Chiles en Nogada

Origini è storia di un pienu tradiziunale mexicanu

Chiles en Nogada hè un pianu tradottu mexicanu fattu di chiles poblano stuffed con picadillo (un tipu of hash, in questu casu cumpostu di una misura di carne è fruttu seccu), coperta in salsa di nurnu è additivatu cù e fetta di granu è u pilone. U prugettu hè struitu chì hè stata inventata in u XIX sèculu da e mouti in a cità di Puebla . Siccomu u platu hà u culore di a bandiera mexicana è uriginata in u tempu di l'indipendenza mexicana, hè cunsideratu unu di i pratiche patrioti di mezzo di mezi è si pò digià dettu chì hè a platu nazionale di mexicana, anche in generale sta distinzioni vai à Mole Poblano .

Storia di Chiles en Nogada

Agustin d'Iturbide era un capimachja militari chì battò in a Guerra di l'Independenza Ménaghese, è più tardi passò à diventà imperatore di u Messicu di u 1822 à u 1823. A l'Agostu di u 1821, firmò u Trattatu di Còrdova, ciò chì accetta à u Messicu a so indipendenza da l'Spagna. U trattatu hè firmatu in a cità di Veracruz in a costa est di Mèssicu, è dopu firmatu u trattatu, Iturbide hà viaghutu à u DF . Stopping on a strada in Puebla , l'abitanti di a cità dicenu d'avè una festa per celebrà l'indipindenza di u paese di l'Spagna, è per onorà Agustin d'Iturbide à u ghjornu di u so santi (u ghjornu di San Agustinu d'Ippolitu in u 28 d'Agostu). I monologi agustinianu di u cunventu di Santa Monica avia vulutu preparà un pezzu sputicu cù ingredienti lucali chì eranu in stagione. Ghjunti incù Chiles en Nogada, chì significa chile in walnut sauce.

Stazione Chiles en Nogada

Chiles en Nogada hè un platu di stagione.

Hè preparatu è manghjatu principalamenti durante i mesi d'aostu è di sittembri, quale hè l'ora di l'annu quandu l'ingredienti, ingranoli graneddi è nocere, sò in stagione. A tempesta di Chile in Nogada coincide ancu cun i festività di u ghjornu di a Independenza Mexicana . Siccomu stu piattu cuntene ingredienti chì sò i culori di u bandiera mexicana - russu, biancu è verde - hè cunsideratu un platu assai patriotticu è festiu.

Sè troppu succorsu in u Messicu à u Chile in Nogada in a tempada, assicuratevi di sguizzà stu platu tradiziunale messianu.

Dove pruvà Chiles en Nogada

Ci sò parechji ristoranti in u Messicu induve pudete chjeneru Chiles en Nogada durante l'estate è l'oghje. In a cità di mexicanu, i boni ricevuli à pruvà sta platti tradiziunale messicana sò l'Hosteria di Santo Domingo, o u Azulu è u Oro. In Puebla , induve u platu hà urigginatu, u restu di Casa di los Muñecos hè una scelta popular.

Se vulete cocilu, cunfundini di fà u vostru Chiles en Nogada o pruvà sta versione vegetariana.

Leggi più nantu à chì manghja in Puebla .