Isola di Pasqua - l'embiu del Mundo

Moais, rongo rongo è l'BirdMan

L'Isola di Pasqua, cunnisciuta ancu com'è Rapa Nui è Isola di Pasqua, hè una longa volta da ogni locu. Ti Pitoote Hanua , chì significa "Navel of the World" hè l'isula abitata più insulata in u mondu, à circa 2000 km (3200 km) da Chili è Tahiti, è finu à l'Atene Internazionale Mataveri hè statu construitu in l'anni 1960, arrivatu era solu cù a nave.

Hè cumu chì l'isula hè statu "scupertu" da l'Olandese in u 1772, quandu l'Ammiragliu Jacob Roggeween sfughò in u domenica di Pasqua è detti l'isula u nome non-nativu.

Era u primu auropeu per discrude l'insinuzziamente stati stampati da a roccia vulcanica di Rano Raraku. Stannu cum'è altru cum'è 18 pies (5,5 m) è pianu parechji tunnaghjati, i stati sò cunnisciuti com'è moai , è ognuna rapprisentanu di a stessa figura, forsi un diu o criatura mita, o una figura ancestrale. Questa bellissima Tour de the Ruins vi darà una idea di ciò chì Roggeween è a so ghjungia anu vistu. I moai èranu in una fila per a costa, (vede mappa ) quarchi annantu à u mare comu sentinelli o guardii di i persone di Rapa Nui, ma più di a terra di l'internu, com'è s'ellu si seguitanu l'attività di l'isula. Ci era parechje stati supplementarii di varii varietà è e stages di cumpunimentu nantu à e piani di u vulcano.

L'Ammiragliu descrigghia i lochi cultivati ​​è i lochi boni, in più di i moais chì vinaranu in Isola di Pasqua in 3 Dimensione. E stimatu a populazione à più di 10.000. Quandu i visitati suvietarii di l'espurtazioni inglesi, espagnol, francese, avianu visitatu l'isula à a fini di u seculu XVIII, truvaru una populazione assai più chjuca, assai moai cascatu è pocu terra pocu sottu cultivatu.

E ballerini facianu l'altru isulanu, è più tardi, i traduttori di schiacchi catturianu 1000 indigene è i purtavanu à travaglià l'isuli Guano da a spiaggia di u Perú in u 1862. Di i 100 chì guariscìanu, 15 vultatu in Rapa Nui cù a virulenza. U cuntestu di u censu di 1881 aghjustatu pare à menu 200 persone.

Chianu addossisce l'isula in u 1888 durante un periudu di espansione dopu à a guerra di u Pacificu chì ripigliò l'accessu di u Bolivianu à u Pacificu.

Finu à l'anni 1950, a Compañia Exploradora di l'Isola di Pasqua (CEDIP) era u corpu di regula in factu, cum'è u bravu di una chjesa anglo-chilena. U guvernu chianu revucò l'affittu CEDIP è a marina armata chilena amministra l'isula. Cumu migliurà a qualità di vita di a vita, viviva in Rapa Nui fubbe più faciule.

Oghje, cù u trasportu aereo, suministimenti è un maiore interessu di u mondu, a pupulazione di Pasqua hà sempri criscente. Tutti viranu in l'unicu cità di Hanga Roa. Rapa Nui hè statu dichjaratu un site di Patrimoniu World da Unesco. Ci sò vols regulares da Santiago è i turisti, i scientisti è i curiosi cercanu à scopre i moai , avè sapè in u passatu isulanu è ponderate e lezioni chì hè di u futuru.

Ci hè parechji misteriu à l'Isola di Pasqua. Per una isula petite, circa 64 sq mi (166.4 sq km), ci hè scupertu bè è intrepretatu.

Unu di i misteri più faciuli, si più freschi, hè u misteru di a populazione fucalizzata trà e visitazioni di l'Ammiraghu Jacob Roggeween è u Captain Cook in u 1774. L'accetta accettata hè chì l'islegli anu sfruttatu i so risorse: l'agricultura ùn pudia nutre a populazione creciente .

Scurciate l'arbureti, è senza i mezi di custruisce e canuscialli è abbandunate l'isula, anu inviatu in guerra è di cannibali. I moai si sò stati scunfriati cum'è prima una facciunia, l'altra hà distruttu e so stati. Parechji teòrici vedenu ciò chì accadò l'Isola di Pasqua, sclaranu comu Rapa Nui Syndrome, è vede com'è un avvirtimentu à u restu di a pupulazione di a Terra.

