Cuzco, Capital di u Imperu Inca

U visitore à Cuzco, circuncisi, scritta Cusco, Qosqo o Qozqo, ùn pò aiutà à esse avutu è impastatu da una cità chì era a capitale di l'Imperu Inca.

Cuzco di ughjoghju combina a citta antica, l'addizzioni coloniali è l'edifizii muderni è i amenities in un splendido riflessu di a cultura è a tradizione, è ricurdeghja chì a civilizazione inanale sofistikata ùn hè micca borrada da l'invasori coloniali.

Or turisti.

Qosqo, chì significheghja in ombligo o bellybutton in Quechua, si trova in un valle fertile chì supportava a civilizazione prima di l'Incas, ma hè più vicinu à a so sucità organizata in chì tutti avianu un rolu à ghjucà è una funzione per realizà. Ama Sua, Ama Quella, Ama Lulla era u salutu à i visitadori à a cità, è li esurtava: "Ùn ùn hè micca ghjustu, ùn ste rouge, ùn fate micca lacà". U risultatu di i so articuli è di e tecniche di edificazione sò veddi in ogni locu, è avemu outlasted tanti terremoti.

Inca cunzignau spartu a cità in a forma di puma, cù a furtizza di Sacsayhuaman cum'è a testa, a piazza di Huacaypata cum'è a panne, o navali, è i fiumi di Huatanay è Tullumayo cunghjintu cum'è a cuda. L'antica piazza era u core di i suyos , i Quattru Reuli di u Imperu Inca chì culloca da Quito, l'Equador à u nord di Chili.

A piazza era u locu di l'edificazioni ufficiali è cerimoniali è di e residenzi di l'officici di regula è era u locu per a famosa rede di strada chì a prossimità rapida porta a cumunicazioni per tutte e parte di l'imperu.

Circundendu a cità sò stati per pruduzzioni agriculi, artighjanali è industriali.

Quandu i spagnoli arribanu, anu distruttu assai di e strutture, è chì ùn puderianu micca razza, usanu com'è fundamenti per parechje di e so chjese è edifici.

S'avvicinò è Ghjustu

Cumu à Cuzco oghje hè più faciule ch'è per l'Incas o à e forze coloniali sottu Francisco Pizarro, chì impone a cità coloniale nantu à a cità esistente cumminata in marzu di 1534 dopu à escevari è saitti a cità.

Ci hè u trasportu domesticu è internaziunale, u trasportu publicu, u serviziu di l'autobus, è da l'altre locu, è di sicuru, u trenu à Machu Picchu.

Cuzco hà un clima favore di tempesta, cù a staghjoni nantu à u nordu di novembre à marzu è staghje secca d'aprili à uttrovi.

Cose da fà è Vede

Cum'è a capitale Inca, Cuzco hè culonie è muderna. Assicurendu i visitori à passaghju è scuprite a ghjudiziu di l'architettura Inca, a fabled wall de many angules, culuriti, cullezioni culuriti, muri blanche è bibliugrafia blu è e ventalli. Pigliate u tempu per vede e diverse glubieni è scopra i musei. Marvel à l'articuli di cunescinu scritte in Geometria u Passu à Passiu da a Terra di i incà.

Da a piazza d'Armas, un tour di caminata vi porta à a Cattidrali, a chiesa di San Blas, l'Art School è a Q'oricancha, u situ di u Tempiu di u sole.

I attraziuni principali di u Cuzco è a so regione fora sò:

Altre tesoru