Le tombi di Saad, Marrakesh: a guida cumplessa

A citadine marocche di Marrakesh hè chinu à a cumbera cù esempi di architettura storica ca captivanti. Unu di i più intriganti di chisti sò e Tomb Saadi, situatu fora da i mura di a medina vicinu à a famosa mezocita di Koutoubia. Cumpagnatu durante u regnu di u Sultan Ahmad el Mansour in u XVIe seculu, i tombi sò oghji attruvatu à i visitori di i visitori di u mondu.

Storia di i tombi

Ahmad el Mansour era u seculu è u più famosu Sultan di a Dinastia Saadi, prisidennu lu Maroccu di u 1578 à u 1603.

A so vita è u guvernu sò stati definitu per l'assassiniu, l'intrigue, l'esiliu è a guerra, è i prufitti di campagni riesciti anu utilizatu per custruisce edificazioni fini in tutta a cità. I Tombi Saadiani eranu parte di u legatu di u Mansour, hà rializatu in a so vita per serve com'è un funerali apposta per u Sultan è i so discendenti. El Mansour sparedu micca spensione, è da quandu fù intruduciutu in u 1603, i tombi addiventanu un capi maestru di l'articuli maroccani è l'architettura fina.

Dopu a morti di el Mansour, i tombi avianu un periodu di decadenza. In u 1672, l'Alaouite Sultan Moulay Ismail ascendiu à u putere, è in un tentativu di stabilisce u so propiu legatu, fendini à distrughjaranu l'edificazioni è i monumenti cumandati in l'era di Mansour. Certamente quistione di risorse à l'ira di i so predecessori per u segnu di a secca di u postu di restu finali, Ismail ùn hà micca persunalizatu i tombi à a terra. Invece, elle murale e so porte, sughendi solu un passaghju strettu chì si trova in a mezidìa di Koutoubia.

À u tempu, i tombi, i so abitanti è u splendore in elli eranu smegregati da a memoria di a cità.

I Tombi Saadiani sò stati scurdati di più di dui centu anni, finu à chì una recrutata aeriana di u Residu Generale Generale Hubert Lyautey palesa a so esistenza in u 1917. À nantu à più spezie, Lyautey hà ricunnisciutu u valore di i tombi è hà iniziatu a sforzi per restaurà à a so prima gloria .

E Tombi Oghje

Oghje, i tombi sò apartu una volta, permettenu li membri di u publicu per esse tistimoni davveru di quellu di a dinastia Saadi. Lu cumplicatu hè impegnante in u so disignu, cun soffiani cupulade ghjuchendu, sculture in legnu intricatu è statuariu impurtante di marbre. In tuttu i tombi, culori di mosaici di tile è stracci in cernate sò stati postu à a saporia di l'artighjani di u XVI sèculu. Ci sò dui mausoleumi principali, cumparendu 66 tombi; Mentre chì u giardinu in altru rosu facilite spaziu per e fiorite di più di 100 membri di a casa riali - include cunsiglieri di fiducia, suldati è servitori. Quessi oghji minimi sò decurati cù inscrici islamicchi stampati.

I Due Mausoleums

U primu u più famosu mausoleu si trova à a manca di u cumplessu. U sirviziu di u funerali di u Mansour è i so discendenti, è u salottu hè dedicatu à i tombi marmi di parechji prugetti saadi. In questa sezione di u mausoleu, unu pò ancu truvà a tumba di Moulay Yazid, una di e pochi pirsuni à esse enterritta in a Tombs Saadian dopu a regula di Moulay Ismail. Yazid era cunnisciutu com'è u Sultan Mad, è hà rignatu per solu dui anni trà 1790 è 1792 - un periodu definitu da a guerra devastanti civili.

U principale di u primu mausoleu, in particulare, hè u tumulu opulentu di u Mansour stessu.

U Mansour si trova annantu à i so discendenti in una camara cintrali chjamata Camera di e Doce Pilastri. Li pilastri sò sculpitevuti di marmura di Carrara da impurtanza importata d'Italia, mentri a guisaria decorativa hè u doru cù l'oru. I porti è e pantaloni di e tumbini di u Mansour offre unepochi maraviglii di tagliata, mentre chì u tile-travaglià quì hè impeccable. U sicondu, u mausoleu anu più vechju contene a tumba di a mamma di u Mansour è a di u so babbu, Mohammed ash Sheikh. Ash Sheikh hè cunnisciutu com'è u fundatori di a Dinastia Saadi, è per u so assassinu à mani di i suldati Ottumani durante un cunflittu in 1557.

Informazione Pocu

A manera più faciule in alcuni a Tombs Saadian hè di seguità à a Rue Bab Agnaou da u famusu mercatu di Meda di Marrakech, Djemaa el Fna.

Dopu un passaghju scenicu 15 minuti, a strada porta à a mezocta di Koutoubia (cunnisciuta ancu a mezquita Kasbah); è da quì, ci sò signalani clarificate à e tombi stessi. I sacerdote sò aperti di ghjornu da 8:30 a.m. - 11:45 am è in novu da 2:30 p.m. - 5:45 pm. A purtata 10 dirham (circa $ 1), è e visite pò aghjustà à fà cunfurmà cù una visita per u Palazzu di El Badi adjuenti. U Palazzu di El Badi era ancu custruitu da u Mansour, è più tardi striatu da Moulay Ismail.