Tradizioni antichi di Pasqua in Romania

La Pasqua di Pasqua hè una festa impurtante. Rumanisani, a maiò parte di quali aderiscenu a Cristiani Ortodoxa, postu significazione à queste festa più cà tutti l'altri, nclusa Christmas. I rumaniani feghjanu nantu à i ghjorni santi chì circundanu a Pasqua, puru, facendu a celebrazione un estinnitu chì marca un periodu di primavera è rinnuvamentu.

Tulume di Flora o Dumenicu di Rommu

Molti superstiziu si circundanu a benedizzione di salute pussy o altri pagottu è fiori in u Ritava Sunday.

In questu ghjornu, i rami di u saliciu hè purtatu à a chjesa per esse benedettu. Quessi bufalini pussy especiales sò da aduprà per a prutezzione è a medicina. Ùn hè sola hè impurtante di tuccà i zitelli è l'animali cù i rami benedizati, ma a tragulazione di i capeddi di salume pò protetti d'una garganta di sera è quelli chì sò inturniati pruteggiammi da u clima severu.

Ghjornu ghjornu bonu

U ghjovi ghjovi hè u ghjornu tradiziunali per a pittura di uova in u tradiziunale Rumanu. In u passatu, l'ova rossa era a norma per l'associazione di u culore cù u sangue di Cristu. Quelli chì sò familiarizati da a tradizione rumana di u ovu, però, sapemu chì oghji rumanzi oghje ghjè bè cù una bella decorazione in una varietà di culori, alcuni usendu u metu di a cera di resistenza è di tinte; altri tempi, l'uccisi di Pasqua Rumani sò stati ammulati cù centu di picculi cumuli chì formanu tradiziunali. L'uccisi di Pasqua Rumani sò chjamati oua incondeiate è sò sempre benediti in a chjesa.

Trè ghjorni di Pasqua

Tradizzioni rumani chì circundanu Pasqua sò complexi. A robba limzia hè purtata è un bagnu di acqua, chì cuntene un ovu di Pasqua è una muntagna, hè furnita per lavà. L'alimentazione di Pasqua, posta nantu à una tavula, a notte prima, pò esse pigliata à a chjesa per esse benedetta.

Un servitu di a ghjuvelletta di a famiglia di a so midaglia hè tenuta, cum'è parechji cresii fà per u Natale.

I lumi di a chjesa sò sfundati è e candele, sottumandatu da u prete, hè passatu trà i membri di l'assemblea, chì tenenu unlecchi candele. Questi candele pò piglià in casa cum'è un ricordiu di u serviziu, è di difenderu a santità di i candelotti à e so propria casa. Arcuni rumaniani anch'elli chjamò i candele à e tombule di i membri di a famiglia.

Festa di Pasqua

L'alimentazione ferma in a tradizione di Pasqua Rumena. Pasca, u pastore tradiziunale di Pasqua, chì puderà esse dispostu annantu à u ghjennaghju è o sàbbatu prima, è benedettu à a chjesa, hè u focu principalu. Questu pastellu hè fattu di pasta, furmagliu è pezzi. U cordellu, chì simbolizza Cristu, hè numerosa, cù una versione rumana di haggis realizatu cù eide. U furmagliu, ligumi, dolci pane è, sicuru, i ovi sò ancu cumpunenti mpurtanti di u Dumenicu di Pasqua.

Di Pasqua

Molti, assai costi seguinu à esse practiced in Romania, some for fun, some as part of the ritual di vacanze, è alcune cà a superstition è a fortuna.

Comu in altri celebrazione di Pasqua in Europa di l'Uvestu , anu a batta l'ova cun l'ultimazione hè un ghjocu populari. Dui oghje sò sbagliati, a prima persona chì dicia: "Cristu hè risurrezzu" è a seconda persona chì dice: "Eru chì hè risurrezzione". U perdedorurà murarà prima è deve esse u ovu à u vincitore per ùn esse trattatu ovinente in oltre.

L'incendi pò esse litichi vicinu à e chiese o nantu à i colti per una vigilia di Pasqua, in particulari in u paese in regions such as Bucovina. In u passatu, i picciotti puderanu chjamà e zitelli unmindia cù l'acqua o perfume per a bona furtuna o per assicurà un matrimoniu veloci.

Lunedì dopu à Pasqua

U luni dopu a Pasqua, i spiriti antichi si misiru. Sti spiritosi antichi, o picculi, ùn ponu micca esse quandu a Pasqua hè annantu à u so propiu è solu cumparendu quandu vedanu u restu di odeus oghje nantu à l'acqua, chì sò stati posti da i celebrante umani.