Visitu u Kigali Genocide Memorial Center, Rwanda

U Kigali Genocide Memorial Center perches à unu di i numerosi colti chì circundanu a cità di Rwanda . Da l'esternu, hè un pittoresco edifiziu cù muri bianchi è belli ghjorni - ma l'esteticu piacevule di u Centru hè in cuntrasttu contru à l'orrurici oculati in ellu. I tistimoniu di u Center si conta a storia di u genocidiu ruandenesa di u 1994, durante quandu un milionu di persone anu statu assassinatu.

In l'annu dopu chì u genocidiu hè stata cunnisciuta com'è unu di e più atruità più grande, u mondu hà mai vistu.

Histoire du Hate

Per apprezzà apprezzà u messagiu di u centru, hè impurtante cumprenderà a sfondate di u genocidiu di u 1994. A sumente per a viulenza era cumannata quandu Rwanda fù distinata com'è una coluna belga in u dopu da a guerra mundiali. I belgues fannenu carti d'identità à i Rwandani nativelli, dividitori in gruppi etni distinti - includendu a Hutus maisoni, è a minorità Tutsis. I Tutsis sò cunsiderati supiriura à l'Hutu è dà trattu preferenziale quandu era in l'impiegatu, l'educazione è i diritti civili.

Inevitabbilità, questu trattamentu ingiùtu pruvucò gran risintutu trà a populazione Hutu, è u resinzione trà e duie etnicità si hè stracatu. In u 1959, i Hutus s'arribillaru contr'à i so vitturi Tutsi, u maltu circa 20 000 persone è furzendu quasi 300 000 più per fughje à i paesi cun Lisbona u Burundi è l'Uganda.

Quandu Rwanda hà acquistatu indipindenza di a Belgiu in u 1962, l'Hutus hà fattu u cuntrollu di u paese.

A lotta trà l'Hutus è u Tutsis cuntinuonu, cù refugei da questu gruppu chì ultimamente formanu u Front Rebuile Patriòticu Rwandianu (RPF). L'armata scalate finu à u 1993 quandu un accordu di paci hè firmatu entre l'RPF è u presidente moderu Hutu Juvenal Habyarimana.

In ogni modu, u 6 di aprili 1994, u presidente Habyarimana hè statu uccisu da quandu u so avianu hè statu sparatu da u Kigali Airport. Ancu s'ellu ùn hè micca incertu chì era rispunsevuli di l'attacu, i rimuneru contr'à u Tutsis era veloci.

In menu di una ora, l'intaressi milizianu Hutu Interahamwe e Impuzamugambi avianu incubrughjini parte di a capitale è cumincianu à Tutsis e Hutus moderate chì si sò stati quì. U guvernu fù assautatu da l'Hutus estrimista, chì sustiniau a slaughter à a manera chì si sparse in Rwanda cum'è piuma pira. L'assassini suli solu quandu a RPF hà successu à piglià u cuntrollu dopu trè mesi dopu, ma di quellu tempu, trà 800 000 è un million di persone anu statu assassinatu.

Esperienze Tour

In u 2010, avè u privileghju di viaghju à Rwanda è visitate u Kigali Genocide Memorial Center per mè stessu. Sapiu pocu annantu à a storia di u genocidiu, ma nimu hà preparatu per l'affrontazione emutiva chì era vicinu à sperienza. A tour accuminciò cun una breve storia di Rwanda pre-coloniali, utilizendu grandi pannelli di scatuli, scritti antichi di filmi è audio-àghjieta per fossà una societat Ruviana unificata in quale Hutus è Tutsis vissiru in armunia.

A manifestazione hè diventata più ghjustu cù l'infurmazioni nantu à l'odi etniche inghjuliati da i colonialisti belgiani, seguitatu da l'esempi di a propaganda chì hà avutu designatu da u guvernu Hutu à vilify exiled Tutsis.

Cù u stadiu pè u gruppu di genocidiu, scinnì in un pesadore di camere chjete d'ossevuli umani, cumprese i cranichi petali è i femurs di i zitelli mortos. Ci hè un video di viulenti è sacrificatore, è di i survivanti chì cuntanu storii di i so tragedii persunali.

Casi di macchina, castagni è coippi chì anu accuminciatu à u millariate mila à un radu di milla di unni eru in situ. Ci hè una ricunniscenza di l'eroi chì anu da riesce a so vita per oculà i so vittimi o di salvà a donna da a violenta scumale chì era una parte inzerta di u sacrificadoru. Ci hè ancu infurmazioni nantu à a fonte di u genocidiu, da i richieste di più assassini in i campi di refuggiati à i dati di i primi tentativu passi versu a cunciliazioni.

Per mè, a vista più preziosa di tuttu era una cullizzioni di ritratti chì representava i zitelli figliani senza seconda mentri u cori di u sangue.

Ogni ritrattu vinni accumpagnatu da noti di i pezzi favoriti di u zitellu, i ghjucate è di l'amichi - facennu a realità di e so morte muvrini à tutti i più ardenti. Inoltre, fù aghjustatu da a mancanza d'aiutu da i primi paesi di u mondu sanu, a maiò parte di quale ellu scrive micca à ignurà l'horrors chì scopra in Rwanda.

Memorial Gardens

Dopu à u giru, u mo core sinsenu è a mo mente burrughje cù l'imaghjini di i zitelli mortu, trasiu da l'esterno di u sole di i giardini di u Centru. Eccu, i fossi pulitichi furniscenu un postu di restu finali per più di 250 000 vittimi di genocidis. Sò marcati da grandi chjappi di cimentu cummigliati cun fiori, è i nomi di quelli chì sapi chì anu perdutu a so vita sò inscribed for posterity in un muru vicinu. Ci hè ancu un rosal hè ancu quì, è aghju trovu un momentu assai necessariu per è pusà solu.

Parting Thoughts

Quand'ellu eru firmatu in i giardini, puderete vede cranii chì travagliavanu novi edifici di l'uffiziu chì nascenu in u centru di Kigali . I zitelli di i scoli anu rientreziu è saltendu i passageri di u centru nantu à a so casa di pranzu per l'lunche, prova chì, anche u giuniziu inimaginibbili di u genocidiu chì hè accadutu solu duie settiti più brevi anni, Rwanda hà cuminciatu à guarisce. Oghje, u guvernu hè cunzidiratu unu di i più stabili in l'Africa, è e strade chì un ghjornu alluntanatu cù u sangue sò di più quellu di u continente.

U Centru pò esse un recordatore di a prufundità per quale l'umanità pò esse cambiatu è a facilità cù quale u restu di u mondu pò esse un ochju di vista à quellu chì ùn vole micca vede. In ogni casu, hè ancu esse tistimone à u valore di quelli chì guariscenu à Rwanda u bonu paisolu hè oghje. Permette à l'educazione è l'empatia, prupone un futuru futurista è a speranza chì l'atrocità cum'è queste ùn sarà micca permessu di successe.

Questu articulu hè stati aghjurnatu è scritti in parti da Jessica Macdonald u 12 dicembre 2016.