Chì hè un Tianguis?

I marcati mobili di Messico

Un tianguis hè un mercatu apertu, specificamente un mercatu itinerante chì si surgene in un certu locu per un ghjornu di a sema. A parolla hè a stessa cosa di usata in u singularu o plurali. Stu termu hè utilizzatu solu in u Mèssicu è l'America Centrale è micca in altri paesi in lingua spagnola.

Origini di i Tianguis:

A parolla tianguis hè di u Nahuatl (a lingua di l'Aztec) "tianquiztli" chì significa mercatu.

Hè diffferenti di un "mercatu" in chì u mercatu hà u so propiu edificio è funzioni ogni ghjornu chì un tianguis hè stallatu in a strada o un parc un ghjornu di a settimana. In certi alcuni, un tianguis pò esse chjamatu "mercatu sobre ruedas" (mercatu nantu à roti).

I vitturi arrivanu in i primi tempi di a matina è in un corpu di tempu aghjunghjenu i so toli è mostra, un pezzu di lettini soprapiusicali prupone da u sole è a chiavi. Certi venditori puderanu mannari una manta o una matta nantu à a terra cù i so articuli à venda, l'altri anu vistighjenti. Una varietà larga di prudutti hè vendita in tianguis, da prudutti è articuli secchi à l'animali è articuli produciti in massa. Certi tianguis specializati venderanu solu un tipu di merchandise particulari, per esempiu, in Tìtoco, ci hè un tianguis d'argentu tutti i sàvuti à quale sò venduti solu ghjuvelli di argillo. Tianguis sò cumuni attraversu u Mèssicu, à setturi rurale è urbane.

Una varietà di articuli diffirenti fu usata com'è valuta in i mercati di i tempi antichi, cunfini di cacao, conchiglia è cunti di jade. Barter era ancu un sistema di scambiu importantu, è hè sempre oghje, particularmente trà vinditori. U tianguis ùn hè micca solu di e transazzione economica. A tradizione di quand'omu si faci a vendita in un supermarchu, in tianguis ogni compra trova cù una interaczione sociale.

Per a ghjente chì vive in i zoni rurale, questa hè a so principali opportunità di socializzà.

Día de Tianguis

U termu dia di tianguis significa "ghjornu di u mercatu". In parechji duminii di u Messicu è Centrale America , hè cumune di avè ghjornu di rottura. Ancu se generalmente, ogni cumunità hà a so propiu cummerciale di u mercatu induve pudete cumprà cum'è mercurie ogni ghjornu, u ghjornu di u mercatu di ogni paese hà falatu nantu à un ghjornu di a settimana di ghjornu è in quellu ghjornu ponu stalle stabilitu nantu à e carru vicinu à u mercatu è e persone venenu da e circundante di i zoni vicinu à cumprà è vende in quellu ghjornu in particulari.

Mercati in Messico

U costumbre di i mercati rotanti versanu à i tempi antichi. Quandu Hernan Cortes è l'altre cunquistadori ghjùnsenu in a capitale aztè di Tenochtitlan, stanu maravigliati da quanta limzia è ben organizata era. Bernal Diaz del Castillo, unu di l'omini di Cortese scrivite di tuttu ciò chì anu vistu in u so libru, True History of the Conquest of New Spain. Scrissi u vastu mercatu di Tenochtitlán è i merchenzieri in offeru: produzzione, cioccolata, tessili, metalli preziosi, carta, tabacco, e più. Hè precisamente sti sughjetti di scambii è di cumunicazione chì facenu un sviluppu di e società cumplessu in Mesoamérica .

Sapete più nantu à i mercaderiate mesoaméricano.