Rivuluzione in Messico: u 20 di Novembre

Commemorating the Day of the Revolution

U Dia di a Rivuluzione ( u Dia di a Revolución ) hè celebrata annantu in u Messicu u Novembre 20. In questu ghjornu, i mexicani si rimarcate è celebranu a Rivuluzione chì principia in u 1910 è durò à circa deci anni. A festa hè in qualchì volta riferita da a so data, el vint de novembre (u 20 di nuvembre). A data ufficiale hè u 20 di nuvembre, ma oghje i studenti è i travagliadori acquistanu u ghjornu di u terzu luni di nuvembre, ùn importa micca quella data hè cascata.

Questu hè un vacanze naziunale in Messico in cunmburizazione di u principiu di a Rivuluzione Mexicana .

Perchè u 20 di nuvembre

A rivoluzione cuminciò in u 1910, iniziatu da Francisco I. Madero, un riformista reformista è puliticu da u statu di Chihuahua, pè eterdori u presidente Porfirio Diaz chì avia statu in forza per più di 30 anni. Francisco Madero era unu di assai persone in Messico chì eranu stracciati da u regnu autoritari Diaz. In tempu cù u so cabinet, Diaz hè sticciata mentre chì ferma fermu à e regni di u paese. Madero furmò u Partitu Anti-Reelezione è hà fattu ghjucà contr'à Diaz, ma l'elezzione fù riggistatu è Diaz assicuratu. Diaz avia Madero preso in San Luis Potosí. Quandu u so liberatu, fughjita à Texas, unni scrivia u Pianu di San Luis Potosi, chì urgeu à u populu a suscitarà in armamenti contru u guvernu in modu di riinstituisce a demucrazia in u paese. A data di u 20 di nuvembre à 6 ore hè stata pronta à a rivolta per cumincià.

Un paru di ghjorni prima di a data di l'insurrezioni, l'autorità hà scupertu chì Aquiliu Serdan è a so famiglia, chì stanu in Puebla , anu prumessa di participà à a rivoluzione. Eranu stati armati arme in preparazione. I primi tastu di a rivoluzione fù accumpagnatu u 18 di nuvembre in a so casa, chì hè issa u Museo di a Revolución .

U restu di i rivoluzionarii s'unì à a lotta per u 20 di nuvembre cum'è pianificatu, è chì hè sempre cunsiderata cum'è principiu ufficiale di a Rivuluzione Mexicana.

Risultatu di a Rivuluzione Mexicana

In u 1911, Porfirio Diaz accede à u scunfittu è spingule left. Partiu per Parighja in ellu questu in l'exiliu finu à a so morte in u 1915 à l'età di 85. Francisco Madero fu elettu prisidenti in u 1911, ma hè statu assassinatu solu dui anni dopu. A rivuluzione cuntinueghja finu à u 1920, quandu Alvaro Obregón fici statu presidente, è ci era una pratica relative in u paese, ancu chì l'espanzioni di viulenza durà parechji anni più, perchè ùn tutti ùn anu satisfatori cun u risultatu.

Unu di i mottomi di i rivoluzionarii era "Sufragiu Eficiale - No Reelection" chì significa Suffragu Effettivu, Nè Reelection. Stu mottu hè sempre in usu di u Messicu oghje, è ferma un impurtante funziunalità di u paisaghju puliticu. I presidenti mexicani siranu per un sestu un seculu annu è ùn sò micca eliggiuti per a reelecisioni.

Un altru slogan è temàticu di a rivoluzione era "Terra è Libertà", è di parechji di i rivoluzionari chì aspiravanu a riforma agraria, chì a maiò parte di a prupitati di u Messicu hè stata in manu di quattru prestiti abbitanti è a vera majuranza di a pupulazione hè stata obligata di travaglià per salarii assai bassu è in cundizioni pobuli di travagliu.

A riforma agraria a grande escala hè stata attuale cù u sistema di Ejido da a pussibilità communale di a terra chì hè stata istituzata da a rivoluzione, ancu s'era implementata à u cursu di parechji anni.

20 di Novembre Scenario

A Rivuluzione Mexicana hè veduta cum'è l'averebbe foraggiatu u Messicu mudernu è u Giugnu di Rivolta in u Messicu hè marcatu cù incantati è e cerimoni cenni per tuttu u paese. Tradizionalmente un grande desfile era in u Zocalo, chì era accumpagnatu da discorsi è cerimonii ufficiali, ma in l'annu passati, i citati di a cità di a cità di a cità di mexicana hanu in u campu militaru Campo Marte. I staggiani cumpagni cumu rivoluzionarani participanu à l'attuali loca in cità è cità in u Messicu annantu à a data.

In l'ultimi anni, parechji magazzini è negozii in u Messicu hàbbenu criatu promozzu annantu à sta vacanze, dubbiendu el Bon Fin ("u bonu finu", cum'è in u weekend), è offre vende è offerte simili à a manera di u venerdu negru hè celebrata in u Stati Uniti.