A Proclamazione di a Repubblica Irlandese in u 1916

Stampa in tipugràfichi cunflitti e ripigliatu tutta di Dublinu u luni di Pasqua 1916, questu hè u testu sanu di a proclamazione propiu di a Repubblica Irlandese. Fu lettu fora in front of General Post Office di Dublinu u 24 d'aprile da Patrick Pearse. Nota hè chì u passaghju di u "alleati galanti in l'Europa", chì in l'ochji di u marcatu britannicu Pearse è i so cunrevoluzionarii com'è travagliu cù l'Imperu Germanu.

Chì, in i tempi di a guerra, significava alta trazzia. E a morte di i signatori .

A proclamazione stessu dichjarà parechji diritti boniali, soprattuttu u dirittu di e donne à votu. In questu aspettu, era assai mudernu. In altri aspetti, pare parechji antichi, basatu principalamenti à a redaczione cuncolbente di certi passaggi.

Ci hè solu qualchì copia di u documentu originale restu, ma puderete truvà reprints souvenirs (spessu adazzati cù gràfiche supplementi) in quasi ogni salottu di u souvenir Dublin . Eccu, parò, hè solu u testu nudo (capitali cum'è in l'uriginali):

POBLACHT NA HÉIREANN
U GOVERNMENTU PROVISO
DI U
IRISH REPUBLIC
A PERSU DI IRLANDA

IRISHMEN è IRISHWOMEN: In u nome di Diu è di i generazioni morti da quale ella ricevi a so vechja tradizione di naziunalità, l'Irlanda, à traverse, ciunia à i so figlioli à a so bandiera è tira per a so libertà.

Dopu urganizatu è hà entrenatu a so formazione cù a so urdina rivoluzionaria secreta, a Fraternità Repubblicale Irlandese, è à traversu a so urganisazione militari, i Voluntarii Irlandesi è l'Armata Citizen Irlande, chì hà perfezzionatu a so disciplina cun pacienza, chì avutu resu à u mumentu appiegatu à revelà, issa s'apprimi di ddu momentu, è sustinutu da i so fillsu esiliati in l'America è per l'alliadi galanti in Europa, ma cunfidendu a prima in a so forza, si chjina in tuttu cunfidenza di a vittoria.

Declare u dirittu di u populu d'Irlanda à a pruprietà d'Irlanda è à u cuntrolu senza untrettu di i destinazioni irlandesi, per èssiri soberana è indefiable. A longa usurpazioni di quellu drittu per un populu straneru è u guvernu ùn hà micca extiguutu u dirittu, ùn pò micca mai esse extinguished, salvu a distruzioni di u populu Irlandese.

In ogni ghjinirazioni, u populu irlandese hà dichjaratu u dirittu à a libertà nazionale è a sovereignità; sei volte durante e passatu trè cent'anni l'avè parlatu in armamenti. Si fala nantu à quellu drittu fundamentale è torna cunfermendu in armamenti in a fàccia di u mondu, avemu l'annunziendu a Republica Irlandese com'è Statu Indipendente Sovranu, è aghjustemu a nostra vita è a vita di i nostri cumpagnati in armamenti a causa di a so libertà, di u so benessiri è di a so esaltazione di e nazioni.

A Republica Irlandese hà intitulatu, e dichjaremu, l'alleanza di ogni Irishman è Irishwoman. A Repubblica garante a libertà religiosa è civile, ugguali di diritti è opportunità uguale à tutti i so citatini, è dichjarà a so scopu di perseguite a felicità è a prosperità di a nazione nazione è di tutte e so parte, chì accetta tutti i figlioli di a nazione ugualmente, è senza sapè di e difenniu cura cù un guvernu straneru, chì anu dividitu una minurità di a maiuranza in u passatu.

Anu finu à i nostri armi hanu purtatu u mumentu opportu per l'essezione di un Governu Nazionale permanente, rappresentativu di u populu tuttu di l'Irlanda è elettu per l'affucazioni di tutti i so omi è di e donne, u Governu Provisionale, per ellu custituitu, amministrà l'affari civili è militanti di a Republica in cunfidanza per u populu.

Facemu a causa di a Republica Irlandese sottu a prutezzione di l'Altìssimu Diu, Quale hè a benedizzione chì invoca à e nostre bracciu, è raveremu chì nimu chì sirvende à a causa degneorà per a cobardizia, inhumanità o rapine. In questa ora suprema, a nazione irlandese deve, da u so valore è di a disciplina, è da a prigiuneru di i so figlioli per sacrificà per u bonu cumuni, pruvallanu propiu di u destinu d'Agostu a quale hè chjamatu.

Signatu in nomi di u Governu Provisionale:

THOMAS J. CLARKE
SEAN Mac DIARMADA THOMAS MacDONAGH
PH PEARSE EAMONN CEANNT
JAMES CONNOLLY JOSEPH PLUNKETT

More About la Pasqua Rising di 1916