à u cambiamentu politicu da a forza. Addivintaru cumminciari colettorii cunnisciuti cum'è i Jacobiti, Ghjacomu hè a versione inglesa di u nome biblecu Jacob. No sorprense supporters di u Rè Gugliermu fubbe divinutu chjamatu Willamites.

Per vede stu cunflittu quandu un tema religiu hè un esercitu fèrtilu - anu chì u Catolicismu di Ghjacumu hà causatu suspicionu è ultimamente hà purtatu à a so cascata. I temi pulitichi sò assai più impurtanti. U prutistante Guglielmu hà avutu u sustegnu di u papa Innocenti XI. È l'ali Alliati europei sò stati basati principalmenti da a Liga di Augusta, una cabbina anti-francesa di a nubiltà, è ancu i stati catòlichi.

Battleground Irlanda

L'Irlanda hè diventatu un battleground ghjocu per accidente - quandu partiu d'Inghilterra, Ghjacumu II avia de facto William entruti a corona nantu à una plate di lignu.

A so speranza unica di a ristaurazione era ligata à una volta à u so regnu. È una sola parte era cunzidiratu abbastanza sicura è simpaticessa - L'Irlanda Catolica, rignata efficace da u Tyrconnel jacobite.

Tyrconnel hè stata determinata di mantene à u putere in Irlanda è hà ghjucatu un jocu diplomaticu di caccia è guai chì participà à William, James è Louis XIV di Francia.

Cù i benedizzioni Francesi è u sustegnu militari James II assista in Kinsale u 12 di marzu di u 1689, intricatu nantu à l'Irlanda rinunquata, solu chì l'Escocia, da l'Inghilterra. Diversi successi Jacobite seguitanu è l' Assediu di Derry cumincià à u 16 d'aprile, i Williamite erani perdenti in una grande scala. E Ghjacumu anu sappiutu di stabbilì u so propiu parlamentu in Dublinu.

Ma a campagna militare di u duca di Schomberg, in quellu tempu un generale di Brandeburgo per "prestiti" à William, hà cambiatu a situazione.

U u 14 di ghjinnaghju 1690, Guglielmu III intrì in l'Irlanda à u capu di 15.000 truppi (in particulare nant'à Dutchu è danesu) - usu di u portu di Carrickfergus è dirigenu versu sudu di Dublinu via Newry è Drogheda.

James II hà decisu di scunvuraru stu pianu difendu di Dublinu nantu à i banche di u fiumu Boyne. Oghje Drogheda è a Vicenza Vieja à u punenti vera com'è una bona idea à l'ora.

A Battaglia di u Boyne in 1690

A situazione nantu à a matina di u 1 di lugliu di u 1690, era chjucu - Guglielmu III vuleva passà à Dublinu è avutu per truvà un modu in u Boyne. A più facilitata chjamatu cà fà, cù Drogheda hà occupatu è furtificatu da e truppi jacobiti un travagliu vicinu à a Vicinanza di Vicinanza parevanu l'unica mirabile pratiche. Allura Guglielmu marchjau e so truppe assortti.

Aspittendu à scuntrallu era l'esercitu leali versu Ghjacumu II, guidatu da l'omu stessu. E questu hè u primu mutivu d'avè a battaglia assicuratu a fama: Era l'unica ora i dui re è eranu attu in un campu di battagghia, affruntate à l'altru (perdu à a distanza).

A battaglia, anche di sangu, ùn era micca un ingaghjamentu enormi. Molti truppi solu "fought" fora di l'attitudini musket, l'altri l'avianu (littiralmenti) imbruttati, ridduzzendu à fighjà à un miraculu scantificatu in un pezzu di terra impalpable. E mentre chì i Jacobiti anu (in teoria) una pusizzioni assai difendenti, i Williamite hà più d'alluntanate e probabili di avè l'impiegati artiglieria, è ancu di i suldati sperienzi. Doppu quarchi ura, sti suldati, anchi si perde u Duca di Schumannu, hà sappiutu a forze un passaghju per u Boyne per rebasalli novi attaccu è da stabilisce un passaghju sicuru per u fiumu, per andà in Dubline.

