L'Ardea di u Clavie in Escocia

Perchè sò solu un annu novu quandu pudete celebrà dui? Hè a lòggica nantu à un stanzu festival di focu scoccu, u Burning of the Clavie.

L'Scotland dudu decenusie di festività di u focu è celebrenze per Hogmanay - a festa di u novu ghjornu chì hè una tradizione scozzese. Ma in Burghead, un paese vicinu Elgin in Moray, noreste di l'Escocia, si andà una megliu. Sò tutte e celebrazione Hogmanay à u principiu di u mesi cù u segondu annu di u focu di u focu l'11 di jinnaru.

U Burning of the Clavie

In questa notte, a frasa, un barmolu falatu chjappu di furmagliu di lignu, pezziunari è pignotti di cignali, hè untu in un postu (qualchissimi dice chì u sole ughjettu hè utilizatu, annu dopu annu) è poi purtatu à a casa d'una di a cità Residenti più antichi, u Pruffettu Burghead. L'incunette à falau cù a turna da u so propiu focu.

Hè elettu Clavie King , cù parechje altri omi - in norme pescanti - porta a clavie ardente in u uruguaientu versu a cità, stannu nant'à un'altura è da pudè prisintà quelli chjappi à quelli di famiglie.

Infine, a clavie hè purtatu in un altare anticu in i restati di una Pictea un fortificante di peddi in Doorie Hill. Cume carburante hè aghjuntu è cum'è a fascia di scatula, i vintrici caccià u colline. Cumpriserate aghjunghjenu i bagnardi à lume di l'incantu annantu à i so abitanti per a furtuna.

Qualchissia ùn sapi cumu principia

Qualchissia ùn saparà cumu si cuminciò o per quessa hè principiatu. Hè chjaramente l'orìsanu pagani - cusì tantu chì in u 18u seculu, l'ecumeni hà pruvatu à stampà.

U chjamàvanu "una pritisa abominable, pagana".

Hè probabbli chì prima di questu, l'avvenimentu era più generalizatu annantu à Escocia. Avà, una di e celebrazione di u focu più stesgianu di u Scozzu anu aghjustatu in Burghead.

Nuddu sà chì quandu si cuminciò o ciò chì esatta. Qualchdi crede chì a parolla vene da cliabh (clee-av), una parola gaelica per un cisterna di vigna, cresce o cage.

Altri dicenu chì vene da u latinu latinu clavus è hè rumanu in origine. Ma postu chì nimu ùn hè sicuru d'esse avvenimentu cèlticu, pittüe o rumanu in origine, l'urìgine di a parola stessu hè un misteru.

Quelli chì anu vistu di a Burning of the Clavie dì chì l'ultima flammata, chì pò abbià tuttu di Doorie Hill, porta un spooky semellante à a fine di a cult movie The Wicker Man. In ogni casu, questu esodu u Scuddu mudernu, un ghjornu bonu chì sdegnu hè naturali da tutti.

Un secunnu annu novu

A Cattidra cattolica aduttatu u calendariu gregorianu in mezzo di u XVI secolo, ma era quasi 200 anni dopu, versu 1752, prima chì u novu calendariu fù finalmente adoptu in Gran Bretagna. I scuseti ùn avianu micca piace degnu chì 11 ghjorni passanu solu cù l'adopzione. Ci eranu distriuti in tuttu u paese, particularmente in Escocia, cum'è a ghjente ciuciò, per u ritornu di i 11 ghjorni.

In Burghead, avianu una idea più bona. Fici celebravanu l'annu novu annantu à u 11 di ghjennaghju. À piglià un pezzu di u caldi, o questu questu hè di bellu bona furtuna è qualchissimini pò ancu mandà spedizione à i so parenti in oltremare.

Se pensate di vede stu spettaculu, fate u vostru modu à Burghead da circa 6 ore di u 11 di jinnaru.

Hè un picculu paesi è ogni locu seranu pudarete puntà in a direzione ghjusta. Se vulete una idea di megliu di ciò chì avemu parlatu, Assistenza in questa mutivu premiatu nantu à a Cumpagnia di u Clavie .