Selene, greca Deessa di a Luna

Selene era l'embodimentu di a luna in a mitulugia greca.

Selene hè unu di l'abitudine minima (almenu in l'era muderna) diessesi di Grezia. Hè unica cum'è dicevuli di luna greca, chì ghjè l'unica retrata cum'è a luna incarnate da i pueta classici.

Natu in l'isula greca di Rodi, Selene hè una bella donna nova, spessu representata cun un toccatuzi di luna di lunedì. Hè simbuliggiata da a luna in a so forma Crescenta è hè scritta cum'è impunite un carru cavatu in cavaddu in u celu di notte.

Origine Storia di Selene

A so parentela hè un pocu murta, ma sicondu u poeta grecu Hesiodu, u so babbu era Hyperion è a so mamma era a so surella Euryphessa, also known as Theia. Iper Hyperion è Theia eranu Titani , è Hesiodu chjamà i so pècite i "figlioli boni: l'Eos rossi è armatu è Selene riccu è l'incruciate Helios".

U so fratellu Helios era u Diu di Diu grecu, è a so sguardu Eos era a dea di l'alba. Selene era veneratu cum'è Phoebe, a Huntress. Comu tanti diessesi grechi, hà avutu parechje aspetta diversa. Selene cresce hè una prima di dea luna chì Artemisa, chì in certi modi rimpiazzò. Tra li Rumani, Selene era cunnisciutu com Luna.

Selene hà u putere à dà u sonnu è à chjude a notte. Hà a cuntrullazione di u tempu, è cum'è a luna è ella cambiassi. Hè interessante chì una di e parte più persistenti di u mitu di Selene hà da fà cun mantene a so amata Endimioni in un status mudificatu per l'eternità.

Selene è Endymion

Selene in amuri cù u pastore mortale Endymion è si unisce cun ellu, cù questa cinquanta figliole. A storia chì hà visitatu ogni notte - a luna isciuta da u celu - è averà tantu chì ùn pò micca sustene u pensamentu di a so morte. Ella elabora un punzellu per mèttelu à un sonnu duru sempre per vede, senza cambià, per tuttu eternità.

Arcuni versioni di u mitu ùn sò micca sferiti solu nantu à chì Endimioni finisci in u servitore eternu, attribuennu l'ortugrafia à Zeus, è ùn sia micca scrittu cumu u quali hà fattu 50 criatura si era dorme. In ogni casu, 50 fimmini di Selene è Endimioni vìnniru a rapprisintà i 50 mesi di l'Olimpiadi greca. Selene guardava Endymion in una caverna à u Monti Latmus in Caria.

Trysti di Selene è altre Posti

Selene era seducitu da u diu Pan , chì li dete u donu di un cavallu biancu o, alternativu, un paru di bules bianchi. Havi avutu ancu parechje figliole cù Zeus , nclusa Naxos, Ersa, a dea di u ghjovanu Pandeia (ùn la cunfundassi micca cù Pandora) è Nemaia. Certi dicenu chì Pan era u babbu di Pandeia.

I siti di tempu di Selene

A diversità di a più di i deuses grechi, Selene ùn avia micca siti di tempi di u so propiu. Comu una dea di luna, puderia vede da quasgi in ogni locu.

Selene è Selenium

Selene dà u so nome à u trace element selenium, chì hè utilizatu in xerografia per copia di documenti è in u toner photographic. U seleniu hè adupratu a industria di vetchera per fà vetru colore è schietta è di scorchizzione di u vitru è hè ancu usatu in fotoculi è medici di lumi.