Eccu un statutu icònicu addiventatu hè guadantu - Gugliermu di Orange chì travaglia u Boyne divintò a stampa emblematicu oghje hè oghje. Ghjàcumu fugghjighjenu à u pelle, finu à Francia è ùn turnà micca, ùn hè micca sminticatu. Ùn hè a so osservazione à Lady Tyrconnel chì i so paisani certamenti corse beni. In risponde à quale ella hà osservatu chì ellu pare averebbe cascatu.

Ma unu deve aghjunghje chì Ghjàcumu ùn era micca troppu fora di a marca - in particulari i regimi "Irlandese Irlandese" anu a prova a so tendenza à vultà solu a casa quandu u so ufficiali cumannanti fù uccisu. A "causa" era un cuncepimentu assai nebulu.

U Fattu sussegwenti di a Causa jaculiani

Cum'è a Battaglia di u Boyne ùn era micca decisiva in ogni modu, a guerra cuntinuau. A principalmente, grazia à a scontra più grande di William - invece di sviluppà a pace è a cunciliatori, hà detivutu i Ghjacobbei è hà scrittu termini punitivu in sottu ch'elle sia rinviata puderà esse ricunnisciuta. I corazie lucali è di u menti ùn era micca ovvatu nantu à a so agenda - è cusì hà rinviatu a riezzione di a resistenza di l'inimicu. Chì solu finisci più di un annu dopu in Limerick.

I jacabani facia dui tentattivi più serii di ripiglià u tronu per i Studiati - in 1715 è novu in u 1745, l'ultimu sottu u ineffettu ma assai romanticu "Bonnie Prince Charlie". Dopu à u massacru di i so truppe in a Battaglia di Culloden (Escocia) a causa jacelitea era direttamente sanu fora di steam. Ma Culloden divintò comu icònicu per l'Escocia cum'è a Battaglia di u Boyne hè per l'Irlanda.

A Battaglia di u Boyne com'è icona Protestante

Malgradu a so ultima insignificenza storica, a Battaglia di u Boyne diventò un icone Protestante è Unionista - hè stata principalmente da a prisenza di i dui re di u campu di battaglia. L'imaghjera di James chì ghjera da u victoriu Guglielmu era troppu boni à risistiri. Anchi si u praticu Protestante pugnammi u Ghjugnu Catòlicu cù l'improbabili sustegnu di u papa Innocenti XI!

L'Ordine Orange, fundatu in u 1790 per a priservà l'Ascendenza Protestante, hà fattu a celebrazione di a battaglia l'avvenimentu cintrali di u so calendariu. Chì avà hè oghje, ma quellu chì hè marcatu di a stagione marchante hè in fattu di u 12 di lugliu, u ghjornu in ghjornu . 12 di lugliu hè una festa publicita in l'Irlanda di l'Irlanda è i desfunnari massali sò stati in cummemorazione di a vittoria di William (solu una parade d'Ordine Arancia hè in parte in a Repubblica - in Rossnowlagh ). Un accontutamentu impressesivu, anche bien cattivu divisivu è sectariu in caratteru. E sempre fluting e drumming " A Sash That My Father Wore " ...

E un tour di (Prutistante) Belfast vi cunfirmà u face à fronte à l'imaghjini imagine fournée in Mente irlandese - "King Billy" in un mantellu rossu, astride un cavallu biancu, stintinu a so spata à a vittoria è un glorioso futuru impitente protestante . Questa rapprisintazioni ùn pò micca esse stòricamente curretta, ma ogni sculacciu irlandesi averà ricanuscià istante. À e parti di a dividitura. Hè rapprisenta a mhux a vittoria Protestante, ma ancu a cunnessione stretta à l'Inghilterra.