Natale in Scandinavia

I Nataci di Natalli di Svezia, Danimarca, Finlandia, Norvegia e Islanda

Ci sò assai tradiziunali tradiziunali di Natale Scandinavi chì facenu una visita di dicembre à a regione Nordica chì vulgheranu u friddu. Mentre pudendu cumprà parechje tradiziunali staggiani, i paesi Scandinavi anu credenze individuali è e so moduli unichi di celebrari i vacanze. Se vi prupone un viaghju à a regione Nordica, cumpresu i paesi di Svezia, Danimarca, Norvegia, Finlandia è Islanda, facenu sapè nantu à u folkloru locale.

Svezia

U Natale Svedese cumencia cù u ghjornu di Santa Lucia, u 13 di dicembre. Lucia era un martirrisu di u seculu di u seculu, chì hà purtatu alimentu à i cristiani in guardia. Di solitu, a ragazza maiò di a famigghia rapprisenta Santa Lucia, sottumettenu un mantellu biancu cù a corona di candele (o un sustitutu sicura). Ella sirvia à i so genitori pane pastiche è u caffè o vinu mulled.

L'arbureti di Natale sò stati settimane un paru ghjornu à u Natale cù l'adduzioni chì includenu fiori, cum'è poinsettia, chjamatu julstjärna in Svedese, tulipani rosso è amaryllis rouni o bianchi.

A vigenza di Natale, o Julafton, i Svedesi celebranu u Natale assistite à a chjesa di servizii. Ellu si ritornu in casa di un pranzu di famiglia tradiziunale cum'è un buffet di pranzo (smorgasbord) cu pezzu, porcu, o pesce è una varietà di documenti.

Dopu u festa di Natale, quellu chì vistia cum'è Tomte. Sicondu u folklore sudu, Tomte hè u gnomu di Natale chì vive in u boscu.

Tomte hè l'equivalente sueco à Santa Claus, chì handeghja rigali. Vulete à l'altri u "Merry Christmas" di salutazione in suvedese hè Diu Ghjugnu .

Danimarcu

I paisani aiutanu à decrecà a so famiglia di l'arbureti di Natale in settimane dopu à e vacanze di Natale in Dinamarca , chì accumenza formali da u 23 di dicembri. A celebrazione principia cù un manghjà chì include un pudding tradizionale di cinnamone chjamatu grod .

Santa Claus hè cunnisciutu cum'è Julemanden , chì traduce per "u Manu Yule". Hè dittu chì vene nantu à un trineu tiratu da i renni cù rigali per i zitelli. Hè assistitu cù i so prughjetti di Yuletide cù elfosu cunnisciutu com julenisser , chì sò tradiziunalmenti crescenu chì vanu in atticchi, cunti, o posti simili. L'anziani danucchi travagliani play pranks on people during Christmastime. A vigenza di Natale, assai famiglii danesani partitu pochi di puddu di rossu o muggardiu per l'elfs, perchè ùn pacenanu micca pranchete nantu à elli. A matina, i zitelli anu meravigliatu di truvà chì i farinite hè stata cunsumata mentre dormen.

I pranzu di a vigenza di Natale è di Natale sò assai elaborate. A vigenza di Natale, i Danesanu anu un ghjornu di Natale di l'ànecci o l'odiu, a col russa è a patata caramellata. U postre tradiziunale hè un pudding rossu rossu cù una crema battiata è l'amanduli piculati. U pudding rossu generalmente contene una amandula in tuttu, è quellu chì trova u guadagnanu un pruduttu di cioccolatu o mazzulatu.

U ghjornu di Natale, cupcakes dinù chjamati ableskiver sò tradiziunale servitori. Per u ghjornu di Natale, u tagliu friddu è i sfarenti tipi di pesci normalment ponu accuncià u manghjà. A notte di Natale, e famiglie riunitevanu versu l'arvulu di Natale, cambiassi presenta, è carli.

A dicenu "Merry Christmas", in Danese hè Glaedelig Jul .

