Imbolc - Una festa antica d'Irlanda

L'iniziu di a primavera in u mondu celticu - precursore di u Santu di Brigid's

Imbolc, à qualchì volte ancu scrittu Imbolg (pronunzata sìmuli à i-molk è i-molg, rispettivamente) hè una festa gaélique o cèltica. Tradizionalmente marca u principiu di a primavera in u calendariu celtiche. A data di u calendariu persunale in i tempi muderni hè Fabrairies 1st, Saint Brigid's Day . Tuttavia, Imbolc ùn deve mancu (ma anu sempre spessu) vi cunfundite cù Candela (u 2 di ferraghju).

Imbolc Celebrazioni ... di ciò chì?

Celebrazioni di Imbolc principia à u ghjornu annunziu u 31 di jinnaru, in sintonia cù a tradizione cèltica di i ghjorni chì accuminzanu cù a notte.

A data ancu imbolc (apprussimusamente) à mezu à u solstiziu di l'inguernu è l' equinoxe primavera - altri ghjorni specialheghjanu in l'antichi calendari. Imbolc hè unu di i quattru festivali cèllici o cèlti chì ùn sò micca diretti direttamente cù i solstici è equinocuti, ma à u cambiamentu di e stagioni - l'altri sò Bealtaine , Lughnasadh è Samhain . L'urìggini di a festa è l'associazioni concerti à u panteciu cèticu sò micca evidenti, una cunnessione à a divina Brigid o Brigantia (chì, novu, pò esse ose ùn sianu evuluti direttamente in u santu) hè assai assumatu.

A parola irlandese quella probabilmente deriva da " i mbolg " (Old Irish, appena "in u ventu", riferite à salvezza di gravidenza). Una altra parola per a festa, particularmente populari in u contextu neo-paganu, hè Oimelc (traduzzione cum'è "u lamentu di uceanu". Nota chì i dui quali puderà riferite à l'ughji in l'agnellu è l'aghju di l'annu agriculu - mentre chì una altra teoria chì chjamava Imbolc chì vene da "imb-folc" (chì suppunite di significari "un lavoro di rinforzu") sona un pocu creditu.

Imbolc puderia esse statu una festa impurtante in Irlanda in u periodu neoliticu - mentri ùn avemu micca prova di questu, l'allinjamentu di parechji monumenti antichi pari in apustu di quella via, littirale. U passaghju à u Mondu di l'Ordine, parte di u "paisolu sacru" à u collu di Tara è forsi l'esempiu megliu cunnisciutu, hè allinatu cù u sole risque à Imbolc.

I tradici di Imbolc

In quantu à i costi preistorichi di Imbolc, avemu a circà à a so cuntinuazione in i tempi muderni per pruvà è scrivintate - a règula di u patrimoniu irlandese in u San Brigid's Day hè u principale principale.

In generale parlà, Imbolc hà avutu marcatu u principiu di a primavera - o almenu un tempu quandu u so pezzu di l'inguernu era annantu, cù ghjorni chì saranu più longu è u sole santu. L'associazione agricula cù a stagione spargugliale hè oblicu, ancu s'ellu hè una finestra di quattru settimità per questu (Imbolc marcatu vicinu a u mezu di sta finestra, facendu perdu a festa un indicatore bellu è lògicu). E mentre a natura rinfurzata (ghjustu hè spartu tradiziunale di principià aduprà à Imbolc), hè ancu u tempu per una rinforzu di primavera in a casa è in a splutazioni.

Meteo Lore à Imbolc

In quantu à u clima mejoru - Imbolc hè statu ancu usatu cum'è marcatu per a tempore-festa. Una legenda pò avè a persone chì osservanu Loughcrew o Sliabh na Cailligh ("U cullettivu di a Bruixa"): hè dichjaratu chì a bruzia (o a "crone", u terzu aspettu di a "tripla goddessa") dicidarà se necessite à cullà più di legne in quellu ghjornu. Sì, quandu l'invierno continuerà per un pocu cun bassu temperatu.

E cum'è ùn hè micca u più flottante di pede, a crone farà Imbolc un ghjornu luminoso, assulanatu è sicondu per allisione u ghjornu di legnu. Hè u dichjaratu chì se Imbolc hè un mucky, wet day, invierno prestu prestu in più ... È se hè un ghjornu brillanti, cumprà u bagnu è e calzature bagnu.

Remind you of anything? Sì ... U ghjornu di terra hè a stissa regula è si celebrà u ghjornu dopu Imbolc. À Candela, quandu, in l'Inghilterra è l'Escocia, un ghjornu dolci aduprendu a fini di l'inguernu.