Una Breve Biografia di u Nelson Mandela di u Sudafricana

Ancu dopu à a so morte in u 2013, u primu suveranista sudafricano Nelson Mandela hè reverendu à u mondu cum'è unu di i capizhi più influenti è più amatu di u nostru tempu. Passò i so primi anni avè contru à a iniqualità racial perpetuata da u regnu di l'apartheid di u Sudafrica, per quale ellu era imprisoned durante 27 anni. Dopu u so liberatu è l'ultimu successu di l'apartheid, Mandela era elettu democraticu comu u primu presidentu di u Sudafrica.

Dedicò u so tempu in l'uffiziu per a guariscenza di una Sudafrica divisa, è per prumove a civile nantu à u mondu.

Infancia

Nelson Mandela hè natu u 18 di lugliu di u 1918 in Mvezu, parti di a regione Transkei da a pruvincia di u Sudafrica di u Capu orientali. U so babbu, Gadla Henry Mphakanyiswa, era un capu locale è un discendenti di u Re di Thembu; a so mamma, Nosekeni Fanny, era u terzu di e quattru muggagi di Mphakanyiswa. Mandela era numinata Rohlilahla, un nome di Xhosa chì traditu bè da "troublemaker"; fù datu u nome inglesi Nelson da un maestru in a so scola primaria.

Mandela cresce in u paese di a so mamma di Qunu, finu à l'età di novi, quandu a morte di u so babbu hà purtatu à l'adopzione da Thembu regente Jongintaba Dalindyebo. Doppu la sò adopzione, Mandela passava à inizià a Xhosa tradiziunale è hè stata disciplinatu in una seria di scole è cullegia, da l'Istitutu di Boarding Clarkebury à u College Universitariu di Fort Hare.

Eccu, hà participatu in a politica studiante, per quale ellu era stata sospita. Mandela partissi da u college senza graduazione, è pocu dopu fughjita à Johannesburg , per scapparà un matrimoniu dispostu.

Politica - U Populu Corsu

In Johannesburg, Mandela cumpiuse una BA à traversu l'Università di l'Afrique Sud Africa (UNISA) è inseritu in l'Università Wits.

Hè statu ancu intrudutu à u Cungressu Naziunale Africanu (ANC), un gruppu antiimperialista chì crede in una Sudafrica indipindente, per un novu amicu, attivista Walter Sisulu. Mandela cuminciò à scrive l'articuli per un legge di Johannesburg, è in u 1944 cofundò l'ANC Youth League à l'altri attivista Oliver Tambo. In u 1951, diventò presidente di a Liga di Juventude, è un annu dopu, fù elettu prisidente da ANC per a Transvaal.

U 1952 fù un impegnu in Mandela. Piglia u primu cumpurtamentu ligu ligeru in Sudafrica incù Tambo, quale anu più tardi annantu à diventà presidente ANC. Addiventàu ancu unu di i architetti di a Campaigne di a Lega di Juventude in Defiance of Unjust Laws, un prugramma di disubbidience civile civile. I so sforzi avìanu bisognu di a so prima cunvinzione suspendita sottu a suppressione di l'attu Comunismu. In u 1956, era unu di 156 pretendanti accusati di tradimentu in un prucessu chì arraggiò durante quasi cinqui anni prima chì anu collapse.

Intantu, cuntinuau a travaglià darrere i sceni per creà a pulitica ANC. Arrestatu di manera regularmente è pruibitu di assistente in i reunioni pubblichi, hà spessu traveled in disfraz è sottu nomi assumiati per evade l'accusatori di pulizie.

Insurrezioni armada

Dopu a massacre di Sharpeville di u 1960, l'ANC hè statu furmatu ufficialmenti è l'opinioni di Mandela è un certu di i so culleghi enduichenu in una crede chì solu a lotta armata hè sola.

U 16 dicembre 1961, una nova organizzazione militari chjamata Umkhonto we Sizwe ( Spear of the Nation), hè stata creata. Mandela era u so cumandante in capu. Ntâ dui vinti anni si trattavanu di più di 200 attacchi è mandonu circa 300 pirsuni à l'esteru per furmazione militari, ancu u Mandela stessu.

In u 1962 Mandela hè stata arristata nantu à u ritornu à u paese è cunnannati à cinque anni in prigiò per viaghjà senza u passaportu. Ellu fece u primu viaghju à l'Isula Robben , ma era prestu trasferitu in Pretoria per unite parechji altri accusati, affruntà nove culusioni di sabotage. Duranti u Trial Rivoniu di ottu mesi, in nomu di u distrittu di Rivonia induve Umkhonto we Sizwe tenia a so casa salvata, Liliesleaf Farm - Mandela hà fattu un discorsu sappiutu da u dock. Hà resu cù u munnu:

'Avete cummattutu contru u duminiu biancu, è aghju battatu contr'à u duminazione nativa. Aghju pricatu l'ideale di una sucità demucratica è libera in quale tutti e persone viranu in l'armunia è cù l'ugualità opportunità. Hè un ideale chì spergu à vive è à ottene. Ma s'ellu hè bisognu hè un ideale per quale ùn sò prontu à more ".

A prova finisci cù ottu di l'accusati, inclusa Mandela, hè stata culpata è cunnannati a prigione persone. Mandà longa sughjornu in l'Isula Robben avia accuminciata.

