I tarritorii à Visita in Israele

A Geografia Variata di a Terra Chjaru

U paesi di u Mediterraniu, Israele hè, riguardente, situatu in sud-ouest Asia trà u Mari Mediterraneu è i deserti di Sìria è Arabia. Sicondu u Ministeriu di u Turismu Israele, i fruntieri geografichi di u paese sò i Meditirraniu à u punenti, u Rift Jordan Valley à l'Est, a muntagna di u Lìbanu à u nordu cù Eilat Bay chì marca u punta Sudanu.

L'autori turisticu di u paese divide Israel à trè rienzii principali in tulume: a pianura custiera, a regione muntosa è u Rift di u Jordan Valley.

Ci hè ancu a cunzura triangulari di u Desert Negev à u sudu (cù Eilat à u puntu più meridionale).

Piaghja urientale

A pianura di a costa uccidintali di u paese estensi da Rosh Ha-Nikra in u nordu à u filu di a penisula di u Sinai in u sudu. Questu chjaru hè sola à 2,5 a 4 millas aperta in u nordu è si sparse cumu si move à u sud à circa 31 chilometri. U tirrenu di u livante hè a regione più densamente populosa d'Israele. À l'urbe per esade urbane, cum'è Tel Aviv è Haifa, a pianura costera custruisce un territoriu fertili, cù diversi fonti d'acqua.

A pianura hè divisu da u nordu à u sudu à a Galilee Plain, a Acre (Akko) Plain, a pianura di u Carmel, a pianura di Sharon, a pianta di a costa Mediterrenea è a pianta di u Costianu Sudariu. U livanti di a pianura custiera sò e turrenti - colti moderate chì creanu una regione transicional entre a costa è a muntagna.

U corridor di Ghjerusalemme, utilizzatu per a strada è di a via ferrovia, ghjusta da a pianura custiera traversu i coline induve a Ghjudei, finennu du quandu in Ghjerusalemme stante.

Regione di Mountain

A regione muntanuda israeliana stendi da u Libanu in u nordu à Eilat Bay in u sudu, trà a pianura di a costa è u Rift di u Jordan Valley. I picculi più elevati sò u Mt. Meron à 3.962 metri sopra u nivellu di u mari, u Mt. Ba'al Hatsor à 3.333 metri è u Mt. Ramon à 3,402 metri sopra u nivellu di u mari.

A maiò parte di a regione muntanera più densamente populosa hè a petra o rocca. U clima in i regioni muntanini di u mondu midirativu è chiuvutu, mentri i seccioni miridiunali sò un desertu. I parcorsi chjave di a regione muntosa hè a Galilea in u nordu, u Carmel, i monticelli di Samaria, i poghini di Ghjudei (a Ghjudea è a Samaria sò sotturubbrichi di u Ciseau orientale) è l'altri negev.

A cuntiguità di a regione muntosa hè interrotta in dui punti da i vaddi maiuri - u Vallu di Yezre'el (Jezre'el) chì separa a muntagna di a Galilea in i monticelli di Samaria, è u Be'er Sheva-Arad Rift sipara a muntagna di Judean di i lochi di u Negev. I vertichi orientali di i coline di Samarian è i poghini di Ghjudei sò i deserti di Samarian è Judean.

Rift Jordan Valley

Sta riftanda si estende a longu di Israele da u nordu di Metula à u Mari Rossu in u sudu. A furmazione hè stata causata da l'attività sismiche è hè parti di a fossa afro-siria chì si estende da a fruntiera siria è turca à u fiumu Zambezi in Africa. U fiumu più grande di u Israele, u Giurdanu, scorri da u valle di u Giordanu è cumprendi i dui laghi israeliani: u Kinneret (Mari di Galilea), u corpu più grande di l'acqua fresca in Israele, è l'acqua salada Mar Mortu, u puntu più bassu di a Terra.

U valdu di u Giordanu hè divisu da u nordu à u sudu à u Vallu Hula, u Valle di Kinneret, u Valle di u Giordanu, u Mari di u Mari Mortu è l'Arava.

Golan Heights

A rigioni di Golan hè urientale di u fiumu Giurdanu. L'Israele Golan Heights (rivenduti da Siria) sò l'ultimu di una grande basa di basaltu, a maiuranza si trova in Siria. Nordu di i Golan Heights hè u Mt. Hermon, u pico più altu di Israele à 7,315 metri sopra u nivellu di u mari.