L'Ardia: Festival antico cavallo in Sardegna

Cummurannanu Custantinu Con Spiritu Twist

Forsi vi circate un fistinu europeu chì ùn hè micca stata diversata per i turisti. Se viaghjanu in u veranu in Italia, verificate a cità di Sedilo in u core di a Sardegna. Si mette nantu à una razza di cavalli è di festa cum'è chì tù ùn anu più vistu prima.

Unu di i festivals più grande di a Sardegna hè L'Ardia di San Costantino, cunmemorazione di a vittoria di Custante in Maxentius in u Pianu Milvianu in u 312, induve Constantino hè informatu chì avè vistu una creda fiamminga inscribed with the words "In questu sensu cunquistà".

Ogni annu u 6 di lugliu è u 7 Cumandante custituitu hè creatu da una cavalleria cavallina immubiliata nantu à a basa di u Santuariu di San Costantino, solu fora di l'estremità orientali di Sedilo.

À a sera di a razza, i cavalli è i cavaleri cuglia in una culletta fora di u tèmpiu di u santuariu. U sacerdotale locu è l'alzianu aghjanu grandi speeches accumpagnati da i gestiti eloquenti: preghje per a sicura, preghere per a vittoria di Constantinu è cusì per u Cristianesimu. U mumentu a pompa tistimula i cavalli da u so drittu è caru à u culleghju, l'omu chì rappresente u costariu, i so dui bandimenti di i bandiera dopu, in seguitu u corpu speditu vicinu.

Quand'elli ghjunghjenu u santuariu, si firmanu, circheghji lentamente, esse benedite da u prete cada volta per passà a porta di a porta - sette volte. Ma in questu ghjornu, Custantinu tira off after the sixth pass, chì guverna tutti i challengers à a fonte siconda chì marca u fini di a razza.

A cità di Sedilo respira un suspiru coltante di sustegnu; un vinu significa i principii basi di a Cristianità sò stati rinuvati per un annu.

Dopu, a folla facilità per andà in un campu apertu induve i porchi dolce turnà in furnuti in u focu à u focu, è angu scheletru viulenti scrivite in l'estasi di dulore à i carbuni ardente.

Eccu li reguli: Solu una persona per annu hè permessu di ghjucà à Constantinu, è solu s'ellu hà ricivutu some dispensari speciali da Diu.

Ddiu hà eternamente diventendu più grande magnanimu in i so gestiti versu u populu di Sedilo; Ci sò tanti candidati chì un cavalieri pò esse assicurati d'avè aduperà parechje anni d'avè l'uppurtunità di ripagitarà u so fabricatore. Dopu hè vedutu bastonu per esse bisognu di qualchì benefiziu chì pò cuntesta cù i cavaletti più crescente è più persone. A maiò gravitate versu l'elementu di surprise.

A matina dopu, a razza hè curretta per i vignaghjani - quelle solu questu tempu u corsu hè stata trasfurmata in un campu di minefield di latte di cervecita scuzzulata è scatuli in buttiglia. Dopu a cursa, ogni ghjornu chjude à a casa di u presbytu per parechji prudigi di vernaccia (u vinu locale) è un bocu di pasticceria. Allora hè nantu à e case di i bandiera di bandiera per più di u listessu.

È per via - ùn hè solu un vetru per questa vernaccia. Hè un tipu di intima sharing thing. Questu hè Sardegna. Avete usatu à questu.

Quandu : annu l'u 6 è 7 di lugliu

Dove : Sedilo, Sardaigne, Italie

Accuglienti: piglià un volu à Cagliari da Roma o di Milanu, u Tirrenia Ferries da Civitavecchia à Cagliari o Olbia / Golfu Aranci o in Sardegna è in battelli di Civitavecchia à Cagliari. Ùn ci hè micca stazione ferroviaria in Sedilo. A vostra scelta bona hè di rentà un carru in Cagliari è tramandà nordu à Sedilo.

Alloghju: Hè improbitu chì trova allughjatu in ogni locu vicinu à Sedilo per u festival. L'Hotel Su Gologone in Sardegna hè un pocu luntanu ma in accordu cù u modu di vita sarda. A cità più grande più cercana hè Oristanu.