U Long Walk à Libertà

In 1982, dopu à 18 anni di prissioni in Robben Island, Mandela fu trasfirutu a Prisma Pollenza in Cape Town e da quandu, in dicembre 1988, a Victor Verster Prison in Paarl. Hà rifiuttu e numerosi offerte per ricanuscimentu à a legittimità di i patroni nichi chì anu stati stabilitu durante a so prisión, chì l'avissi avutu permessu di vultà à u Transkei (oghje un statu indipindentu) è di campà a so vita in l'esiliu. Hè rifiutatu di rinunzà a viulenza, chì diminuì a negociazione à tuttu finu à chì era un omu liberu.

In u 1985 però hà iniziatu 'discussioni di discussioni' cù u Ministru di u Justice, Kobie Coetsee, da a so celtona di prisenza. Un metu sicretu di cumunicazione cù a dirigenza ANC in Lusaka hè statu eventuale idealizata. U 11 di frivaru 11 di u 1990, fù liberatu da a prigiò dopu à 27 anni, in u stessu annu chì a pruteità di l'ANC fù rimessu u Mandela fù elettu deputy chair d'ANC. U so discursu euforicu da u canzellu di u Capicciuni City Hall è u scrittu triunfante di 'Amandla! "(" Elettricu ") hè un momentu definitu in a storia africana. Talchi puderanu cumenciu in seriu.

A Vita Dopu a Pritera

In u 1993, Mandela è u presidente FW de Klerk amuntati nanzu u Premiu Nobel pè i so sforzi per fà u regnu di l'apartheid. L'annu dopu, u 27 di aprile di u 1994, Sudafrica pussedi i so primi elezzioni veri di dimucratiche. L'ANC hà scatinatu à a vittoria, è u 10 di dicembre 1994, Nelson Mandela hè ghjuratu cum'è u primu presidentu uccidentali u Sud Africanu elegutu demucraticamenti. Eppo parlò subitu da a cunciliatori, dicendu:

"Ùn mai, mai è mai più volenu serà chì sta bella terria torneraghju a sperienze di l'oppressioni di l'una di l'altru è sighendu l'indignità di esse u skunk di u mondu. Permite a liberta di libertà.

Durante u so tempu, Mandela stabbileru a Commission Truth and Reconciliation, a finalità di quale era per investigà i crimini capimati da i dui marge di a lotta durante l'apartheid. Hà introdutu a legislazione suciale è ecunumia cuncreti per indirizzà a pobreza di a pupulazione negra di u nativu, ancu di travaglià per migliurà a relazione trà tutti i razzi sudafricani. Hè in questa ora chì Sudafrica divintò cunnisciutu com'è "Rainbow Nation".

U guvernu di Mandela era multiracial, a nova custituzzioni réfletté a so desirma di una Sud Africa sia unita, è in u 1995 hà stimatu animatu à i bianchi è i bianchi da sustegnu l'sforzi di u rugby sudafricano chì, in fine, passò per ottu a vittoria in u 1995 Rugby World Cup.

Vita privata

Mandela casò tres volte. Hè maritu cù a so prima moglie, Evelyn, in u 1944 è hà chjamatu quattru figlioli prima di divorciri in u 1958. L'annu dopu si maritò cù Winnie Madikizela, cu cui avia dui figlioli. Winnie era enormamente rispunsevuli di creà a legenda Mandela through a so robusta campione per liberà Nelson da Robben Island. U matrimoniu ùn pò micca surviglià à l'altre attività Winnie. Sò separati in 1992 dopu a so cundanna per u segredo è accessori per l'assaltu, è divurziau in u 1996.

Mandela perde à trè di i so figlioli - Makaziwe, chì mortu in infazione, u so figliolu Thembekile, chì era statu uccisu in un accidentu di caru, Mandela era imprigiunatu in Robben Island è Makgatho, chì hè mortu da u SIDA. U so terzu pezzu, annantu à u 80 anniversariu, in u lugliu di u 1998, era à Graça Machel, a vedova di u presidente Sammu Machel. Addivintò l'unica donna in u mondu per maritari dui presidenti di e diverse nazioni. Quedanu maritiati è era di u so nomu cum'ellu passava u 5 dicembre di u 2013.

Anni dopu

Mandela scinciò com'è presidente in u 1999, dopu un periodu in ufficiu. Hè stata diagnusticata di u coperapenu di pruteu in u 2001 è uffizionalmenti ritirata in a vita publica in u 2004. Hè continuatu à travaglià silenziu in nome di e so carità, a Fundazioni Nelson Mandela, u Fundu Nelson Mandela Children è a Fundazioni Mandela-Rhodes.

In 2005 hà intervene à nome di i vittimi di SIDS in Sudafrica, affittu chì u so figliolu hè mortu di a malatia. E annantu à u 89 anni annunzià hà fundatu L'Elders, un gruppu di stati statunista ani chì inclusi Kofi Annan, Jimmy Carter, Mary Robinson è Desmond Tutu, in altri luminu, per offerta "guidance on the more difficult problems". Mandela pubblicò u so autobiografu, Long Walk à Libertà , in u 1995 è u museu Nelson Mandela apertu à u 2000.

Nelson Mandela muriu in casa in Johannesburg u 5 dicembre di u 2013 à l'età di 95, dopu una longa battaglia cù malatia. Dignitarii di tuttu u mondu assistenu à i servizii di memoriale in Sudafrica per cunmbiguà unu di i più grandi capi u mondu hà cunnisciutu più.

Questu articulu hè aghjurnatu è riimpiutu in parti di Jessica Macdonald u 2 dicembre 2016.