Tintarella Di Luna - Lyrics and Background of this Irish Song

A canzone "U risottu di a Luna", quandu ùn hè micca un tradiziunale, hè una bella icona di ballata irlandese. I lyrics estenu enfasi à a lotta trà i irlandevi di u Regnu Unitu è ​​l'Armata Britannica durante a Rivera Irlandese di 1798, chì si spiccò in un disastru tutale (una volta) per u partitu irlandisi. Eppuru parechji scrittori anu tentatu tentativu di ligà a canzone per una battagghia specìfica (spessu per affirmà a "proprietatà" di "A risurrezzione di a Luna" per a so propria parrocchia), ùn ci hè nunda à nunda chì hè sempre creatu di riflettà l'avvenimenti stòrici in ogni ditagliu.

Bastamente hè una balada per "catturà l'ànima" di a rivolta, in quantui più di a storia. E finu à questu questu cuncirnatu, successu bè bè.

Una parte di l'appughjate eternu di a cancia altrimente micca notabili "A rising of the Moon" (ùn hè micca veramente una storia, hè un altru di quelli "chianci per auld Erin in eer glass of Guinness " standard) si trova in a chjamata per l'accionu à a fine. Sempre un populari per a mente ribelli - se fallenu, pruvate di novu, mori megliu. L'attitudine hè stata riflessa in u diurnu Bobby Sands cuntinueghja (è hà sappiutu di passà smuggled da prisión) à u principiu di a so stufa di fami letale in u 1981.

L'arcane de l'aube - la lune

Eccu ccà a lettera di "A risurrezzione di a Luna", ancu chì pudete truvate cambiamenti ligne in usu:

"O dissi, mi dissi Sean O'Farrell,
Dì di perchè perchè prumminte?
" Husse una bhuachaill , silenziu è eseguite"
E so baraglie eranu tutte
"Mandatu ordini di u Capt'n
Fate prestu prestu è prestu
Perchè e pikes must be together
À a risurrezzione di a luna "
À a risurrezzione di a luna,
Per a risurrezzione di a luna
Perchè e pikes must be together
À a risurrezzione di a luna "

"O dissi ca Sean O'Farrell
Hè a gath'rin da esse?
In u vechju spele da u fiumu,
Conosu bè cunnisciutu da voi è di mè.
Una parola per u sinjal,
Qualchjate u melanzianu "
Cù u to pike nantu à a spalla,
Per a risurrezzione di a luna.
À a risurrezzione di a luna,
Per a risurrezzione di a luna
Cù u to pike nantu à a spalla,
Per a risurrezzione di a luna.

Fora da una cabine di fangu di mud
Ochji fighjine nantu à a notte,
Parechje un corpu virilussu era battava,
Per a billezza di luz di a mattina.
Mussurmi curru longu i vaddi,
A Croon solitario di Banshee
E un milla picca fussiru lampadi,
À a risurrezzione di a luna.
À a risurrezzione di a luna,
Per a risurrezzione di a luna
E un milla picca fussiru lampadi,
À a risurrezzione di a luna.

Cù à u ciumi cantanu
Dita massa negra di l'omi era vistu,
Altìssimu nantu à e so arme brillanti,
vularu u so propiu amatu veru.
"Morte per ogni sustegnu è traitor!
Avanzate! Strike u ritimu di marchja.
E fureste u moiu per a libertà;
Tis u risurrezzione di a luna ".
À a risurrezzione di a luna,
Per a risurrezzione di a luna
E fureste u moiu per a libertà;
Tis u risurrezzione di a luna ".

Allora si battenu di poviri Irlanda vechja,
È a so amarga era a so sorte,
Oh, questu orgogliu glurioso è duluri,
Rete u nome di novanta ochene!
Eppuru, ringraziate à Diu, e'en sò sempre battevi
Eternu in cavallu in mezzu,
Quale sia u seguitu à i so passi,
À a risurrezzione di a luna
À a risurrezzione di a luna,
Per a risurrezzione di a luna
Quale sia u seguitu à i so passi,
À a risurrezzione di a luna.

