Festa di Quasimodo di Chile

A celebrazione longa ghjurnata Marks una tradizione di 400 anni

U domenica dopu à a Pasqua, i curriggiani in Cile coloniali partianu per piglià i Santi Sacramenti à l'anziani è i malati chì ùn puderanu micca a ghjustizia di u Diu di Pasqua. Eranu guardianu da gruppi di huasos , o cowboys à cavallo, chì i prutiggianu di banditi chì pruvanu à arrubbanu i chalici di l'argentu. In u caminu, i sacrificadori è i so guerre nivi anu datu u travagliu è a biera, spessu chicha o vinu , per lavà a via di u polu.

Oghje, hè una festa venerata cunnisciuta ancu ghjente à Cristu, o corse à Cristu.

A tradizione di 400 anni prima seguitanu principalmenti in l'area di Santiago, in i cumuni di Lo Barnechea, La Florida, Maipu è La Reina, è sopratuttu in Colina. In una ceremonia recente à Colina, 4500 omi nantu à cavità participonu à a prucissioni.

A festa di ghjornu longa cumincià cù una Missa. Quandu vene una prucissioni di u prete parrocchiale, disegnatu in un carru dicurutu, cù cavalli munificati , corridori, bicicleti, carretti è millaie di persone, adulti è zitelli. Si sviluppa cù u scrusciu "Viva Cristo Rey!"

Fighjendu in u locu, firmendu in i so abbitanti, è finiscinu u ghjornu cun musica, alimenta è ballata. È più chicha è vinu, sicuru.

Quasimodu ùn hà nunda di fà cù Quasimodo di Victor Hugo di u "Spiranza di Notre-Dame", ùn hè micca u nome di una santa o persona sante. Hè attribuita à u Latinu in a ceremunia catòlica: " Quasi modo geniti infanti ...", chì significa "Cum'è babies novi," hè da a prima lettera di l'Apostolu Petru.

Eppuru un guvernatore d'un armatu ùn hè più necessariu, a tradizione hè forte, è i babbi forme i so figlioli per participà à a festa. Piglianu a ropa tradiziunale, è i participanti trasfurmanu tacchi bianchi o amarilli o panini nantu à e so testa.

À Santiago

Santiago hè una gemma pocu scupertu di l'America Sudamerica , cun un scelte espectaculare in una vallée trà l'Andes è a Cordillera Cale chilena.

A citadina di a chile hà una spaziu di metropolitanu di 7 milioni è hà stagenti è verdi è l'inguirnidi freschi è umidi. A so cità cintrali hè un tesoru di stili architettoniali, cù un'articulu neoclàssicu, art deco è neo-gòticu vicinu à i so strade. A so cultura culurante è a scena culturale facenu un interessante è una cità scénica. Pudete voi per a festa di Quasimodo, ma vi sarete per l'altri chjosi di Santiago .