Zanzibar: Una storia di a Spice Island di l'Africa

Situatu fora di a costa di Tanzania è lavata da l'acqua càlida è chjara di l'Uceanu Indianu, Zanzibar hè un archipelago tropicale chjamatu di parechje isule spargugliati - i dui più grandi di quali sò Pemba è Unguja, o l'Isula Zanzibar. Oghje, u nome di Zanzibar rimettinu l'imagine di platti bianchi, palmi slender, e mari turquoise, tuttu u basgiatu da u sopfore di i spezii di i venti di u ventu di l'Africa orientali. In u passatu, l'associazione cù a tradenza isulana hà datu l'archipelago una reputazione più sinistra.

U cumerciu di un tipu o un altru hè una parti intrinsica di a cultura di l'isula è hà avutu a so storia per millenarii di anni. L'identità di Zanzibar comu un pappadu di cummerciale hè stata falsata da a so situazione nantu à a strada di cunnessu di l'Arabia à l'Africa; è da a so abbundanza di preziosi spezii, inclusi l'agliu, canella è a noce moscata. In u passatu, u cuntrollu di Zanzibar significò accessu à ricchezza inimagile, chì hè per quessa l'arricchieranti di l'arcipelagu hè studded cun cunflitti, cunflitti è cunquistatori.

A storia antica

L'uttine di e pedichi induciati di u Kuumbi Cave in u 2005 suggettu chì a storia di u sangue di Zanzibar stinni à i tempi preistorichi. Ci hè pensatu chì questi l'abitanti tempi eranu itineranti è chì i primi residents permanente di l'archipelago eranu membri di gruppi ètnici Bantu chì facianu l'intersezzione di u cuntinente di l'Àfrica orientale in circa 1000 dC. In ogni modu, hè ancu pensatu chì i cummircianti di l'Asia anu visitatu Zanzibar per almenu 900 anni prima di l'arrivata di questi settlers.

In u VIII seculu, i cummircianti di Persia righjunsi à a costa orientali africana. Cumprianu Settlements à Zanzibar, chì criscinu nantu à i quattru seculi à i publichi di cumerciu custruitu da a petra - una tècnica di edifiziu sanu sanu à sta parte di u mondu. L'Islam era statu introduttu in l'archipelago attraversu questu tempu, è in u 1107 AD i so settlers da u Yemen hà custruitu a prima mezchezza in l'hemisferu miridiunali in Kizimkazi in Unguja Island.

Trà u 12 ° è u 15 seculu, u cumerciu trà l'Arabia, Persia è Zanzibar hàranu culurati. Quandu l'oru, l'ivori, i servitori è i spices cambiaron e mani, l'arcipelagu hà criscitu in a ricchezza è di u putere.

Era Coloniale

Versu a fine di u 15 Secolo, l'espluccu Portugaisu Vaso da Gama visitò Zanzibar, è stori di u valore d'arcipelagu com'è un puntu strategicu da quale per fà cumerciu cù u cuntenutivu di u guvernu di u Suviu hà prestu in Europa. Zanzibar era cunquistata da u Portugallu dopu parechji anni dopu è divintò parti di u so imperu. L'arcipelaguu resta in u Regnu Portughese per quasi 200 anni, in questu tempu un forte hè statu construitu nantu à Pemba comu difisa contra l'Arabi.

U Portugallu pò principià ancu a cunstruerà nantu à un forte di petra in Unguja, chì diventerà più in parte di u famosu quartier famusu di Zanzibar, Stone Town .

Sultanatu di Oman

In u 1698, i porti portu fu espulsi da l'Omanis, è Zanzibar divintò parti di u Sultanatu di Oman. U cummerciale fioru una volta di più cun un focu annantu à i schiavi, l'ivori è i craciati; l'ultimi di quali cuminciaru à essa pruduttu nantu à una grande scala in piantazioni dedicati. L'Omanis utilizzava a ricchezza generata per queste industrii per cuntinuà a custruione di palazzi è forts in Stone Town, chì diventò una di e cità più ricchi in a regione.

A populazione indigene africana di l'isula era esclava è utilizzava per furnisce u travagliu liberu in i piantazioni. Garrisoni sò stati creati in tutte l'isuli per a difesa, è in u 1840, u Sultan Seyyid Said hà fattu Stone Town a capitale d'Oman. Dopu à a so morte, Oman è Zanzibar diventonu dui principati distinti, ogniddu guvernatu da unu di i figlioli di u Sultan. U periodu di reguli omani in Zanzibar era difinitu da a brutalità è a miseria di a tradizione di i servitori, quant'è da a ricchezza chì hà generatu, cù più di 50.000 esclavi chì passanu i mercati di l'arcipelagu annu.

Regula British & Independence

Dopu à u 1822, Gran Bretagna hà fattu un interessu creatu in Zanzibar cen centru in ghjustu annantu à u desessu per finisce u trasportu di l'esiliu glubale. Doppu a firminazione di parechji trattati cù Sultan Seyyid Said è i so discendenti, u tradimentu di scrittura Zanzibar hè statu abuliu in 1876.

A influenza britannica in Zanzibar hè diventata più è più persunale finu à chì u Trattatu Heligoland-Zanzibar furmalizà l'archipelago comu u Protettore britannicu in u 1890.

U 10 dicembre di u 1963, Zanzibar hè stata assicurata l'indipendenza cum'è monarchia custituzionale; finu à pocu mesi dopu, quandu a Rivoluzzioni Zanzibar hà sviluppatu l'archipelago com una repubblica autònoma. Duranti a rivoluzione, tante parechji 12.000 citadini aiutari arabi è indiani eranu assassinati in pagà per decennii di l'esclavità da i ribelli d'u manuvre leducatu da u Ugandanu John Okello.

In aprili 1964, u novu presidentu dichjarò unità cù u Tanzania di cuntinente (aduprata da Tanganica). Ancu l'archipiolu hà avutu a so parti equitativa di l'inestabilità politica è religiosa di quandu, Zanzibar resta una parte semi-autonomeu di Tanzania oghje.

Explorating the Island's History

I visitori moderni à Zanzibar vi pruponenu assai evidenza di a storia richosa di l'isula. Ungogghî, u megliu postu per cumincià hè in Stone Town, chì hè designatu com'è Patrimoniu da Unesco da a UNESCO da u splendore di a so architettura multiculturalità. I visiti guidati offre un'influencia emocionante à l'influenza Asiatica, Àrabia, Africana è Europa, chì si palesanu in una retampa di forze, moschea è mercatu di u labirintu. Alcune visità ancu visità i famosi pianta d'Unguja.

Si pensa à scopra Stone Town per sè stessu, vi assicurà a visità a Casa di i Miraculi, un palazzo custruitu in u 1883 pè u secondu Sultan di Zanzibar; è l'anticu Fortu, cuminciatu da u portughese in u 1698. In altre parte, i ruins di u seculu XIII di una cità fortificata cumprata prima l'arrivata di u Portugallu pò esse truvata in Pujini nantu à l'Isula Pemba. Circundente, a ruins di Ras Mkumbuu sò di data à u 14e seculu è includenu i restà di una grande mezquita.