Tradizziunali di Natale di Svezzia

Quandu ghjocu marcatu a festa di Natale, Foods di vacanze è Dwana

I tradizioni di Natale di Svezzia sò stretti in ligna cù tradizzioni di Scandinaviani di Natale in generale ma sò assai sfarenti di quelli celebrati in altre parte di u mondu. Quandu a pianificà e vostre vacanze travel to Suécia, pò esse una bona idea per avè acquistatu cù i costumi suece duranti i vacanze.

Dì ciò chì?

Prima di piglià un manicu in i costi, puderia fà u megliu sensu di sapè cumu "Merry Christmas" è "Happy New Year" in sudu .

Per "Natale", puderete esce, Diu Ghjugnu , chì si sia un parlante nativu di l'anglicanu, pudete ricanuscimentu "bona yule". L'inglesu è u svedese sò lingui ligati, i duie sianu descritti da a ramu germane di l'arburatura di lingua. Per "Felice Anu novu" puderete esce, Och Ett Gott Nytt Ar.

Inizio di a Tempiu di Natale

In Svezzia, u Natale accumenza cù u Dia Annu de Saint Lucia di u 13 di dicembri. A data cumincià Saint Lucy (o Lucia in paesi Scandinavi). U santu era un martirrisu di u seculu sèculu chì hà purtatu alimentu è aiutu à i cristiani s'amalanu in i catacombe in una corona di candela in argentu. A so festa unica cuncurdata cù u solstiziu invernu, u ghjornu di i ghjorni più curtite, ghjè perchè a so festa hè diventata com'è u festival di a luci di Natale.

Di solitu, a ragazza suprema in a famiglia raporta St Lucia. Pòssa nantu à un vistitu biancu in a matina è si permettenu usà una corona chjusata di candele.

Santa Lucia personificà, li sirvì à i so genitori pane pastiche, cookies, cafè o vinu mulled.

Decorazione di Natale

Di solitu, i navi di Natale sò stallati à l'ultime, dui ghjorni nanzu di Natale. L'addevi cumuni nantu à l'arburetu include bè ghjale, candele, manzone, bandiera sueca, gnome biancu, capelli tacchi e ornamenti di paglia.

I caseri sò imbeaghjetti in u spiritu di stagione cù i biscuits di gingerbread, i fiori cum'è a julstjärna (poinsettia), tulipani rosse è l'amaryllis rouges o bianchi.

A vigiglia di Natale

24 di dicembre, o Eva di Natale, hè cunnisciuta com'è Julafton in Svedese. Eva di Natale hè u ghjornu principalu chì i Svedese celebranu Natale. A vigiglia di Natale, i palazzi sudu si furanu processioni à a chiesa cù candelli chjusi. Per quarchi, u ghjornu tradiziunale di vigenza di Natale stanu cum'è una smorgasbord, o un bule de Pasqua sueviu, cù perchè, carne di porcu o pesce, è una varietà di documenti.

Una tradizione populari di Natale in Svezzia hè di serve risgryngrot , un masticu d'arrò solitu cù una amandula in questu. Tradizionalmente, a persona chì trova l'amandula hà da fà un desideriu o cresce à casu l'annu vinianu.

Tomte o Santa Claus?

Dopu u festa di Natale, quellu chì vistia cum'è Tomte. Tomte hè un gnome di Natale, chì sicondu u mitu sue, vive in una splutazioni o in u boscu. Tomte pari un pocu cum'è Santa Claus è ponu esse rigali nantu à a famiglia mentre dice rimi ridette. Oghje, a versione occidentalizata di Natale hè prestu cum'è incù u Suèghjia, è Tomte cumincià à perdè a so identità originale è cumincià à vede parechje quantità di i figuri cummerciale di Santa Claus.

End of the Christmas season

U Christmastime ùn finisci in u dicembre per i Svedesi. Vai finu à ghjennaghju . A data di l'Epifania u 6 di jinnaru, hè ricunnisciutu com'è festa religiosa in Svezia. Hè chjamatu trettondedag juli , o "13e ghjornu di yule", u 6 di ghjennaghju u 13u ghjornu dopu a vigiglia di Natale.

L'allungamentu di u tempu di u Natale hè Hilaryma, ancu chjamatu Knut's Day o Tjugondag juli u 13 di ghjornu. Iblieti di Natale sò stati disposti in quellu ghjornu, chì hè "u XXIII ghjornu", u 20u ghjornu dopu a vigilia di Natale. Camini è e cookies chì anu vistutu l'arburate sò manghjatu. A festa sustegnu durante ellu si chjamava Knut's party. Knut, scrittu Canute in Danish, era u patronu di Dinamarca chì era statu assassinatu è canonizatu per i so sforzi di salvà Dinamarca da usurpaturi.