U Rè Protea: Floru Naziunale à Sudafrica

Proclamatu quant'è l'aria naziunali sudafricana in u 1976, u rè protea ( Protea cynaroides) hè un arbulu in flore cusì bellu è unicu com'è u stessu paese. Truvatu solu in a regione Floristicine di u Capicci, u re propiu prutea perteneci à u genulu Protea, chì hè in parti parte di a famiglia Proteaceae - un gruppu chì include circa 1350 spezie distinti.

U rè protea hà u più grande capu di fiore di u so genaru è hè prizzatu per i so fiori fiori d'alcaucchi.

Si crescianu à 300mm di diàmitru, sti blasonciati breathtamente varia in u culore da u biancu cremosu à u pale rosa o di la crimson. A pianta si creta da trà 0.35 metri è 2 metri d'altitudine è hà un zicchinu chjughu chì righjunghja suttanu. Stu trondu cuntene assai bogus latte, chì permettenu a rè protea per sopravvive i pira di pira è chì spessu ciuci in u so habitat naturali. Quandu i fogghi sò brusgiate, i corpu di dorme nascenu in un rimore di culore - perchè l'spezia anu sinonimu cun u rivoltimentu.

U Simbolismu di u Rè Protea

U rè protea hè unu di i simboli più ricunniscianu di u Sudafrica, à u bughjone ghjustu è a bandera di u colore di l'arcu di u paese. Sicondu u guvernu sudafricano, u fiore hè "un emblema di a bellezza di a nostra terra, è a fioritura di u nostru putenzi com'è una nazione in persecuzione di u renaissance africanu". Aparisa nantu à u stemma di l'armata sudafricana, in una lotta di altri simboli.

Eccu dui figuri da una famosa pintura di roccia khoisan, un avicci secretariu è dui armi tradiziunali crocciati.

U gruppu di cricket sudafricano hè cundottatu alcuni "a Proteta", è u fiore si prisenta in u crest ufficiale di sport. Ancu l'u rugby sarà chjamatu u valore, micca a prutesta, i ghjudiziati per l'esercitu particulari un babbu di a storia protettata in i culori sudafricani d'oru è verde.

Genu Protea

Quessi anu riferiti cume zuccaru, i membri di u genulu Protea abandone di arbusti arbusti à i 35 m di altitudini. Tuttu tutti sò culuritee è fiorite (cum'è quelle variate assai in l'apparenza). Certi spezii crescienu picurini fiori bianchi, mentri àutri avianu grandi globi rosati è neri. L'altri si parvene spigy lattice pincushions. In u lume di sta diversità incredibile, u botanistu di u XVIII sèculu Carl Linnaeus hà chjamatu u genulu Protea dopu à u Diu grecu Proteu, chì hà hà pudutu cambià a so apetta à volontà.

A distribuzione di a famigghia Proteaceae

U 92% di i spezie protea sò endemichi di a Regione Floristicale di u Capicentru, una zona in sudu è suddecu di u Sudafrica, ricanusciuta com'è Patrimoniu Worldu di a UNESCO per a diversità botanique inèditu. Quasi tutti i prutasuni crescenu à u sudu di u Riu Limpopo, salvu una, chì si sviluppa nantu à i piani di u monte Kenya .

Ci hè pensatu chì l'antenati di a famigghia Proteaceae parevanu prima di millioni di anni fà, quandu e terre di l'emisferu miridiunali anu sempre unificatu cum'è l'anticu supercontinente, Gondwana. Quandu u cuntinenti divide, a famiglia divicità in dui sottupunità - a succota di Proteoideae, chì hè issa endèmicu à l'Africa miridiunali (includendu a re Protea), è a succissione Grevilleoideae.

L'ultimi spezii sò stati trovanu in u suduveste Australia, cù colonie chjassi in Asia orientale è Sudamerica.

Protea Ricerca

I colonii in a regione Floristicine di u Capicorsu è a pruduzione floristica di u Sudestu di l'Australia sò pruvucati particularmente interessanti à i botanisti. Queste l'aria rapprisentanu dui di i siti di a biodiversità più prulifica di u mondu. Sicondu un studiu guidatu di biologiche britannichi, a rivolta di evoluzione hè trè volte più veloce di l'u normale, cù novi spezii di prutezzione chì parevanu tutti i tempi è risultatu in una diversità di maraviglia di a pianta. In Sudafrica, i scientifichi di i Kirstenbosch Gardens di Cape Town sò involved in un prughjettu principalu per mape a diffusione geugrafica di protei in Sudafrica.

Dove avè truvatu

Oghje, i proteas si sò cultivati ​​in più di 20 paesi differenti.

Sò cultivati ​​è sviluppati cummercialmenti da l'urganisimi cumpresu l'Associazione Protea Internaziunali è anu prisentatu à i parchi è i giardini in u globu. Quelli chì vanu à pruvà a manu per creà u so propiu pò esse pruduciutu di e cose da imprese cum'è Fine Bush People. In ogni casu, ùn sò micca nunda di manera chì vede u flore naziunali Sudafricana crescente salvatica in Table Mountain o in u Cedarberg.