L'irlandese Doce ghjorni di Natale

More Than Just Partridges in Pear Tree

Sapete tutti i dodici ghjorni di Natale, da a "Duvernu Nozze" di Shakespeare à una perdizia in un periculu. Ma chì passa duranti quessi dodici ghjorni in Irlanda? Pruvari a dà un pocu scuru, ghjornu cù ghjornu. In attu per quattordici ghjorni, da a vigenza di Natale à a festa di l'Epifania.

24 di dicembre - Eva di Natale

L'arbre Natale fu impurtatu pocu tempu in Irlanda, ma a Eve di Natale era u tempu chì candele eranu chjusi.

Dopu oghji dumperu parechji candele, una per ogni membru di a casa, èranu messi in a finestra. È cum'è una tradizione pagana modernizzata, o "per guidà a Sagesse Famiglia". A candela maiò era cunnisciuta com'è coinneal mór na Nollag ("a grande candela di Natale"). Allora era stata à a chjesa ... È una zitellu cù i veci.

25 di dicembre - Natale

Se si trova in cerca di paci è silenziu, questu hè u vostru ghjornu - l'Irlanda hè casi morti à u mondu in u Natale. U ghjornu hè spentu cù una famiglia cercana, intruzzu in a casa, manghjendu sprugli di Bruxelles è vighjà a regina annunziata di "U sonu di musica" in RTÉ. Soli solu à 11 ore d'oghje, i carrughji pòbbenu fugliati, ancu di i incrèduli chì marchjanu per a massa. Forsi u ghjornu più avutru di l'annu irlandese per i visitori. Capu per attrazziali naturali, tuttu ciò chì hè chjesa.

26 di dicembre - St Stephen's Day (o Boxing Day)

U nomu di "Wren Day", u ghjornu di i mummers è "Wren Boys" - tradiziunamente i ghjovani ghjovani andà in ghjocu, reciting poensi summossi, senza dumandà per trattà è portanu un wren mortu (esse ghjorni in generale in effigy).

Attempi tradiziunali simili, ancu à un nivellu univite più sofistatu, sò cunnessi cù i mummi. Hè attivu in Ulster, Dublinu è Wexford, mantenduu i teatru pupulari vivu.

U 27 di dicembre-vendita

Questa hè a ghjurnata chì vendenu oghje annantu à l'annullamentu - l'iniziu di vendita post-Natale è u colissenu principià per esse formate cum'è seculu à settichi di Dublinu.

Avoidu Brown-Thomas, Arnott è Clery in u tempu d'apertura ... finu à voi chì vulete esse unu di a mob mobiltà per i più bughjura. In modu, u 27 di dicembre hè ancu u festa di u ghjovanu l'evangelizianu.

28 di decembre - Festa di i Santi Innocenzi

In questu ghjornu Erodu apparentemente hà urdinatu a tumbera di tutti i primi-nati - facennu "childermas" unu di u ghjornu unluckiest in u custom custom. Ùn principià micca un impegnu o viaghju di assicurà, per esse sicurazione ùn principià nunda. I "bisice chjese" sò stati annunziati in quellu ghjornu. Ma sta tradizione medievale hà mortu assai, in l'Irlanda d'oggi ùn trovi micca u ghjovanu adultu ripigliatu u tronu di u viscuvaru in u Natale.

29 dicembre è u 30 dicembre

Ùn ci sò tradizione specifiche cunnessi à quelli ghjorni, oghji sò usati per shopping (in particulare stoccatura nantu à l'alkohol) o piglià i ziteddi à u zoo , ancu una tradizione a tradizione longa, in particulari di Dublinu.

31 di decembre - Vespru d'annu

L'Irlanda ùn hè micca una Eve d'annu in un stile per rivila New York's Times Square, Trafalgar Square di Londra o Edimburgo's Hogmanay - partiti è celebrazione sò un affari scattered. È dinò assai alimentu. Se vi si visitatore in questu pezzu, pò esse una bona idea di prustà un libru di e festi d'oranza.

A menu chì ùn vulete unisce à e massi chì pruvate d'avè una pinta in u pub ...

1 di ghjennaghju - u ghjornu di u annu

"Tuttu hè tranquillu nantu à u ghjornu di u novu" ... U2 erani ragiuni - a matina principia di una tranquillità di morte. In particulare per i prucessi di a notte prima. Nuddu ricurdativi chì questa hè a "Festa di a Circuniazione di Nostru Signore Ghjesù Cristu". Cum'è in l'èbbica romana, era ancu a festa di Janus, u diu di u pòpulu di porte è aperti. Perchè ùn viaghjà nant'à l' antichi citatini Janus-like in Boa Island . Puderanu a più probabile di l'unica persona.

2 di ghjennaghju (Festa di u Santu Nomu di Ghjesù) à u 4 ghjennaghju

Quessi sò ghjorni in generale s'aprevanu a visitari più amelli è relazioni più remoti, mopping up the left-overs so to say. Ùn ci hè una agenda stabilita.

5 di ghjennaghju - Nattum Eghju u Dumenicu Notte

Duode la Nuci era tradiziunale u tempu chì u Natale hè stata finita - d'induve "Dòci ghjorni di Natale" (accuminciannu u 25 dicembre).

Era una night of feasting, chaglio è ancu belli ghjucatori. Queste ghjorni l'urganisazione principia à a strada di questu tempu, marcendu l'fine di a "Feste di Natale" per tutti. L'ultimu saxofoi partitu anu da esse più prubabile di un weekend addipiutu, micca necessariu nna 12na notte.

6 di ghjennaghju - Epifania

Questa ghjurnata hè a Festa di l'Epifania di Nostru Signore Ghjesù Cristu, tradiziunale cunnessu à l'Adorazione di i Magi, o Venerdì u Natale di Natale (sicondu u calendariu gregorianu è ancu osservatu da e chjese). In Irlanda hè megliu cunnisciutu com Nollaig mBan - Pocu Natale o "Natale Natale". Questa era u ghjornu chì a donna era stata apprezzata, puderia spende i so pedi è (dopu à dotze o più ghjorni di scaccià fora per mantene a menfolk felice) è diventate. Una tradizione casi obliterada.

Handsel Monday

Ùn avemu bisognu di u nostru traduttu irlandese di Handsel Monday , u primu luni di ghjennaghju - quandu i figlioli puderanu esse ghjochi rigali, chjamati (l'avessi) "mani".