Inti Raymi, Festa di u Sun

Prima chì i Spagnoli coloniali pruibenu l'avvenimenti cerimonale chì avianu tutti i solstici invernale in Cuzco , i citanti abbitanti cresciunu à ottene u Diu di Diu, sacrifice un animali per assicurà i prudutti boni, è paganu omaggio à l'Inca, cum'è u primu figliu nascit di u Sun.

Festival Origins

I ceremimonii sò stati in u solstiziu invernu quandu u sole hè distanza da a terra. Temendu a mancanza di u sole è a fame dopu, l'antichi Incas si cuglitanu in Cuzco per u cumpletu u Diu di Diu è fendu l'omi di u so ritornu.

I celebrani hà sappiutu per ghjorni dopu l'avvenimentu, si trattenu di i piacè fìsici è rigali prisintetini à l'Inca, chì in ritornu ritruvà annantu à un banquet rico di carne, pane d'arghjentu, chicha è tè di coca cumu preparatu per sacrificà l'arammani per assicurà i prudutti boni è i campi fertili.

In u 1572, u Vicirè Toledo hà pruvenuti u celebrazione Inti Raymi cum'è pagana è contru à a fede cattolica. Dopu l'edittu, i ceremonii passanu suttastru.

U Festivale di Ghjuventù

Oghje hè u sicondu più grande festival in Sudamerica . Centu di millaie di persone cunghjiniu in Cuzco da altre parte di a nazione, u Sudamerica, è u mondu per una festa di sema una longa marcendu l'iniziu di un novu anni, l'Inti Raymi, u Festival di u Sun.

Ogni ghjornu hà u so avvinimentu, da i manifestazioni di u ghjornu, i fieri di strade, è e persone chì mulinu è ballò in i strati. À a sera, a musica live di u megliu di i gruppi musicali peruviani prupone l'crowds à a Plaza d'Armas per cuncerti gratuiti.

Duranti l'annu precedente, in preparazione per Inti Raymi, cintinara di attori sò scelti per rapprisintari figuri stòrici. Essendu selezziunate per attentisce u Sapa Inca o a so mòglia, Mama Occla, hè un grand honor.

24 di celebrazione di u ghjugnu

U centru di u festivale hè a celebrazione di tutti i ghjorni u 24 di ghjugnu, u ghjornu propiu di Inti Raymi.

In questu ghjornu, l'avvenimenti cerimoniali accuminzanu cù una invucazione da u Sapa Inca in a Qorikancha, chì ancu di u Koricancha (pictured) square in front of the Santo Domingo church, built on the ancient Temple of the Sun. Eccu, u Sapa Inca chjama à e benedizzioni da u sole. Dopu a orazione, Sapa Inca hè purtatu in un tronu d'oru, una rèplica di l'uriginale chì pisava circa 60 chilò, in una prucissioni à l'antica furtizza di Sacsayhuamán in i piumimi sopra à u Cuzco. Cù u Sapa Inca vènenu i altri curotti, vidutu in vestimenta cerimonale, e funziunarii di a corti, nobili è altri, tutti custruiati apposta da u so ranku, cù ornamenti d'argentu è oru.

Sò cammelli nantu à i strati beddi belli, à a musica è à e pricà è à ballà. I Muggini i scaccià e carrughji per sguassate di i spiritu maligni. In Sacsayhuamán, induve ghjeschi enormi aspittàvanu l'arrivata di a processione, Sapa Inca si sviluppa à l'altare sacru induve tutti vanu.

Quandu tutti i celebranti sò in situ in a grand piazza di a fortizza, ci sò discorsi di Sapa Inca, i sacrificadori è rapprisentanti di i Suyos: a Serpenti per u mondu soscu, u Puma per a vita nantu à a terra, è u Condor per l'upper mondu di i dii.

Una calla bianca hè sacrificatu (ora in un attu di scena reale) è u prete divinità sustene u coru sangu in onore di Pachamama.

Questu hè fattu per assicurà a fertilità di a terra chì in u lugettu è u calore da u sole furnisce un fruttu generoso. I preti lettanu i mancu di sangue per vede u futuru di u Inca.

Quandu u soli accumenza, i pezzi di paglia sughjettu nantu à u focu è i canti celebreni à ballà per elli à ottenevicu Tawantinsuty o l'Imperu di i Quattru Vintini Directions. In i tempi antichi, nè u focu era permessu di quellu ghjornu finu à i fieri di a sera.

A ceremonia di Inti Raymi finisci cù una prucissioni di ritornu à Cuzco. Sapa Inca è Mama Occla sò sopravuti in i so troni, i sacerdòzichi è di i rappresentanti di Supas u benzoni nantu à i persone. Una volta, un urtimu annu hà iniziatu.

U 24 di giugnu hè ancu celebratu in u Peruviu cum'è ghjornu di i Indi o Campi di viddani.

Cose da sapè

Inti Raymi hè un avvenimentu di tutti i ghjorni, cù almenu cinque ore passati à Sacsayhuamán.

L'ingressu à a furtizza hè libera, è l'asciumi di letti sò dispunibuli da cabine à a piazza. Ci hè ancu i veturi di alimentazione è vinu. Ùn ci hè micca guerre railes nantu à i ruvelli è ogni annu persone sò ferite in cade. Se vulete un postu riservatu, sò dispunibili cù i biglietti cumpresi in anticipu.

Alloghji sò immubiliate assai in anticipu per a simana di a festa. Hotel è restaurazione facenu un esercitu crisce. Mentre chì tù sì quì, puderia esse difficili d'ottene una vista pratica di u metale Inca di custruisce e petre è senza murtaiu, ma cumprà una carta di visitante chì hè validu di deci ghjorni è mette in quattordi siti impurtanti in Cusco.

Aghjustita da Ayngelina Brogan