Marguciai

Uova di Pasqua Lituana

Cum'è l' ucraini , rumaniani è i pulacchi (o ancu in altri paesi d'Europa Centrale è di u Centru Stanu ) anu u so tradizzioni tradiziunate ovu di Pasqua , cusì i litichi. L'uccisi di Pasqua Lituana sò chjamati margučiai (mar-GOO-chay), una parola chì riferisce i so parechji culori. Oghje di Pasqua di Pasqua hè un anticu artu folkrali chì hè sempre practicatu.

Tipi di uova di Pasqua

Margučiai pò esse decoratu cù u metale di resistenza di cera, o cun una tècnica scarrabile.

L'olii di stile di cera di resistenza di cera vede una tendenza particulare: i marcature nantu à u ovu sò forma di lacrime, è questi di lacustri sò disposti in mudelli nantu à a superficia di l'ovu. L'artistu di uovo dighje u pezzu in calda calda è tira i gattive nantu à a cunchiglia di l'ovu, è dopu u bagnu l'ovu in tinte. Quelli artisti chì guardanu à i pratichi di i so antenati pò usà ghjustu di cipolla, pappacchi o altre colorante naturali per colore l'ova. U metu scratchamentu hè obligatu chì i ova sò tenuti prima; u disignu hè stata graviduta in u cunchju cù un pinneddu o un puddaru.

Significado di uovo di Pasqua

Stòricamente, parechji di i disinni per i opi di Pasqua fusiona impurtanti avvenimenti o idee in a vita di i persone chì travagliendu u paese, inclusi a frugalita, a furtuna è e benedizioni. Simbolismu annantu à l'olii inclusi stati, trigliu, crucialli, fiori, pani è serpenti. I culori anu ancu esse significativu, ghjucanu à u rolu in u significatu di ogni ovu.

Parechji dissinsi antichi sò cunservati, anche i modi muderni muderni è a creatività di l'artisti hà sviluppatu nantu à a tradizione di u vignetu di uovo di Pasqua.

In u passatu, i ova di Pasqua si sò stati riuniti. È i zitelli spessu visitavanu vicini o parenti durante a festa di Pasqua per recoger ova di l'altri. Quandu ùn hè micca assuciatu à Pasqua , l'ova sò usati cum'è charms fortunate o in rituali per assicurà e colli generale, salvatoghja sana, clima bellu, o altri fenomeni impurtante à a splutazioni è a vita di u paese.

Margučiai in Cultura lituana Avà

Lituani mantenenu i so cunnessione cù i so ancestori di decoru d'oghje, è parechji articuli d'ova seranu in u paese in oghje. U tardu Marcelijus Martinaitis, unu di i pittori nazziunali amatichi in Lituania, era dedicatu à l'ovu chì dicurazioni finu à a so morte in u 2013, è i libri produiti nantu à a so opira prupone un dissimulatore cunciutu cù un patrimoniu lituanu . L'infurmazioni di u lituanu annunziate nantu à i prughjetti annu di decoru di uovo, chì furnisce i lettori cù citeci d'entrevista è infurmazioni nantu à i so metudi.

Margučiai pò esse acquistatu in souvenir shops in Lituania o o mercatu di vacanze, in particulari quelli chì sò in primavera. Tuttavia, i decorazioni truvati in u ovu di Pasqua Lituana ùn sò micca limitati l'ovos. L'artisti di u certoriu anu trasfirutu i patroni utilizati à i ovi à u vestu ceramica; hè pussibule di truvà ghjerchie, pranzi, cunti e tazze chì si trovani i disinni misurati à margučiai.

Uovo di Pasqua

In Lituania, l'uvaghesi di Pasqua chì anu statu dicurutu truvatu l'usu di i zitelli. I figlioli, per esempiu, oghje u ghjacciu per un piacè. Ogni reproductor attenta di cumbattà l'olii di l'altri, chì sò cullati in u fondu di l'inclinazione, nantu à ogni rotulu.

E persone anu cracheru i ovii end-to-end; a persone chì u pene di uovo sutturni perdi u ghjocu.

A dicurazioni di i ovi di Pasqua in Lituania hè solu una manera in quali i Lituani mantenenu una cunnessione cù u so patrimoniu. Margučiai sò cunnisciuti in circles di decoru d'oghje è di cunvenzione arti, mercatu è mostra chì l'attinzioni di l'articelli d'oghje sò spessu rapprisentanu da un artistu d'ovu lituanu o un artistu d'ova di u patrimoniu lituanu praticendu stu arte popular. Qualchi anche vistanu o vendenu i so creazioni in Internet, significatu chì ùn anu micca bisognu di vultà in Lituania per aghjunghje margučiai à a vostra ricerca.