Tradizziunali di Natali

Home à Santa è Natale Natale

U Natale in Finlandia pò esse memorable per i visitori, perchè e tradizione di u yuletide finlandese sò assai sfarenti di parechje altri paesi è regioni in u mondu. I tradizioni finlandesi anu pussutu certi similarii cù i paesi Scandinavi vicini è di certe tradizzioni sò cumunu trà e altre famiglie cristiani in u mondu, ancu in i Stati Uniti

U primu duminica di dicembre ancu dinò u Primu Adventu, principia a tempesta di Natale finlandese.

Parechji zitelli utilizanu l'avvintu calendari chì cuntenenu i ghjorni restu à a vigenza di Natale. I calendari d'avventu aghjunghje in parechje forme da un calendariu di scrittura semplice cù flaps annantu à ognuna di i ghjorni à i sacchetti di tùniche nantu à scena di fondu à caseddi di legno di pintu cù pezzi di cubbi per articuli chjuchi.

Candele, Arburi di Natale, è Cards

U 13 di dicembre hè u Santu di Santa Lucia, ancu chjamatu Festa di San Lucy. Santa Lucia era un martirrisu di u 3u seculu chì hà purtatu alimentariu à i cristiani in guardia. Hè stata una guirula di candela in a so luci, allughjatu à e so mani per purtà a so nutiza. In Finlandia, u ghjornu hè cilibratu cù assai candele è celebrazione formale in ogni cità finnica. Tradizionalmente, a ragazza maiò di a famiglia raporta Santa Lucia, chì vene una robba bianca è una corona di candele. Ellu sirvia à i so genitori pane pastiche, cookies, caffè o vinu mulled.

Adupratu à l'altru di Thanksgiving, i signali americani à spedinu in l'armata di Natale, u ghjornu di Saint Lucia hè ghjornu o ghjornu chì avverbi finani accumincianu a cuminciari di fà è di decorazione di Natale.

E famìlii è amichi cumincianu ancu a scambià i carti di Natale in questu tempu.

Relaxing, Ricurdà è Feasting

Tradizziunale in Eve di Natale in Finlàndia includenu andendu à una massima di Natale, se sè u Catòlicu, è una visita à una sauna finlandese. Molti famigghji finlandesi anche visitate cimiteri per ricordari l'amichi persu.

Anu ancu un patevule per lunch-cun una amandula in u mozzu, induve a persona chì avete u so tocca à cantà una canzone è hè cunsiderata cum'è a lucchiest persona à a tavula.

U pranzu di Natale hè servitu in Finlandia, da 5 à 7 ore nanzu à a vigiglia di Natale. U furmagliu hè tradiziunale cunzatu di uovo, cassava rutabaga, insalata d'aranciu, è altri alimentazioni cumuni in i paesi nòrdici.

A vigiglia di Natale in Finlandia si sàzianu di i sonu brillanti di carols e canzoni di Natale. Santa Claus, chjamatu Joulupukki in finlandese , in generale annuncia a maiò parte di e Casali di Natale per dà rigali, almenu à quelli chì sò stati boni. E persone in Finlandia dicenu chì Santa ùn hà micca di vaghjime troppu recultu quandu sò cose chì vive in parti di u nordu di Finlandia chjamatu Korvatunturi (o Lapland), à u nordu di u Cercle Arctic. Persone di tuttu u mondu mandate carte à Santa Claus in Finlandia. Ci hè un grande parc temàticu turisticu chjamatu Christmas Land in u nordu di a Finlandia, vicinu à elli dicenu chì u Patre Natale ghjè vicinu.

È a celebrazione cuntene

U Natale in Finlandia ùn ufficiale micca finita finu à 13 ghjorni da u Natale, chì face u tempu d'aligria veramente un tempusimu, in uppusizione di una festa di u jornu. Li finlandesi cuminciaru a voglia à l'altri Hyvää Joulua , o "Merry Christmas", simani dopu u ghjornu di Natale è seguità per fà per casi dui simani dopu a festa ufficiale.