Nurvegia

Eva di Natale hè l'avvenimentu principalu in Norvegia. "Merry Christmas" in Norwegian è Gledelig Ju l or God Jul . Per parechje, incl. I servizii di l'iglesia è i shopping di l'ultima minuta per rigali. À 5 ore, i chjese à u so campane di Natale. A maiò parte di a ghjente hà una cena di ribbe ( cuddà ), o lutefisk (un plat di bacchus) in casa, cusì i solitori certi sò ristoranti. U mandolinu Eve di Natale sò generalmente di tacchino o risinga , risu un puddastru arrustu , è vi bruschiccia, glogg, per i più grandi. Allora u regali di Natale sò aperti dopu à a cena.

Inoltre, Norvegia hà un elf Natale chjama 'nisse mischievous. Questa criatura folklorica hè personificata cum'è un spiritu d'attitudini in biancu è u so travagliu di u solstiziu invernu. Oghje hè statu integrata cù a figura di Sinterklass, Santa Claus moderna.

Cum'è i cookies chì tradusamente si abbandunati per Santa Claus oghje, era abitudine di abbandunà un pappuluzzu di pisci di rossu per u Nisse.

Puderanu omaggio à u so patrimoniu Viking, i Norweisianus ricunnosciunu a tradizione di u Julebukk, in Norvegese chì traduce per "Yule Goat". Oghje hè simbolizatu da una figurina capruna fatta di paglia, creata in principiu di dicembre, è spessu usata com un ornamentu di Natale. A rapprisintazioni più antica di Yule Goat hè quella di i capri magichi di Thor, chì u purtaranu in u celu di notte. A Capra Yule prutege a casa durante Yuletide. A tradizione nurmali era di sacrificà una capra à i dii è i spiriti d'accadimentu durante u tempu spannò nantu à u solstiziu di l'invierno è l'annu novu. A Capra Yule era un fortunatu di furtuna per u novu annu per vene.

Finlandia

A Finlandia cumprà una parte di e tradizione di Scandinavie di Natale cù a so vechja Svezia, cum'è a celebrazione di u Ghjurnata di Santa Lucia, ma hà assai di e so tradizione di vacanze propiu .

A vigiglia di Natale a più parte di i Finnsani chì celebrennu Natali attendi à massa è paganu una visita in una sauna per purificà. Tanti famiglii finlandesi anche visitate cimiteri di ricordu di i so amori persu.

Entre 5 ore à 7 ore di a vigenza di Natale, u ghjornu di Natale sò generalmente serve. A festa pò esse inclusi u jamonato, cassava rutabaga, insulazione con remolacha, e nutizie scandinavi simili. Santa Claus accetta normalment a più parte di e Casate di Natale per dà rigali, almenu à quelli chì sò stati boni.

Natale in Finlandia ùn hè micca solu un affari unu o di dui ghjorni. Finèsi cumincianu à dumandà l'altre Hyvää Joulua , o "Merry Christmas", simani prima di Natale, è seguitanu à fà per quasi dui simani dopu a festa ufficiale.

Islanda

A Christmas season d'Islandese dura 26 ghjorni. Hè in l'ora più oscura di l'annu per quella parte di u mondu cù pocu ghjornu di vista, ma l'Antichi Marini di u Nordu puderanu esse visibili in u latu di u paese di u paese.

L'Islanda cuntene assai tradizzioni vechja di l'Antica, chì include l'arribata di 13 Islande Clause di Santa Claus. L'urìgine di queste Santas hè centuries d'età, è ogni ghjornu sia un nome, caratteru è rolu.

Cun cunnisciuta com a jolasveinar, o a "Yuletide Lads", i Santas sò i figlioli di Gryla, una donna mediana chì arraggiola i priggiori piani è sopravvivienti vivichi. U so maritu, Leppaluoi, ùn hè micca significatu. In l'era muderna, sti caratteri sò stati abballati un pocu per esse menu scuntentu.

I figlioli in Islanda pusonu i scarpi in i so finestri da u 12 dicimentu finu à a vigiglia di Natale. S'elli si sò bè, una di a jolasveinar abbandunete un donu. U picciriddu pienu puderete riceve una patata.

I tendini sò aperti à 11:30 a vigenza di Natale è assai Islandesi sopravvientanu à a mezzza mità. A festa principale di Natale hè locu nanzu à u Natale, cumprese u scambiu rigalu. A diri: "Merry Christmas", in Islandese hè Gleoileg jol .