U misteru persunale sò l'estatichi Moai di Rapa Nui. Chì sò? Perchè sò? Quale hè? Una certa teoria hè chì ogni moai hè una rapprisintazione di u diu è di l'ancestrali, è cum'è in altri religioni polinesia, danu u putere, o mana , à i persone chì eranu u mantinianu l'estatua. Sì, cum'è tendeurizati, ogni di a famiglia o i clan nantu à l'isula, avianu u so propiu moais , custruendu una pratica chjamata ahu per serve com'è una volta di funerali di famiglia, è cusì faciule per capiscende perchè i clani rivolti vulete distrughjanu a fonte di l'autra di l'altru.

Sta tiurìa ùn spiega micca a pusazione di i moais , per quessa chì parechji sferenze micca cusì sfarenti di quelli cun preghjudizii longe ete, labbra fissura è espressioni mestieri. Tradizzjonalmenti, i facultati rivolti sò stati identificati cum'è Ears curtuzzi è Long Ears, chì spiecanu u più grande di stati longa eared.

Dunque ci hè u misteru di l'ochji davanti. Eppuru l'ochju à l'uttene stampatu è saldatu sia vacanti finu à chì i moai eranu stati è u mana anu da principià a travagliari, o eranu l'occhi, fatta di corallo è scoria inseriti solu in occasioni ceremoniali?

Thor Heyerdahl expostulated chì i culoni di Rapa Nui vìnniru da a balsa raft da Sudamerica. U so libru Kon-Tiki hà criatu una onda d'interessu è u permessu di scavà è esaminà parechji di i moais . Li teoristi anu da ellu sustene u so travagliu, cum'è in Evidenza Linguistica di Contatti Peruviani-Rapanui o refuted l'idea chì l'omu avianu nunda di fà cù i moai . In l'Space Gods Revealed , Erik Von Daniken mette à a teoria chì l'avventura di l'aligeri esprimi create l'statue. A teoria ùn hè sustinuta da e pruvvidenza archeologica, forse forsi a cumpagnia NOVA chì hà pruvatu d'erigge una statua usando solu l'utili di un abitanti nativu avissi avutu, avè aghjustatu some assistenza esterna. Lee a so storia in Secrets of Easter Island. Tutti i moai oghje attualmente sò stati rifurmati nantu à l'ultimi decennii.

Quandu i moai eranu devastati o abbandunati, è micca nove novi creati, a cultura trasfigurata à ciò chì hè issa chjamata u cult of the BirdMan.

Ci era ancu in esistenza, è documentata in i 1860 è in più di 150 taglioli o petroglifi in i rocci in u rughjonu di u paese di Orongo, vicinu à a caldera di Rano Kau. I taglioli palesanu u corpu di un omu cù a testa di u culori di u culori di u culori di u culori di u culori di u vaghjime, in qualchì volta un ovu in una mano, è a teoria ci hè chì u cultu manifesta a vuluntà di scapparà l'isula. A funzione basica di questu cultu era a funzioni di truvà u primu ovo di cada primavera in una marina offshore di Manu Tara , un pattu sacru. Ogni capu di clan hà mandatu un candidatu, o hopu , per natu à Moto Nui, l'isula grandi sottu à Orongo, quì d'esce per esse u ova. Quandu u hopu hà truvatu un ovu, l' arraggiò a la frunti e poi faciu u rinculu di natru praticu , scavalca i scoglii è presenta l'ovu intrepratu à u so capu.

Stu capu diventeremu avè Cumminu per l'annu dopu, cù putenzi è privileggi. Unipochi di petroglifi sò simbuli di fertilità. In l'altra parte di l'isula hè un spaziu pensatu per esse un observatoriu solidu, o una torre di astronomia.

A Rapa Nui avia una forma di scrittura chjamata rongorongo chì nimu ùn pudia scumpressà. U significatu è a surgente di sti messaggi enigmatici hè statu apertu à l'interpretazione di parechji anni, postu chì una tavoletta fu mandata in Tepano Jaussen, Biscuitu di Tahiti, com'è un simbolismo di rispettu, da l'islegi novi cunvertiti.

Cumu truvà
Probabilmente anu da l'Isola di Pasqua per aria. LAN Chile è l'unica aeree vociente duie quì, ma pudete piglià l'aseptimu assicurante di settimana di Santiago o di volte volte da Papeete, Tahiti. U volu da Santiago hè quasi sei ore persone, ma di vultà, per via di i venti, hè menu di cincane. L'Aglientu Internaziunali Mataveri fora da Hanga Roa hà a longa pianura di tutti i campi di campagnoli chilien è serve com'è una strapazzazione d'uriginale per u traspurtadore spaziale.

Truvate i voli da a vostra zona à Santiago o altre locazione in Cile. Pudete ancu cercà per l'alberghi è u locu di i vittura.

