Zapotec Rug Weaving in Oaxaca, Messico

I tarritorii di lana Zapotec sò una di l'artigliaria populari per compra in Messico. Truverete trova in vendita in i toli in u Mèssicu è ancu fora di u paese, ma u megliu pianu per cumprà micca in Oaxaca, induve pudete visità i studii di casa di famiglia di tissuti è vedi tuttu u travagliu duro chì entra in creazione di sti opere di arti. A maiò parte di i tapete d'Oaxacan è i tapissimi sò fatte in Teotitlan del Valle, un paese di lucale situatu circa 30 km est di Oaxaca City .

Stu paese di circa 5000 abbitanti hà cuncede in a famiglia mundiale per a so pruduzzioni di tapite di lana è tappe.

Ci sò parechji altre paesi in tissuti in Oaxaca, cum'è Santa Ana del Valle. Visitatori in Oaxaca chì interessanu à visità tedesore è i catamarani di compra avissiru visità quelli paesi per vede a prublema di u rugby. A maiò parte di l'abitanti di queste classa di i Zapotec parranu a lingua zapotecca è di l'espanole, è anu sustegnu assai di e so tradizione è a festa.

Histoire de Zapotec Weaving

U paisolu di Teotitlan del Valle hà una longa tradizione tissu chì data di i tempi préhispanici. Hè curu chì u populu Zapotec di Teotitlan hà rializatu u tributu à l'Aztece in mercurie tissuti, anche si u teatru di quellu tempu era pocu diversu d'oggi. In a America antica ùn ci era micca una piccula, perché no là; A maiò parte di i tissuti sò stati fattu di cuttimentu. E l'arnesi di u cummerciu eranu ancu assai diffirenti, cumu ùn ci ùn anu micca tene rotulante o treadle tedeschi in l' antica Mesoamérica .

A maiò parte di i tissuti eranu fatti nantu à un teltu backstrap, chì hè sempri usatu oghje in certi locali.

Cù l'arrivata di i Spagnoli, u prucessu tissu era rivoluzionatu. I paisani purtonu e pècure, cusì puderebbenu fà di l'lana, a rota di ferita permette u filu per esse fattu assai più rapidamente è u treadle loom permettenu per a creazione di pezzi maiori chì ùn era pussibule di fà in u backstrap loom.

U prucessu

A maiò parte di i tappetti Zapotec sò di fatta di lana, cù una urdina di cuttighjate, ancu chì alcuni altre fibres sò ancu usati in occasione. Ci sò parechji pezzi speciali chì sò in tissuti in sita. Certi tessili sò stati pruvucanti cù l'addituzione di piumi à i so catuzzi, cù parechje tecniche antica.

I teatchi di Teotitlan del Valle compri lana in u mercatu. L'ovule sò raghjone à l'altri in a muntagna, in u cuntestu di a Mixteca Alta, induve e crescenti i tempuri, a lana creda più grande. Piglia a lana cù una razziata chjamata amole (pianta di savonu), un sapunatu naturali chì hè assai amara è, sicondu i tessuti lucali, serve com'è insecticida naturale, mantendu e parolle.

Quandu a lana hè neve è secca, hè caricaturizada da a manu, è da ghjinochje cun un spinning wheel. Allora hè tenutu.

Tene naturali

In l'anni 1970 hè statu una volta à l'usu di i culori naturali per a morti di a lana. Unipochi di e funziunalità chì anu utilizatu includenu marigoldi per u luggenu è u lignu, lique per i greens, peccoli cunti per marroni, è mosquite per u neru. Questi sò stati lucali. I colori chì sò acquistati include cochineal for reds e purples è indige per blu.

Cochineal hè cunzidiratu u culore più impurtante.

Hè una varietà di toni di rossi, purpi è aranci. sta tinta hà assai apprezzata in l'epichi coloniali chì era cunsideratu «oru russu» è era esse spurtatu in Europa chì induve ùn anu avutu micca boni boni raffidi permanenti rossi, perchè era assai prizziu. Aduprate per colour l'uniforme di l'armata britannica "Redcoats". Appressu usata per a cosmètica è di culore di culore. In l'èbbica culonali, era usata in particulare per u tilaru muturi. I Fondi l'Iliaggii eccillamente decorati di Oaxaca cum'è Santo Domingo .

Designs

I disinni tradiziunali sò basati nantu à i mudeli Pre-Hispanic, cum'è i mudelli geatti "grecas" da u situ archeologicu Mitla è u diamante Zapotec. Una varietà larga di disinni muderni pò ancu esse truvata, include riproduzioni di opere d'arti da artisti famosi com Diego Rivera, Frida Kahlo, è più.

Qualità determinante

Sè vo circate di cumprà trisce di lana Zapotec, vi tenite avà à mente chì a qualità di rugbi varia assai. U prezzu ùn hè micca basatu nantu à a grandezza, ma dinò a cumplessità di u disignu è a qualità generale di u pezzu. Hè diffesu de sapè chì un rugtu hè statu culuratu cù tingli naturali o sintetici. In generale, i tingli sintetici pruducini più foncé. U rugitu deve almenu 20 filamenti per inch, ma tapiseri d'alta qualità avarà più. A putezza di u tissu s'assumiglia chì u rugitu mantene a forma nantu à u tempu. Una tapita di qualità hè devi chjappà è hè stindatura.