A Sash u mo Patrone faciu Histoire è Significance Irlandese

Una canzone di partenza, ricorda i vitturi protestanti contr'à i cattolici

Questa puderia esse unu di i canzoni più divisi d'Irlanda, ma hè stata valoratu da una gran parte di a pupulazione in u Regnu di l'Irlanda. "A Sash My Father Wore", o solu "The Sash", hè una canzone famosa di a pruvincia irlandesa di Ulster è di Scout. Ma certamenti ùn hè micca univirsatu universale, grazi à i seculi di connotazione pulitica attaccati à questu.

"U Sash" hè carcatu di a festa di u Ulster è di a storia Irlandese, postu chì u tema hè l'orgogliu cummemorazione di e vittori rè Gugliermu III di u Rè James II, durante e guerri, sti dui monarchi in l'Inghilterra luttaru in Irlanda da u 1689 à u 1691.

Hè ancu ghjucatu in Escocia duranti avvene guidati da l'Ordine Orange.

Menzioneu in a lettera sò avvenimenti stòrici di l'anch'ella chjamata "Guerra Gugliermità", chì comprendi u 1689 Assediate di Derry, a Battaglia di Newtownbutler di 1689, a famosa Battaglia di u Boyne in u 1690 è a decisiva Battaglia d'Aughrim un annu dopu.

Una storia breve per spiegà a Divizzioni di a Canzona

Una storia cumentu hè per questu quì chì e cose sò una pocu complicata per quellu chì ùn nascì in pensare irlandese.

Prima di tuttu, a Guerra Williamite in Irlanda (1688-1691) era un cunflittu tra Jacobiti (sustinidori di u re di Catòlicu II di l'Inghilterra è l'Irlanda, VII d'Escocia) è Williamite (partinarii multinazzjonali di u Prutittante Prutistante neerlandese Gugliermu d'Orange) quellu chì deve esse monarca di i repertorii d'Inghilterra, Escocia è Irlanda.

Ghjacumu avia statu depositutu comu rè di sti repertorii in a Rivuluzione Gloriosa di u 1688, è a cattolica i Jacobiani di l'Irlanda sustentanu u so ritornu à u putere, cum'è a Francia.

Per questu causa, a guerra diventò parti di un cunflittu cchiù largu di l'Europa cunfittendu di a Guerra di a Nine Years.

Li pruvinti Williamiani di l'Irlanda di l'Irlanda tramitatu Unione in Gran Bretagna

Li Pruvinciali Pruvinciali i Pruvinciali, chì eranu concentrati in u nord, oppuru à Ghjacumu. William sbarcò una forza multinaziunale in Irlanda per averà a resistenza jacobita.

Ghjacumu nordu di l'Irlanda dopu l'annullazioni à a battaglia di u Boyne in u 1690 è a Battaglia d'Aughrim in 1691. A victoria di Williamite di l'Assediu di Derry è a Battaglia di u Boyne sò sempri celebrati, principarmenti per Ulster Unioni Protestanti in Irlanda oghje.

Ci hè una intensa ansietà in Olanda nantu à l'Inghilterra sottu James, chì l'olandesi anu suspettatu di favurizà a Francia, u so archeglienu dopu a guerra di Francia è di l'alleanzi anglo-franceses prima avianu causatu assai felicellu. Volenu u supportu di l'Inghilterra per una alianza contru Louis XIV. Guglielmu hà invevitatu l'Inghilterra in u 1688 cum'è un valore preventivativu, è hà travagliatu.

Ghjacumbu scappò à Francia, chì s'unì à a righjina è u canzellu Infante di Gales. Hè statu dicidutu chì Ghjàcumu avia de facto, abdicatu. Dapoi Ghjacumu era nipote di Ghjacumu è u prugettu legatu legatu più cercanu, è a so mòglia, Maria, era a figliola maiò di Ghjurdanu è l'eredi susteni, Gugliermu è Maria anu offerta in tribunale u tronu, chì elli eranu. In listessu modu, anu ancu premiatu u tronu in Escocia.

Guglielmu Granttu Ghjustu è Ghjovanu Jacobitismu Irlandese Catturianu in Irlanda

Gugliermu avia scunfutu u Jacobitismu in l'Irlanda, è l'insurrezioni jaculiani chì seguitanu era limità à l'Escocia è l'Inghilterra. In Irlanda, Gran Bretagna è e Protestanti rignenu nantu à u paese per più di duie seculi, è efficau i cattolici da qualsiasi postu di putere di verità.

