Visitu a cità Irish di Drogheda

Dui blieti cresciute in una nantu à i banche di u Boyne

Sè vo visitate Drogheda? Per esse ghjustu, in un primu fiament, u gemello nord di Dublinu hè micca veramente assai per scrivite casa. Ma dopu, e chjese, l'architettura georgiana , una splendida porta di a cità medievale, è u capu di Sankt Oliver Plunkett puderia fà una visita corta vale a pena.

Drogheda straddles a bocca di u Boyne è hè a cità più meridionale in u Louth . Parti di Drogheda hè statu una volta in u Meath Contea .

Longu cunnisciutu com'è un bottleneck in a strada di Dublino à Belfast, hè passatu per via u ponte Boyne è a M1, una località di cunnessione puderia esse l'esse in Cromwell.

Drogheda in pointe

Drogheda hè un centru industriale è pussedi un portu (ma micca ovveru) di u portu chì cuntene una cuntribuita à a prosperità di a cità, ma hè in un statu pocu assai pintorevicu. L'ultimi si pò dicinu à parechji spazii di u centru di a cità, cum'è e boni ingressi georgiani sò spessu permessi per fallinu in disrepair, à prossimu vicinu à novi sviluppi cummerciale. E ruvine medievale sò assu crowded by noedcript vernacular buildings.

Cammisa per Drogheda, sopratuttu nantu à un ghjornu grisu è ghjornu chiuvutu, pò esse qualcosa di una speranza unipressiva. Ma ci sò qualchi suntimi chì facenu visità a cità a pena per quelli disposti à circà micca.

Una storia brevi di Drogheda

U nomu di Drogheda hè derivatu da l'irlandese " Droichead Átha ", littaralmentu "ponte à u vinu", un nome chì chjola u mutivu di u stabilimentu.

Ci era un vaghjolu, è più tardi un ponte, chì era parte di a riviera North-South nant'à a costa orientale. Era un locu per u cuncurrenza è a difesa.

Ùn hè maravigghiusu chì duie pòpuli nascenu: Drogheda-in-Meath è Drogheda-in-Oriel. Finalmente, in 1412, e duie Droghedas diventonu un "County of the Town of Drogheda". In u 1898, a cità, ancu mantendu a certa indipendenza, divintò parti di u Louth.

Duranti l'età media, Drogheda cum'è una cità murata formava una parti impurtante di u "pale", è ancu ghjucatu à u Parlamentu Irlandese in spessu. Siccome strategu impurtante guasi garantitu una esistenza micca pacifica, è a cità era assicutatu diversi voti. L'assèdiu più ingujuvieru finìu cun Oliver Cromwell chì pigghiau Drogheda in u 1649 di u settore. Quellu chì succorsu poveru è sbalurditu in a psyche irlandese cullettiva: a massacra di Cromwell di a guarnigione realistia è a pupulazione civili di Drogheda. I prezzii fatti di l'atrocità sò sempre disputed.

Duranti a Guerra di Williamita, Drogheda era bellu difendatu è e figlioli di u Re Williams fatefully fendu di decisione per passà, invece furzendu u Boyne in Oldbridge. A Battaglia di u Boyne in u 1690 hè sempri una di l'avvenimenti più importanti in l'istoria.

In u XIX sèculu, Drogheda hà riinventu cum'è un centru cummerciale è industriale. Da 1825, u "Drogheda Steam Packet Company" furnia una ligata maritima à Liverpool. U lituu di a cità: "Diu Nostra Forza, Merchandise Our Glory" hà dettu tuttu, ma u 20u seculu vinni un ligeru decadenza di fortuna. A cità hà sempre tenu qualchì industria è u settore di u serviziu sustituìu l'altri.

Una grande afflussione di l'abitanti fubbe durante l'annu "Celtic Tiger" anni quandu Drogheda attentò forse foru di u cinturione Commuter per Dublin.

Piazze in visita in Drogheda

Un passaghju per u centru di Drogheda duverà menu d'una ora è piglià in più attrazioni, cù u museu Millmount chì hè escecizione. L'apparizione pò esse un pocu problematicu à i tempi, seguitate i segni è piglià a prima opportunità (u trafficu di u centru di a cità si stancu aqui). Allora scopre à pede:

Drogheda Mischia

I visitori interessate in a storia ferruviaria avissiru visitatu l'estazione di Rail Station (alcuni vechji custrui da a Strada di Dublinu) è fighjate à u viaghju di u Boyne.

Drogheda United hè unu di i scudetti di football di più notu in Irlanda, vincennu diversi trofei. A so terra di casa pò esse truvata in Moltu Windmill Road.

U mituu locu perpetuà a storia chì stella è mezzaluna eranu agghiunciuti à l'armamenti citadini, perchè l'Imperu ottumu dispunia i navi cù l'alimentariu à Drogheda durante a gran famine. Sfurtunatamente, nè registru storicu sustene u sustegnu è i simboli ancu pre-date a famine.