Equinox - Un avvene impurtante in u calendariu anticu irlandese

Equinox hè a data (o momentu) un allinjamentu astronòmicu in Irlanda per esse propiu. Ùn parechji, avete averete, ma qualchissia, cum'è a furia di Loughcrew o di i dui passaghji di Knowth , una sorta di super-allizione cù quadruple significance. Ancu l'alineamentu propiu di Knowth hè disputa, pò esse un allinamentu lunar o micca un allinjamentu à tuttu. Scupremu un pocu più nantu à l'equinuxe.

Equinox in u calendariu irlandese

L'equinu hè assai menos obvi un successu astronòmicu ca i dui solstici, celebrati in Irlanda è ancu u sughjettu di l'allioni astronomique.

Hè cum'è l'equinoccu, chì si trova in u ghjornu entre u solstiziu invernu è u solstiziu di l'estiu, è vice versa, duie volte à l'annu. In ogni casu, hè solu un avvenimentu, cum'è l'equinoxe di a primavera è u culleghju succedi in date diffirenti, ma sò per tutti scopi è scopi identi.

Pigliatu in u 20 di marzu è u 22 di sittembri, l'equinu hè u mumentu chì u pianu di l'equatoriu di a Terra passa u centru di u Sun. Eccu, hè quandu l'assi di a Terra hè un angelo di precisione di novanta centu à una linea imaginariu trà i centri di u Sun è a Terra. Questu hè duie volte à l'annu quandu a vacillazione di l'assi di a Terra righjunghjenu un puntu mediu neutralu. Duttore Quale si pudia dì chì tuttu hè un cumbugliu wy-wobbly the timey-whimey ...

Questu hè u mumentu chì u basculamentu di l'assi di a Terra ùn hè micca inclinanduli da u Soli o nè inclinazione versu u Sun. Un mumentu solu, ma in generale, chjamemu u ghjornu allora questu "equinoxe". "Equinu" hè una parolla da u latinu, traduzennu literalmente "a notte beruna".

Indica chì oghje è a notte sò circa a stessa lunghezza in quellu ghjornu.

Di sicuru, stacciamu scala cecmica, cusì "quasi" hè bonu cumu si metti è una discrizzioni pricila di u fenomenu ometteranu libri sanu cù molti di materiale scientifica è addizziunati matematiche. Mentre chì i travaglii ceceni sò incredibbilamenti precisa, a capacità umana per capisce micca manca un pocu.

Equinox Spiegatu

Cusì, per i prufani: l'equinu hè u ghjornu chì u tipu Terra hè "stand righto", tutti quandu a so quantità di sunshine è quellu periodu hè quantu à a notte. Succece dui volte annu.

In e società agricula, l'equinoccu rimarcà e staghjunale è ancu marcà e certe aspettazioni.

Pigliate e chjassi, per esempiu. Elli (in generale) averebbe bisognu di doce ghjorni di ghjornu di ghjornu per oghje i vacche. A principal ora pè ottene ova hè, averia avà, trà a primavera è l'equinoxe di vaghjimu. È questu puderia ancu spiegà cum'è avemu un ovu di Pasqua, cum'è qualchì pensione chì a festa cristiana di Pasqua hè, dopu a tutta, una versione di a festa di l'equinocxe. Sò stessi pretesi di u sensu hè statu fattu per u Patriziu di San Pietro ... ma chì ci hè assai menu menu prubabile (dopu à tuttu, Pasqua hà digià cunsigliata in i ghjorni di San Patricio ).

Ancu l'equinosku hè cunsideratu cum'è l'iniziu astronòmicu di a primavera è di u vaghjimu, i celebrenazioni di l'altri ùn sò micca occultanti nantu à l'equinoxe in Irlanda. Primavera, per esempiu, accumenza à u San Brigid , o 1 di frivaru o Imbolc .

Hè statu l'equinoxe una gran cosa? Un veramente micca, pari. Hè più di un marcatu chì si ponu avè verificatu à passà, ma ci sò parechji festivals associate cù l'equinoxe di primavera è l'equinoxe di u culore.

A timing pò, dopu alla, solu esse una cumbinanza (com'è in u casu di Patrick).