Più di più di un seculu dopu a guerra, i cattolici anu seguitu un attachementimu sentimentale à a causa Caelite, chì retraduvanu Ghjàcumu è i Studiani cum'è i riprisittuti monarchi chì avaranu datu un settimana solu per l'Irlanda, cù l'autogovernu, a risturazione di i terreni cunfiscati è tolleranza di u cattolicu.

In quantu à "The Sash", a melodia u cantu di a canzona sò cunnisciuti finu à a fini di u seculu XVIII in l'Isule Britannichi è in tuttu in Europa. U primu fiammente, di u 1787, parevanu un lamentu nantu à i amatori chì anu migliuratu ind'u putente chì cuntene un chœur accuminzannu: "Era ghjovana è era bella", solu di l'innu politicu hè diventatu.

Semburi nun haiu esse una versione definitiva di sta canzone, cusì avemu prisentatu quì un settore populari di lyrics è, sottu quelli, parechji canzoni alternate più famosu

Lyrics Popular für 'The Sash My Father Wore'

Chorus :
Sure hè vechju, ma hè bella
E i culori sò fine
Fu fattu di Derry , Aughrim,
Enniskillen, u Boyne .
Sure u me babbu era quandu un ghjovanu
In i ghjorni passati,
È hè nantu à u XIIu I love to wear
A raggia di u mo babbu hà vistu.

Sure sò un Urangant Ulster
E da l'Isle d'Erin eru
Per vedà i me caratteri venenu à u gravellinu
Di l'onore è di a fama.
È à parlalli di i mo avutri
Qualchissimu contru in ghjorni passati
Tuttu u dudughju ghjornu di lugliu
In a furia di u mo babbu.

Chorus:
Allura quì sò in a cità di Glasgow
Per truvà e cose à vede
E mi aspetta, bona vecchia Orange Ulster,
Perchè tutti vi daraghju à mè.
Un veru culu biancu hè ghjustu arrivatu
Da a Quercia d'Ulster
Tuttu u 12 u ghjornu di lugliu
In a furia di u mo babbu.

Chorus:
Oh, quand'o vogliu i lascià tutti
Oh, bona furtuna per voi ti diceraghju
Cum'e travagliate u mare raging, i mo boys,
Sure u to flauto di l'arghjintinu aghju da toccu.
È vultate à a mo cità nativa
À vechja Belfast una vez più
Per esse accoltu da queste Sranganu
In a furia di u mo babbu.

Lyrics alternativ à 'The Sash My Father Wore'

Cusì hè sicuru d'un Ulster Orangeman, da l'isula d'Erin, aghju avutu,
Per vede u mo fratelli britànichi tutte l'onore è di a fama,
È à dilli di i me missi, chì battete in ghjorni passati,
Perchè pudia avè u dirittu di vèstinu, a raggia chì u mo babbu era!

Chorus:
Hè vechju ma hè bella,
è i so culori sò fine
Fu fattu di Derry, Aughrim,
Enniskillen è u Boyne.
U me babbu era cum'è ghjovanu
in ghjorni passati,
È u 12u mi piace à vende
A sash chì u mo babbu hà vistu.

Per quelli bravure chì travaglià u Boyne ùn anu combattutu o micca mortu in vain,
A nostra Unità, Religion, Laws, è Libertà di mantene,
Sì u venditore sarà a vanda, seguiteremu u tamburinu, è crucifichemulu u fiumu novu
Questu Ulsterman di u dumartimu pò esse smarrate u babbu chì hà babestu!

Chorus:
È quandu un ghjornu, nantu à u mari à a terra di Antrim, vinarè,
Dopu vi benvenite in un modu rilivutu, à u sonu di flautu è tamburinu
E l'altri d'Ulster faranete risponde, da Rathlin à Dromore
Quand'emu chjappu di novu a crescita fidelita di u fasciu di u mo babbu!

A Sash è u football

A causa di l'alianza brutali di partiti di football è di una pulitica sindicalista (sectaria) trà i partigiani di u football team di Glasgow Rangers, assai fanali utilizanu "The Sash" cum'è un tipu innu, cum'è quelle l'supportori irlandesi di Celtic Glasgow utilizanu canali ripubblichi. Ancu chì i dui clubi pruvate di guidà i so cumpetenti fanciari di u sectarismu, questu questu in a storia hè mistetta per continuà per un futuru previsible.

A canzone hè statu ancu aduttatu da i partiguzzichi di Stockport County Football Club cum'è "U Scarf My Father Wore" (riferite à u bufanu tipicu di futbolu). I sustitori di Liverpool Football Club anu riciclate a melodia cum'è "Poviru Scouser Tommy".