Ciò chì ci hè bisognu di sapè à i Ghjurnate Native American Heishi

A Collana Heishi sò valeevuti è coleccionables

U significatu esattu da a parolla heishi ("hee shee") hè "cunceletta". Venenu da a lingua Keres, parlata da l'indiggiani americani vicinu à Kewa, (Santa Domenica Poble). Hè ricunnisciute per esse u mastru di sta bella, forma creativa chì sviluppau da u so patrimoniu societale. Oghje, anu parechji artisani chì pruducenu in San Felipe è forsi altri paesi. Appena hè a sola ghjuvintita indiana chì deriva direttamente da a storia è a cultura nativa americana cum'è chì a ferrucia di metalli è i magliammi lapidariali utilizati da i Navajo , Zuni è Hopi anu u so origine in l'influenza europea di i primi esplucaturi spagnoli.

Quandu si usanu bè, u nomu si riferisce solu à pezzi di cunchiglia chì sò stati perforati è chjusi in bè chì si sò strung per fà un collage o un mondu strappi. In ogni modu, in l'usu cumuni, a parolla incurru dinò chjucheghji chì e so buchi picchi sò fattu di altri materiali naturali da un prucessu simili.

L'origgizza di l'heishi hè fascinante perchè hè direttamente direttamente cù l'anticu passatu di u populu di Kewa Pueblo (antigamente Santo Domingo Pueblo), a ghjente hà più skilled in a so fabricazione. Stòricamente, però, i primi pirsuni à fà i collelli di cecchè era quelli di a cultura Hohokam chì campavanu finu à quattru deci mila anni in l'area di l'moderna Tucson, Arizona . Hannu cummessu è imbulighjatu cun l' Anasazi , "abitanti di u rughjonu", chì i membri sò stati credi chì sò l'ancestori di l'oghje pà a ghjente abbitanti Città.

L'emergenza di l'heishi cum'è forma di l'arti fù scrittu prima in 6000 aC

Doppu quandu predanti a intro duzzione di metalli, hè sicuru di dì chì questu hè stata a forma più antica di gioielli in u Novu Messicu, è forsi in l'Amèrica di u Norvegia.

Cumu pudete fà l'Artisansi u travagliu prufumatu?

Quandu una persona pruteghja una stringa di heishi, a prima reazione hè spessu: "Cumu a terra pò fà un articulu per quessa?" O "Hè a so perfetta, hè duvite esse fattu cù l'usi machini!" A verità hè chì se pare micca perfettu perfetta, era probabilmente faciale da e mani di un artighjanu qualificatu assai, assai pacificu.

Sapendu i passi impurtati in a creazione di una bona stringa di heishi pò aiutà à un cumpratore potenti distinti è apprizzà a diffarenza trà un pezzu d'uttene di una tradizione artighjanali è una imitazioni. Aduprà a parola "pò," perchè deve esse admittitatu chì certi collagni impurtati sò spessu bastonu.

Scegli la materia prima

Prima, a materia prima devessu deve esse sceltu. I più cumunimenti usati sò cunceculi di mare di parechji variità. Seculi, il cunchju utilizatu da l'indi pupulari per fà chì i toi eranu obtenuti da travagliu trà e scontri di a cummercializazione, chì allargate da u Golfu di Californie, tutta a via in a Sudamerica. Olii d 'oliu o Olivella eranu i pezzi origini, ma avà sò altri utilizati: capelli d'alivi di oliva, madre di perle, cunceta di melone, cunceta di cinghie, capelli pinna, ostra violeta, è, in rare occasione, ostra rougna, aranica o amarilla spinosa.

Quandu ci hè fattu cose da stu sustegnu assai duru, l'heishi durà esce mila anni. Un altru più eccebricu hè acquistatu cù coralli o pedichi cum'è u lapis, turquoise, jet (lignite), pipestone, sugilite è serpentine per creà cusciottu stilu è exquisite.

Certu, u Novu Messicu ùn hè micca un statu di a costa marittima.

A Kewa sò stati cummirciali da u principiu di a storia registrada, è facenu i so viaghjadore à pedi à i siti chì altri tribù avianu cunceculi è mercurie per scambià.

Era una longa via di viaghjà solu per creà un collarinu! Oghji cumprà i so cunecce (è i petri, ancu) da e ghjuvelli di ghjennaghje è di caghjuli, o da i cummerciale chì visitanu a riservazione nantu à una basa regula. Ancu s'è a materia prima volenu umili, sò sempri cari. L'artighjanatu hà dettu avè à pagà nant'à u $ 8 - $ 10 per libra per i cunceculi d'oliva à centenari di dolaru per u lapis di qualità maiò.

Facemu i Beads

A pruduzione di i picculi volore pò esse un prucessu maiò risolutu, probabilmente hà fattu più cusì per l'introduzione di l'uttimi lapidarii muderni. I picculi squadra straggiata sò fatti cù snipping off pieces da a striscia cun un strumentu di manu, cum'è una pudna.