A Storia Dopu "U risurgiu di a Luna"

U cantante (classificatu da quasi certa fictionale Sean O'Farrell com " a bhuachaill " (un cowherd o farmhand, ma in generale s'utilice invece di "picciottu" o "cumpagnariu") hè infurmatu chì i "pikes must be together at a risurrezzione di a luna ", per u scopu di a rivolta.

L'uggetti è l'nimicu ùn sò micca chjamati, ma questu esse una canzona irlandesa rispunsèvule era "libertà" è "britannicu". Dopu a chjama di u rallegru, i picciotti sò ricudiscenu, ma sò stati ultimamente scunfati. In cunclusioni, u cantante trova sò cunsillu in u fattu chì ci sò sempre (potenzale) ribelli about.

U cuntestu storicu di a canzone hè a ribellioni 1798, quandu l'irlandesi univirsi amministrari di cumincià armate ribelli enormi, è u supportu militare francese, in un insurgenza contru u regnu britannicu. Questu finìu à a scunfitta, ma micca dopu alcuni pocu successi riiscì à l'imbue ribelli cù ottimisimu. U terminu "pikemen" solu meticulosamente sottu "A risurizazione di a Luna" in questu cuntestu storicu - una figura duradera di a ribellioni 1798 hè l'irlandese chì utilizanu pidali imprudati com'è armi di distruzioni fastidiosa contru i rigulari britani è i mercenari Hessian furnitutu cù pistoli è canuni.

Ùn importa micca u miraculu heroicu, hè una ricetta per disastru.

A Storia di a Song

"A risurrezzione di a Luna" hè in generale per esse cunnisciuta com'è una canzona prima di 1865, hè stata ufficiale in 1866 in parte di "A Wreath of Shamrocks" di John Keegan Casey, una recopilazione di canzoni è patrioti. Just in time per suscitarà i spiriti per u Fenian Rising di 1867.

Who Was John Keegan Casey?

John Keegan Casey (1846-70), cunnisciutu ancu com'è u "Poeta Fenianu" è utilizendu u nome penitente Leo Casey (quellu chì avà deveru cunfunditu l'autorità), era un poeta irlandese, oratori è fieru ripubblicanu. Quandu e so canzone è balladini sò assai sgradati cù i cumercii nazziunalisti in l'anni 1860, trasfirìu a Dubline , è divintò un Fenian attivu. Comu contribuire principare à "A Nazione" hà truvatu più di fama, indirizzà i manifestazioni massivi in ​​Dubline, ma ancu Liverpool è Londra. Tuttu chistu era parti di a preparazione per a Fenian Rising in 1867 .

Questa risurrezzione vènenu esse un pocu di un squag fustu generale, è risultatu più in rettili britànnicu ca qualsiasi altru. Casey era stituitu senza prucessu per parechji mesi in Mountjoy, dopu allora licenze à l'Australia, di mai vultà in Irlanda. I cuntrolli eranu cusì laxatu chì Casey hà simplicemente stesi in Dublinu. U so disfrazu era vivu cum'è Quaker, mentre chì cuntinueghja à scrive è publicà "per a causa" in segretu.

In u 1870 Casey cariu di un cabine in O'Connell Bridge in u centru di a cità, sussighendu da i so feruti - u Sanctus . Hè intarratu in u Cimiteru Glasnevin , secondu i ghjurnali cuntenuti à un centu milla chiancì in a processione funeraria.

A Salsa di Bobby Sands

Bobby Sands (1954-1981) mantene un diari beni cunnisciutu durante a prima fase di a vittoria di a famila di l' IRA è di i presos INLA. L'ultima insegni leghje:

"Sì ùn sò micca capaci di distrughjini u desideriu di a libertà, ùn ti micca scunvule micca. Ùn vultemu micca perchè chì u desideriu di libertà è di a libertà di u populu Irlandese hè in u mo core. quandu tuttu u populu d'Irlanda hà avutu u desideriu di a libertà di manifestazione. È questu puderebbe vede u risurrezzione di a luna ".