Architettura georgiana in Irlanda

L'architettura georgiana hè una di e più parte di definitu di u patrimoniu d'Irlanda, particularmente in u cuntestu urbanu. Particularii schi di i principali città irlandesi, è parechji città minti, sò stati disignati è custruiti à e sensibilizazioni estetichi di i "georgiani". E quandu a ghjente parrenza per esempiu "Dublinu georgiano", sò in modu di rifirimentu à una zona ridutta di a mezza meridionale di a cità, vicinu à a Piazza di Merrion, a St Stephen's Green, è a Fitzwilliam Square .

Perchè sti zoni (più di Mountjoy Square in Northside) sò veramente definitu da un stile architettonale in generale identificate cù u periodu georgiano in u cuntinutu irlandese (è britannicu).

Allora, avemu discorsu i punti priorità à l'"architettura georgiana", in un inseme chjaru:

Architettura georgiana - Cosa hè un nome?

L'architettura georgiana ùn hè micca un stile definita. L'appellazione hè tutta l'altru, è spessu chjamata massa generale, nome appiicatu à u settore di stili d'architetti chì eranu in moda trà 1720 è 1830. U nomu hè direttamentu ligatu cù i Hanoveriani, dopu à u tronu britannicu - George I, George II, Giorgiu III, e (l'avete l'avete) George IV. Questi oghji regnavanu Gran Bretaña e Irlanda in sucessione cuntinua, accuminciannu a l'Agostu di u 1714, è finennu ntô giugnu di u 1830.

Era stile unificà tutti? Un veramente micca, anu da l'esercitazioni georgiana curretta, cum'è u Paveliu Reale di Brighton (custruitu per Giorgiu IV quandu era ancu attente è cunnisciutu cum'è u Príncipe Regente, dovutu à George III a lentamente perde u so brivetti), era più varietà chì spessu oghje a ochju in u "stile georgiano".

Cridite chì più di più di centu anni, ùn avete micca?

In fatti, l'Enciclopedìa Britannica in u so intrata nantu à u "stile georgiano" nota chì "i varii stilii in l'architettura, interiore di designu è arti di decorazioni di a Gran Bretagna [hà sappiutu] una diversificazione è oscillazione in u stile artistica duranti stu pirìudu chì hè forsi più precisa di parlà di "stili georgiani". "Prugetta u pocu, ma impurtante, plural.

Ma puderemu sticà cun una generale generalmente quì aquí, perchè scusa, mentri ch'e aghju abbandunatu stu pluralitu accadèrici currettu.

Quante l'architecture georgiana hè sviluppata

L'estilu georgianu era u succorsu, ma micca necessàbbilamenti u zitellu naturali di u "Baroccu Inglesi", fatta famose da architetti com Sir Christopher Wren è Nicholas Hawksmoor. Ci hè un periodu di transizione, quandu l'edificazioni stillcenu qualchi elementi baroccu, ma u scoccu Colen Campbell hà tuccatu l'scena, favurendu una nova architettura. È pubblicizà dinò in u so seminal " Vitruvius Britannicus , o l'architettu britannicu".

Invece chì ùn hè statu un novu scrittu unificatu códice in questu - invece, una varietà di stili viaghjate à a prima. Uni di elli decidenu anticu, ma adattatu.

Mainstream, è quella più icònica di u periodu iniziale di "stile georgiana", era l'architettura palladiana. Assicuratu dopu, è inspiratu da l'architetto veneciano Andrea Palladio (1508 à 1580). Cù un furzu enfasi nantu à simetria, è spessu basatu nantu à l'architettura di u templeficu classicu.

Circò à u 1765, u Neoclassicicu divintò u modu per andà ... un stile novu sviluppatu da l'architettura classica, cù u principiu di Vitruvinu, è chì seguitanu à citadore Andrea Palladio cum'è u rolulu di l'architetti.

Hè stata, in ogni casu, assai più austeru ca l'rococcu europeu, cun assai menu ornamenta.

A terza fasi principale in "stile georgiana" hè stata Regentia, novu un sviluppu di u Neoclassicali, cun una addestra ghjucatu di qualcuna eleganza. Fà l'edifici di a Regentia solu un pocu pocu severu ca i so predecessori. I riggenza di i rigginità per esse custruite in terrazze o crescenti, sempre chì sia pussibule, è un ferru elegante per i balconi, cumu i ventalli d'archi, sò tutti furore.

Un pudendu ancu chjamà u Résumémente grecu - un stilu intimata da u Neoclassiciu, ma cù a modalità contemporanea di Hellenism. Unu di e più impurtanti edifizii in questu stile serà l'Uffiziu Genariu di Dublinu .

Cumu l'architecture georgiana fù custruitu

Per ratios matematichi - per esempiu, l'altura di una finestra hè stata quasi sempri in una relazione fida cù a so larghezza, a forma di e camere era una basa di cotti, l'uniformità era assai vulgne.

Trasfurmà à i punti fundamentali, cum'è chjostru chjappi, cutatu uniformi cù preminenza militari, hè guardatu cum'è u pustò di u disignu.

Tuttu vinni cuminciatu à creà simetria è adendu à e reguli classici.

In l'urbanizazione, cum'è duranti l'epuca duoppu in u 18 ° seculu Dublinu, a regula di frontiere nantu à una strata, o vicinu à una piazza, era più impurtante ch'è l'espressione di individualità da i ghjoculi rispettivi. In fattu, i fotografii, spessu fotografichi, "Porti di Dublinu" anu aghju avutu uniformu u neru in i tempi georgiani.

À a materia di e custruzione, u bughju humilde, o di a cut stone, era a basa. Cù briotti rossi è di tanniculi è quasi chjucu biancu, suprannuminendu - spessu sottumessi una lampa di biancu di pittura bianca.

L'attraversu l'architetti georgiani

Eccu i caratteristiche principale di l'architettura georgiana, ma tenete in mente a varietà di stili cù u stile, cum'è detallatu supra:

È fine: hè l'architecture georgiana solu truvata in Dubline?

Assicurativamente micca - esempi di l'stile, cun un altitudine varianti di meritatu d'architettu è di preservazione, pò esse truvatu in Irlanda. In generale, u più grande di a cità, u megliu l'uccasione per truvà l'edifici georgiano. A piccula cità di Birr in u County Offaly , per esempiu, hè cunnisciutu per u patrimoniu georgianu.

Però avete cunciadore, quellu chì ùn anu micca esse veru bighini georgiani, ma i stissi edificatori chì creanu l'"stile georgiana". Perchè, in a so austerità, in a so simetria, hè sempri piacevule à l'ochju. Cusì hà diventatu propiu timeless. Chì puderia esse dichjaratu chì hè a marca di successu veru.