Carità in Messico

Dopu à u prughjettu di u Carnaval , vene u tempu siveru di a Quaresma. Quand'ellu hè u periodu di quaranta ghjorni trà Quattru Munnu è Pasqua . A parolla per a Quaresima in Spagnolu hè Quaresma , chì vene da a parola quaranta , chì significheghje quaranta, postu chì a Quaresma dura per quaranta ghjorni (più sei domini chì ùn sò micca cuntades). Per i Cristiani, questu hè tradiziunale un tempu di sobriety è d'astinenza significatu à rispittà à u tempu chì Ghjesù hà allughjatu in u desertu.

Parechje persone decide di rinunzià quarchi cosa ch'elli si divirtenu à a Carità. In u Messicu si pò abbandunà di manghjà i carne in i venerdi durante a Quaresma.

Messicana per cendice:

Certi corsi sò tradiziunamenti assicurati cù a Quaresima in Messico. Hè moltu cumune di manghja i frutti di mare u venerdi; Pesci è gambelli sò assai populari. Un altru alimentu comune generale durante a Quaresma hè empanade di vigilia . Queste emasciade sò fatta cù una castagna di farina pastinella è imbrata cun legumes o mariscos. Una dessert chì hè spessu sirvutu durante a st'epica di l'annu hè capirotada, chì ghjè un tipu di puddingu di u paniu u pienzu ma u pezzu è u furmagliu. I ingredienti in capirotiata sò credi chì rapprisentanu u patiret de Cristu nantu à a croce (u pane simbolizza u so corpu, u sciolu sò u so sangue, u lente u so unghje nantu à a croce, è u furmagliu friddo chì rapprisenta u morta).

Leggi più nantu à l'alimentariu mexicà per a cura di u blog Culleghji di Messico!

Dati di a Quaresima:

I datali di a pruneta variate d'annu à annu cumu fà e cose di Carnival è Pasqua. In a ghjesgia uccidintali (in uppusizione à a cresia ortodoxa orientali chì celebra in una data diferenta) a Pasqua si celebrà u primu domenile dopu a prima luna piata o nantu à l'equinoxe vernali.

I datali di a Quaresma per i quattru anni venuti sò:

U Miércoles:

U primu ghjornu di a Lent is Ash Wednesday. In questu ghjornu, i fideli à andà à a chjesa per a massa è di seguite a ghjente chì appressu à u prete chjamà u signore di a croce in cinni in u so frunti. Questu hè un signu di pentimentu è hà da dì à ricurdà e persone di a so mortalità. In u Messicu, assai cattolici abbandunate e cinni nantu à i so fronti tutti u ghjornu com'è signu di l'umilità.

I Sitt Vendliche di a Quaresma:

In certi rigioni di u Messicu ci sò festioni speciali in ogni vennari durante a cura. Per esempiu, in Oaxaca , u quartu venerdì di a Cuvìa hè u Dia di a Samaritana , u quintu Vinduri da a Cuppa hè celebrata in Etla vicinu à a Chiesa di Signore di a Peña. U costume hè simili in Taxco , induve hè una celebrazione nantu à ogni vintisianu durante a Quaresima in un altru paesi vicinu.

U seculu è finali di u Venneri di a Quaresima hè cunnisciuta com'è Viernes de Dolores , "U Vennere di Doria". Eccu un ghjornu di devozione à a Virgen Maria, cun primura particulari à u so dulore è u soffrenu per a perdita di u so figliolu. Altari sò custruiti in e chjese, negozii è i domicili privati ​​in onore di a Virgen di Dolore.

Quelli altari cuntene certi elementi specifichi, cum'è vetru di l'acqua chì rapprisentanu i lacrimi di a Vèrgine, i citrati in rapprisintanza di l'amarezza di u so dulore, è l'animali ceramichi coperto in chia sprouts ("chia pets") perchè i sprouts rapprisentanu una vita nova è risurrizzioni.

Dumenicu di Rommu:

Dumenimu di Rommu, cunnisciutu in Messico cum'è Domingo de Ramos hè una settimana prima di Pasqua, è hè l'iniziale ufficiale di a Semana Santa. In questu ghjornu, l'intrada di Ghjesù in Ghjerusalemme hè cunmbiguatu. Artisansu custituiscenu posti fora di e chjese di vendita intricate palori ingliu in forma di crucieti è altri disinni. In certi lochi sò parechje persone per riunificà a ghjunta di Ghjesù in Ghjerusalemme.

Leghjite nantu à e tradizione circa a Santa Pasqua è Pasqua in u Messicu .