Uovo uccidenti ucrainu

Storia è Simbolismo

Di tutti l'ova di Pasqua da l'Europa uccidentale, l'ova ucrainu sò quarchi u più cunnisciutu. Sò cusì cunnisciutu chì assai persone ùn si capiscenu chì u tipu di ova fatti famosi da u Ucrania sò attuali fattu in a parti di i parti di l'Europa Centrale di l'Urienti è u Centru Strittu, chjamanu ovosi cecchi, ova pulacca, o l'omosi rumani "ova ucraina". I ucraini ùn anu micca un monopubule nantu à u decoru di uovo, ancu chì a popularità di i ova di sta regione significanu chì sò assai collectible è questu arti cuntinueghja praticatu cù i metudi muderni è muderni.

L' uccisi uccidentali uccidianu sò chjamati pysanky, chì deriva da u verbu per "di scriviri". A pràtica di l'oghji di ughjetti hè data di i tempi pagani. Ancu l'antichi esempi di pysanky ùn anu micca survivatu da a natura delicata di i caspi d'oliu, "ovinus" ceramichi decorati cù mudelli è l'imaghjini sò stati missi in i funziunamentu è in i digi archeologichi. U simbolista Pagan, cum'è l'"àrbulu di vita" o simbolismo di a dea, adornii u ova ancu oghje, stannu à l'era pre-cristiana è chì furnisce infurmazioni nantu à u cultu paganu di religione è e priori di a so vita di u ghjornu.

Pagan Origin

Quandu u Cristianu fù adoptatu da u populu di ciò chì hè oghje ucrainu, i simboli pagani sò repurposed è i novi simboli pertinenti per sta nova riligione si sò intruduti. In certi casi, i patogeni è i marchi anu perdutu u sensu uriginale è l'esperti ùn si puderà avè qualchissimu chì missaghji corsi di tempi ci anu da pudè trasmette nant'à l'imagine.

L'imaghjini di a natura, cum'è e piante, l'arbe è l'animali, è l'insecto sò spessu incorporiati in un pysanky design. Simbolismu cristianu cum'è a cruci o anch'ellu ci vede ancu. U ovu stessu hè ancu un simbulu: cù a so superficie inutile, representa a vita eterna.

In tempi tempi, l'uccisi uccidentali uccidintali eranu assai più di l'uggetti decorativu o l'articuli per i vacanze.

Eranu imbueddi cun forzi particulari chì guariscenu u malu, fucilavanu u matrimoniu è a fertilità, assicurati boni raccogli è pruduzzioni di latti o di meli, è prutiggevanu a casa da u disastru. Oghje sò stati disposti in rigali dopu ch'elli anu creatu com'è modu di sparta a bona fortuna foru dichjaratu chì anu purtatu.

Tradizionalmente, era e donne chì anu prisentatu u uvaghji, è parechji omi fora pruibuti da a stanza induve l'ova ci anu accade. Diversi pianti sò stati culligati per creà tinte bianchi. A pelle di cipolla produci un tinte marron è doru, beole rouges, è corsa è l'aranelli oghji è verdi.

Wax-Resist

U furmellu più famosu di uovo di Pasqua in Ucrania sò quelli fatti cù u metu di resistenza. Stu metuu deve esse l'utilizazione di cera di a cera è un linguaghju speziale, à qualchì volte chjamata kistka, per cundurà cera nantu à u ovu. Quandu l'ovu hè immersi in un bagnu di tinte, i zoni cuparti da a cera ùn anu micca assorbutu u colore. À a fine di parechje tappe di u muvimentu è di i morti, a cera hè fughja per revelà u prugettu sottu. In certi rigioni di u Ucrania è l'altre parti di l'Europa orientali, u metu di pull drawing da scena di cera nantu à l'ovu hè usatu, in u quale un pinnu o unghje hè dipped direttamente in a cera è i pezzi in a lacrime di cera sò disgetti nantu à l'ovu .

Lituanii marghiacchi sò beni cunnisciuti per esse u metu dilettante.

Invece parechji articuli d'ovinu ucrainu si mantenenu mantene l'intravatu cù a tradizione è imitanu i so antenati, pysanky da Ucrânia anu assicutatu u statu di l'arti. I tecnulugii muderni, cum'è e tinghje fabricatu è i kistkas elettroni, anu simplificatu u prucessu è permettevanu l'artisti di creà dissenu più culuriti è precisi chì cumbattu. I omi di ghjuvanotti è donni l'omi vende u so travagliu in mercati, fieri è ricordi o in linea. Una industria sana s'hè sviluppata da a pruduzzioni è a vendita di pysanky equipment, tinges, patterns, accessories, and packing materials. È per quelli chì vanu à pruvà a so manu à fà pysanky sè stessu-forsi dopu un viaghju à l'Ucrania o a compra d'un ovu da un articulu tradizziunale, i travaglii è tutoriali online sò dispunibili.