L'arbre di Natale di New Zealand

U pohutukawa (nomu botanicu Metrosideros excelsa) hè l'arbre nativu più notu è più visuvatu di a Nova Zelanda. Hè truvatu virtusamenti in tutta a costa di a mezza manna di l'Île Nord, à nordu di una linea apprussimata di Gisborne à New Plymouth è in petuni fissi nantu à Rotorua, Wellington è u cima di l'Isula Sud. Hè statu ancu intruduttu in parti di l'Australia, Sudafrica e California.

Un arbre versatile

L'arbre hà una capacità notu chì si aghjunghje à i falesi di l'acanthii è di i costi è crescenu in altri loca apparente impossibile (hè ancu un pruduttu di l'arbureti pohutukawa nantu à u vulcano di l'isula di l'Isula Bianco in a Baia di Plenty). Hè inturniatu in un altru arvulu nativu novu nativa, u rata.

Tradottu da Maori, pohutukawa significa "sprinkled by spray", chì hè una referenza evidenti à u fattu chì hè generale annantu à a spiaggia di u mari.

In più di furnisce ombra di salute per spugna in u celu di a Nova Zelanda, u focu di fiori crimson chì pruduci da nuvembre à ghjennaghju hà datu à u pohutukawa l'etichettu "Natale di Natale New Zealand". Certamente, per generazioni di kiwis, u pohutukawa fiorente hè unu di i grandi simboli di a festa di Natale. Ci sò in fattu varietà varietà di pohutukawa, pruduciutu una cullizzioni di fiori colore, da scarlet à peach.

L'arbre hè ancu notu per a so fiurazione erratica; in parechji partiti di u listessu arburu puderia fiorite in parechji volti diffirenti.

Nta l'ultimi anni, u pohutukawa hà suttastru minacciatu da i predaturi, particularmente i pusses. Questu annu ghjucatoriu hè statu trasmissu da l'Australia in u XIX sèculu è ha causatu maiori devastazione à i boschi di Nova Zelanda.

Cumu cù i so altri arbureti, l'ossu si nutriscia nantu à e foglie di u pohutukawa, stripping it bare. I sforzi mai più prestiti per riduce i numeri possum, ma sò sempre un amminantaghju constante.

L'Arburu più grande di Pohutukawa

À Te Araroa nantu à a costa est di l'isula Nord, pocu più di 170 km da Gisborne, hè un pohutukawa assai special. Hè u più altu pohutukawa famosu in u mondu. Ci hè più di 21 metri è in u so puntu più grande hè di 40 metri di diàmitru. L'arbre hè chjamatu "Te-Waha-O-Rerekohu" da u maori lucale è hè stimatu di più di più di 350 anni. U nome vene da u nome di un capu locale, Rerekohu, chì stava sempre in questa zona.

Questu postu hè in u locu di l'escola locale, vicinu à a marina di a cità. Hè assai visibile da a strada è hè un "must see" nantu à a tour per u Capu di l'Estu da Opotiki à Gisborne . Ùn hè ancu micca solu di l'astrienti di u livante di u Capu di l'Estu è di u faranu chì si sò nantu à u puntu più orientale in Nova Zelanda.

Forsi l'arricerca più famosa di pohutukawa in New Zealand hè in u bordu di u penzamentu di u puntu più stretta di u paese, Capu Reinga . Stu locu hè di grande significatu spirituale per u populu Maori. Conocido cum'è u "postu di salto", questu hè, secondu a credura Maori, induve a morte u spiritu cumencia à u viaghju à l'Hawaiki, a so patria tradiziunale.

U pohutukawa ùn hè micca vistutu quellu fora di Nova Zelanda. Curiosamente, però, un zu pohutukawa hè à u centru di quarchi cuntroversia chì suggerisce chì u Captain Cook ùn anu micca statu u primu auropeu chì hà sbarcatu in New Zealand. In A Coruña , una cità custiera in u Nordu di Spagna, ci hè una grande pohutukawa chì a cità lucali credi hè quasi 500 anni. Se questu hè u casu, hè prima à l'arribata di Cook in New Zealand in u 1769. L'altri esperimenti credi chì l'arbre solu pò esse 200 anni. Qualchese a so età, l'arbre hà in fattu, diventà l'emblema fluviale di a cità.

Invevdu qualunqui avete in l'isula superiore di u Nordu, u pohutukawa hè un prevalenti è distintiu di a costa di Nova Zelanda. E si vi si trova vicinu à Natale, vi vede i so fiori maravigliosa.