Día di Independence Argentina - 9 di lugliu

U Dia di a Independenza Argentina hè unu di i più impurtanti in u paese è ancu unu di i più interessanti. Affichante di i straneri invadie i so territoriu, e tribù nativu di ciò chì hè issa Arghjentina ùn estenderà micca una bonita simplicità per i primi Spagna chì venenu da mare in i banca di u Río de la Plata.

À l'iniziu di u XVI secolo, i gruppi indiani in u Nordu di l'Argentina avianu un mumentu à l'Incas chì vindianu di i passes da Boliviana.

Unu di i rotte hè nantu à u Puente del Inca.

U Spagnolu Juan de Solís sbarcò in i costi di a Plata in 1516 è era repelitu da l'indiani, cunquistati è morte. U so armaghjoli navigò è in u 1520, Ferdinannu di Magellanu fughjiti nantu à a so Voyage Round the World, ma hè micca statu. Cummindu, Sebastian Cabot è Diego Garcia hà culligatu i fiumi di Paranà è u Paraguay in 1527 per furmari un chjuchjeru chjamatu Sancti Spiritus . L'abbitanti lucali distruttenu stu stabilimentu è i dui espluratori riturnaru in Spagna.

Ùn avè rinunziatu, i Spagnoli pruvò torna. Questa ora, Petru di Mendoza arrivò in u 1536, cù una forza numerosa sottumessa benitare cù l'equipaghje è i cavalli. E sceltu u so locu beni, hà fundatu un stabilimentu chjamatu Santa Maria del Buen Aire , oghje chjamatu Buenos Aires .

In ogni casu, l'indigeni ùn anu più piaciatu cù ellu chì i so cumpatibuli è Mendoza si ritornu in Spagna, allughjatu di Juan de Ayolas è Domingo Martínez d'Irala.

Questu fù subitu u fiumu per fundà Asuncíon in Paraguay è più tardi purtaru i sopravviventi da Buenos Aires à Asuncíon. Ayolas hà stallatu per u Perù, digià cunquistatu da Pizarro, è hè persa da a storia.

Aghjudera: 10 cose chì ùn pò micca miss in Buenos Aires

Ntô fini di u 1570 di e forze di u Paraguay, stabileru Santa Fé in Argentina.

L'11 di ghjugnu 1580 Ghjuvanni di Garay funnò novu u settidu à Buenos Aires. Cum'è successore di Garay, Hernando Arias de Saavedra, Buenos Aires arumatò è hà principiatu à prosperà.

Intantu, à l'altra parte di u cuntinenti, l'expedizioni da u Perù è di u Chili, qualchissia cumu prima di 1543, seguitanu l'antichi camini inca in l'Argentina è creò colonii nantu à i piani di l'Andes. Santiago del Estero, Tucumán, Còrdova , Salta, La Rioja e San Salvador di Jujuy sò i cità più antichi in Argentina.

Notti di a Rivuluzione francese è a Guerra Revoluzionaria Americana stimulonu idee liberali trà l'intellettuale i i pulitici latino-americani. U vicirusiliatu di Riu de la Plata, creatu in u 1776 è cumprendi u quale hè issa Chile, Paraguay, Argentina, Uruguay è parte di Boliviana, si sfarinziò quandu Napoleon invechja Spagna è dipunìu u monarchu, Ferdinand VII.

A pruspirata cità portu di Buenos Aires presenta un miraculu attraente à i britannichi, oghji cumpatamenti in a Guerra Peninsulare in Europa. I britànichi invadiu in 1806 è novu in u 1807 è anu rifiutu. Repelling a superior world force gave confidence in the colonial forces that turned their attention to their own political situation.

Dopu à a putenza in Francia, in a Spagna, i mercaderi ricchi in Buenos Aires eranu a forza di forza sottu à un muvimentu rivoluzionariu.

U 25 di maggiu di u 1810, u cabildo di Buenos Aires dispunia u vicirè è hà annunziatu chì guvernerà à nome di u rè Fernando VII. A cità si furmò a so propria ghjunta è invitò à l'altre pruvince per unisce. In ogni casu, u disaccorduzzione frà i frazzioni pulitichi retardatu una dittatura formale di l'indipendenza.

Mentre i discussioni, i campi militari guidati da General José de San Martín in Argentina è altri paesi sudamericanani trà 1814 è 1817 anu fattu l'indipendenza di l'Spagna rientra a realità.

Lu Nurianu di l'Independence - Perchè si celebra u 9 di Lughju

Hè micca finu à marzu di 1816, dopu a scunfitta di Napulioneu in Waterloo, chì i rappresentanti di e diverse pruvinde meet in Tucumán per discussà u futuru di u so paese. U 9 ​​di lugliu i delegati si sò in a casa famigliale di Bazán, oghje u museu di a Casa Histórica de la Independencia, per proclamà a so indipendenza da u regnu spagnolu è a furmazione di i Pruvincii Uniti di l'America Sudamerica dopu à a Provincie Unidas del Río de la Plata .

L'Acta da a Declaración de la Independencia Argentina firmata, u congrès novu furmatu puderia micca cumprà un accordu in una forma di guvernu. Hanu nominatu un direttore supreme, ma assai delegate anu preferutu un monarchicu custituziunali. Altru vulia un sistema ripubblicu centralizatu, ancu altri un sistema federale. Unibile di alcune consensu, e credenze opposti eventualmente purtatu à una guerra civili in u 1819.

Pigliatu u putere, Juan Manuel de Rosas, rignenu da u 1829 à u 1852 mentri era cumpratu di i relazioni esterni di u paese in tuttu, chì mancava autra forma di guvernu federale. Arricanciatu com'è un tiranu, Rosas fù scuppiatu per una rivoluzione di u General Justo José d'Urquiza sottu a unità naziunale argentinau hè stata stabilita è una custituzione promulgata in u 1853.

U Dia di a Independenza Argentina hè oghji celebratu u 9 di lugliu.

Viva Argentina!