Natale in Francia - Tradizzioni francesi in Natale

Natale accumincia cù i Mercati di Natale di Novembre

Francia hà alcuni di i migliori di Natale di Natale in Auropa. Barchetta di vigna in vendita è di bevande, ghjoculi di ghjuvelli, bufalini, sacchetti è ghjulezioni omenu e carrughji; roti è rocheti di ghiaccio atraianu famìglie è i cafè, bars è ristoranti facenu un rouge trade. Hè particularmente attraente à i britannichi chì culminavanu à u Canali à i paesi di u Francia di u paese per affacciari nantu à l'articuli di Natale, u vinu è di l'arditi è, à u stessu tempu, piglianu l'atmosfera di festa.

Illuminations di Christmas

I Francesi anu statu sempri particularmenti bè à pruduce grandi figlioli è e lumières - spettaculi di u sonu è luminosu chì, in Natale, ghjucanu à e fachada di e so grande catedrale. L'idea hà pigliatu in ogni locu. In 2013, a cità di Le-Puy-en-Velay, unu di i punti di puntu di principiu di pilgrimage medievale à Santiago da Compostela in Spagna , hà accuminciatu a chjardu i so strammi strangoli chì curanu i pinaculi di a roccia volcànica, è Le Puy hè una piccula a cità cumparatu cù e grandi cità d' Amiens o Avignone .

Unu di i più grandiosi spazii di sonu è chjaru si face ogni annu in Lione u ghjornu di u vaghjimu più vicine u 10 dicembre quandu u Fête des Lumières prumove a cità per un extravaganza di 4 iji. Tutti l'edifici maiuri è e stati sò illuminati cù culori trasversali è effetti dramaticu di luci.

Hè un attrattu internaziunale; Se vulete andà, avete da liberu di riservà a vostra accumenza in avanzu, è u vostru restaurant o ancu Lione hè a capitale gastronomica di Francia. Ma l'urighjini di u festivale luminu sò serici, datanu in 1852 è hè un omaggio à a Vergine Maria.

Più nantu à Lyon

Cattedrali è Iglesi in Natale

Molti catedrali è ancu e chjese medichi sò appuntu illuminate in u tempu di Natale, ancu s'ellu ùn anu micca spettaculare veri è luminiscenu; è a maiò parte anu influenza l'arburi di Natale, fora o in a nave. Venture inside and you always find a crèche di u ghjornu di Ghjesù. Qualchi sò stati di vita; altri sò modesti; è a maiò parte sò chjete di santons, figuri di terracotta di pintata da mano, still produced in Provence.

Per un veru sensu di u vacanze, vene à Sélestat, trà Strasburgu è Colmar in u cori di Alsazia. A cità pitica pittoresca in Natale cù i so 10 abitanti disposti decorate cù l'archi di a nave in a St-Georges church.

I Streets and Squares

Camini pè e carru, i chjassi è di e caratteri di ogni cità francese è l'aria di notte hè dolce cù l'odore di u fumu di lignu com'è i focu in i reaghjuli. Se pudete vede dintra, avete spuntanu u travagliu è u voddu, esse abbandunatu in casu Maria è u zitellu Ghjesù venenu da a notte.

La Fête de Saint Nicolas, La Festa di San Nicola

Per a Francia orientali è sittintriunali, u 6 dicembre, o a Festa di San Nicola, marca l'iniziu di a Christmas season.

Hè particularmente significativa in Alsazia, Lorena, Nord-Pas de Calais e Bretagna. Sì una famiglia seguite a tradizione stretta, hè u tempu per a narrazioni, per u tipu di i fichi chì custattanu i zitelli picculi spuntati in a notte. I più cunnisciuti cunta da trè zitelli chì si perde, sò inturnuati da un macellu à a so buttrega è salitu in un cani grossu. Ma hè felice, sicuru, San Nicola intervene è i salva. A storia spiega perchè San Nicola hè a patrona di i zitelli mentre u macellu trasfurmeghja u malviziu Père Fouettard chì duverà ghjustìzia à i zitelli chì anu stati pettini o dite à San Nicola chì ùn deve micca avè rigali u 6 di dicembre, u cervu.

U figliolu facia allisa per a notte in fronte di a chimenea per i chocolati inevitabbili è di i pan-pane di gingerbrella chì l'ombreate in a mattina.

Decorazione di Natale in Francia

Comu a maiò parte di i paesi europei, u decoru principali in i casi è in i carru hè u ziferanu, o sapin de Noël. L'inspirazione di l'arbre venga vinia da l'Alsazia, cù a prima esurtazione reseña di un àrbulu di Natale chì si prisenta in un documentu di 1521 nantu à mostra in a Bibliotheque Humaniste in Sélestat (hè stata riminata finu à u 2018). U manuscrittu descrizanu un pagamentu di 4 cumposti à u guvernu di u boscu per prutezzione di l'abetone d'esse tagliatu da u San Tommaso di u 21 di dicembre à u Natale.

L'arburi foru primi decordati cù manni rossi brillanti, un ricordiu di a caduta da a gràzia di Adam è Eve. Da a fine di u XVI secolo, fiori comu rosi, fatti di carta multitùdine aduttatu l'arburi, seguitu da acculazioni metallichi per dà l'imprissione di argentu è oru.

I tradizioni di l'aligere di Natale stese da Francia da a guerra Franco-Prussiana di 1870-1871, quandu a pupulazioni di l'Alsazia scorrivenu in tuttu u paese, piglià a tradizione cun elle. Oghje micca una cità o una famiglia senza rispittà senza un.

24 di dicembre, Eva di Natale Magica

In Francia, cum'è in a parti di l'Europa, l'Eva di Natale o le Réveillon hè l'ora impurtante. Mentre chì assai persone anu da rinviatu à a Missa à Midi in a chjesa locu, anu seguitu a tradizione di una festa grandi chì si trova in tardu in a notte, o in casa o in un restaurant. Se vulete acquistà una idea di ciò chì prupone, vai per qualsiasi supermercatu o qualsiasi gastru alimentariu in un cumunità francese. I disperori sò straordinariu: foie gras sia, ostriche, cesti di frutta, gattivi, capon è più.

A festa di Natale francese

U manghjà a vigiglia di Natale hà da esse tastate per esse crede. Currisponde segue course of fish, ostriche, carne è in questa parte di Francia, 13 postre differenti. Hè un'un eventuali è bè in un paese cu a tradizione gastronomica hè statu ricunnisciuta in a lista di patrimoniu di a UNESCO.

U 25 dicembre

U ghjornu di Natale ùn hè micca surprisingly un affari silenziu, datu l'eccessi di a notte prima. Certi famìglie chjamate a chjesa in a mattina, a zinga in a so buttula preferita o a cafe dopu in casa. A maiò parte di Francia si chjaru in questa tarda cum'è i Francesi anu un'altra bona pranzu, poniate in u ghjornu.

Allora si sia in Francia in Natale, solu ricurdate di desiderà tutta a tutti un « Joyeux Noël ».