L'usu di pinzeti per mantenei i chjucchi è una dremel o un carbur di dentistu, un pezzu perchianu in u centru di ogni quadru. Questi sò strung in u filu di pianta fina, è u prucessu tedificante di cambià sti formi crudeli in i pelle finale.

A catena di perdi anchi hè furmatu cù a mossa di a corda ripetitu contr'à una rotazione o di rottura di carbugine di silicone electricu. Quandu si movi u filu contr'à a rota, l'artighjanatu cuntene a finura è u diametru di i perli senza nunda, ma u mo movimentu! Sè a furtuna cun ferma curazione, questa ponu causà i toi per aghjustà. À questu puntu, parechji furmati (cunceva o petra) si sò persu, perchè chip o crack e voce cume u grinder accupa una falla o burr. Quandu i materiali di parechji tipi sò travagliati, pò esse necessariu di sorte è u travagliu sicondu a so durazza. Per esempiu, pipestone un djet (lignite) sò durici è si trovanu troppu più veloce di e più impurtante, cum'è turquoise , cunceche o lapis.

Arcuni materiali sò più difficlii di processà chì l'altri. Per esempiu, quandu u turchese naturale hè in terra, appruppu u 60-79% hè persa. Questa pò esse minimizatu da quasi nant'à un certu puntiddamentu di a forma iniziali in un cingulusu aspettu before starting grinding. Hè ancu questu perchè chì u turchese naturale, i collani di stile d'heishi sò caritate rarities. Turquoise stabilizatu, chì intrinsicamente possanu più forza, spessu hè l'alternanza di scelta per a materia prima è hè accettata à l'industria.

Stringing è Finishing the Perfect Beads

À questu puntu, una stringa di cilindri, parechji volte graduate in grandezza hè statu furmatu. Hè prontu per addumannà di furmagliu è arruinzatu nantu à una rota elettrica chì sguassate, usendu qualchì qualità più fina di carta di sabbia. Infini, i perli sò lavati cù acqua chjaele è asciucatu à l'aria, è da esse furnituati un polisimu ghjustu cù "Zam" (una cera cummerciale), nantu à un corpu di cuir culore. Avà sò pronti à strung, o solu, in una cumminazione di culori è di materiali, o cù un altru perli, in un pezzu di boli. Stu prucessu mancu ùn hè micca insignatu in i scoli, è ùn sò solu sappiutu in u Poble da membri cume in a famiglia.

Perchè l'Authentic Heishi hè una Compra Valiu

L'heishi artighjanali hè un pruduttu intensiu di u travagliu cù un valuru altu è un prezzu justificabile. Quelli chì veramente amanu sta forma d'artu crede chì una apprezzazione di a so bellezza è di valore si deve esse acquistata. Hè per quessa hè impurtante cumprenderà u prucessu minuciosu. Sulu à manighjà l'heishi hè di rispettu di a so simplicità, a so forza sottili, è a sensazione chì trasmette di esse ligata à e tradizione intemporiglia di u populu chì hà fattu. Se tira cù un trattu da a manu, devendrà cum'è una pezza unica, lisa è serpente. A sensazione hè casi sensu.

Questu hè chì i colletti d'alta stilacciu di l'heishi o di l'heishi sò fatti da perle per chì anu currettamente per sguassà i pezzi chiedifiche o fiatchi chì rivenuti da u trattu. Questu ùn hè micca veru di colutori inferjuri, induve i pardunati sò evuluti. Inoltre, l'ultimi prodotti avianu crave chì sò troppu grande, cù u risultatu chì i filumni sentenu aggradèvuli è ponu parete imparu. Inept stringing causarà ancu questu succede.

A Competizioni Esteri è A Fundazioni per Cumprà Native American

No all heishi hè fatta à u Riu Pueblos. Nta l'anni 1970, u pruduttu pruduttu à massa cuminciò à prisintà in Albuquerque, NM è in altrò in a risposta à a dumanda creda. Segui dighjà importatu da i paesi di u Pacificu, è sfurtunatamente, hè vendutu per l'indigghji americani (inclusi quarchi pocu à Kewa Pueblo) è micca indi. Invece quarchi qualchì funzione distintiva (per esempiu, u pruduttu filippine hè spessu shinier è hè più spots bianchi in i bè), hè spessu difficultu per un'errore senza furmazione per diferencià u collu fraudulente da a cosa reale. E se a furia sò assuciatu cù fetiches impurtati o altri inkluzioni decorattivi, u collarete pò ancu esse identificati com'è "fatti fatta". Chì pò esse micca l'articulu genuu. Un coltante heishi hè un tesoru chì face una vita di piacè è orgogliu à u patrone.

A megghiu assicuranza chì u cunsumadore hà da ottene un pezzu autenticu hè di cumprà solu di un cuncessatore respetable è cunnosciutu, è dumandate una verificazione in scrittura chì detalla l'artighjanali, l'affilazione tribale è i materiali utilizati.

L'infurmazioni è l'articulu fornitu da l'Associazione Arts & Crafts Indiana. Reprinted with permission.