Quandu sia in Go
A temperatura raramente supera a 85 (30 ° C) è ùn sia micca sottu à 57 gradi (14 ° C). Bè preparatu da u ventu, chì mantene a temperatura còmuda, è per una chjarasu chiuve parechje volte di ghjornu. Maju hè u mesi più longu, ma u terrenu vulkanicu poroso si troppa rapidamente. Fate una robba cun cómoda, cuddà di caminari or peddi, un capuche o sudore è un ghiaccio. I mesi più caru sò in tempu di l'estiu di dicembri à marzu.

Verificate u tempu di u tempu nantu à Rapa Nui.

Cose da fà è Vede
Sicondu a quantu a vostra sughjettu hè, è ùn deveria micca valutate sempre per viaghjate tuttu ciò chì ùn si passanu quattru o cinque ghjorni, vi pudete vede l'illa sana à peda, 4X4, cavallu o moto di bici. Sè nantu à una bicicletta o pi piezzu, ricordate di piglia assai acqua, filtre di solde, un caprettu è luguru di soli.

Pigliate un bocca perchè ùn sò micca stati quessi fora Hanga Roa. I strade è e piste sò aspetti, ma ùn ci hè micca assai u trafficu è duvete salvu. L'isulani li piace à dì chì l'unicu cosa chì occupanu a cella sò i spiderwebs. Pudete pensà di un viaghju, cù parechji di i più famosu moai, o un studiu pormenatu di ognunu, è cumprendi un estremu à u duminiu di a canteia per ponderate i stati migliure è intravate.

Visita Ahu Akivi, Ahu Nau Nau, Ahu Tahai è Rano Raraku. Ci sò e penalità per entre in a Village Ceremonial di Orongo è Ahu Tahai.

Ùn vene persu. L'Isola di Pasqua hè quasi triangulare, cù un vulcano anchoring ogni cantone. Maunga Pukatikei à 1200 m (400 m) ocu a Rano Kau à a 1353 m (410 m) u cantonu di u sudu è u più altu massimu, Maunga Terevaka à 2151.6 m (652 m) presida nantu à a cantone noroeste. I piani sò sterili, è vi puderà u vostru esercitu scalendu è in i piumi dolce. A data, ùn sò micca spazii limitati, ma rispundenu u travagliu archeologicu, u fattu chì un terzu di l'isula hè u Rapa Nui National Park. Ùn serà micca permessu di eliminà qualsiasi artifacti. Pudete cumprà réplika di moais, prugghi rongorongo è altri artifacti lucali in i mercati.

Alloghji, cena è più
Ci sò parechje hotele nantu à l'isula, numerosi guest houses, è pudete campà in Anakena nantu à a costa nord, ma l'acqua è di a culleghja saranu purtati in. Cuncultu l'accessorii supplementi per a dispunibilità, tariffi, servizii, situazione, attività è altre infurmazione specifica. Certi famìglie vi permettenu di campà nantu à e so razze. Se viaghjate cun viaghju, i vostri duminii di l'abitudine esse riservatu, altri puderebbenu piglià a vostra chance è facenu i vostri arrangii à l'arrivu.

Parechji famiglie meetu avutri avanti è pudete fà a vostra selezione.

Perchè tuttu hè impurtatu, sò priparati pè gastru alimentariu. Pò esse menu più caru per cumprà u vostru bagnu è u pranzu necessariu da una magazzina locale, (ci sò dui supermercati oghji) è cene in un restuità per a vostra cena. L'aranciu hè diliziosu. Ci hè una scelta di Shops è Ristoranti.

Quandu l'economia di l'isula vira cù u turismu annantu à u turismu, u discontinu cù a titulazioni chilugera cresce. Ci hè un muvimentu in paese per l'autodeterminazione è l'autonomia. Spagnolu è a lingua locale sò parlate, è festivali lucali, cum'è Rapa Nui Tapati Festa, chì si feste ogni février, cememt Rapa Nui solidarité. Certi gruppi, cum'è u Cunsigliu di Ancien , volenu chì u parcorsu naziunale si ritornu à l'abitudini urigginali, chì ùn sò micca pussibule nunda di Hanga Roa.

In Rapa Nui News u mantene infurmatu. L'urganizazioni, cum'è u Club Riva Nui Outrigger, enseñanu i sapè fà, a storia è una apprezzazione di a so cultura à i ghjovani isulani, in più di cuncorsu in prughjettu di u canoe racing.

Truverete Rapa Nui un locu piacevule, postu arristatu, ma ùn vi maravigghiate si avete un sensu di u misteru, a tristezza è a pull of the ancient moais .

Enjoy your visit!