Qualcume vivutu à e Caves di Matala?

Una megliu domanda puderà esse, quale hè micca?

E famosa caverna di Matala in l'isula greca fucineghja a faccia di a punta induva a parti nordu di a petite baia. Dug à a petra pianta à intervalli regulare, quasi quindi pareanu i balcani di cabaña nantu à a furma di battiziu di a punta di u mare; i terrimoti anu encorvatu a terra sana, cuntribuiscenu à l'effettu.

Li tombi, da l'urdinari grechi o minoichi, sò generalmente cunsiderati chì ùn sianu micca quellu anticu, u pruduttu di l'occupazione Rumana lucali circa duii mila anni fà.

Ma l'informazione "ufficiale" nantu à e tombi hè scanty, è a casetta di u bigliettu era cremata un invernu. Mentre chì una fasa cuntrolla in u spaziu, a cullezione di tariffu di accadera hè casuale è spessu a porta hè aperta per accessu liberu à l'oscurità quandu i foguini accuminzanu è illuminà i scoglii incù a bocca griega scura diventendu.

Un artifactu interessante hè un sarcòfagiu di chiacca grande, chiaru, minus a totazione, chì si trova à una parte di l'area vallata. Dopu à e caves, ci sò parechji restos di u pittura murale - parechji antichi, some da i 1960 è quandu, presu, uni pochi di e caves eranu stati cun paint in brillo.

Fora cave, ci sò qualchi aggregatu interessanti chì pò esse u restu di l'ombiscu di tsunami sparsi in u terriquatu chì cumbia à Matala, forsi dopu à u terrimotu in 365. Avete vede a terra, cunchali, ladrone, bone, legnu è altri elementi cimentati in parechje.

Quali hà occupatu a Caves in Matala?

1.

Famiglie pristòrici. Certi caves suggestanu l'occupazione domestica in i tempi preistorii. Questu pò esse più veru di e altri cateni naturali chì si trovani band'o largu in i colti attornu Matala. 2. U Mortu - I primi "occupanti" eranu i funerali, chì puderanu avè anu precedutu l'epoca Romana. Mentri certe di e tombi parevenu esse rumani, cù arcati è "couches" sculpurtu in a petra, l'altri sò simplici è pò esse anziani.

E so tombi sò stati boni simili à a necropolis in Alexandria, Egittu, è e tumbetti in Italia custruiuti da i Etruschi chì puderanu esse ghjinebbe da parti di i colonos minoiani. Hè cunnisciutu chì Matala è a costa sud di Creta tradenu largamente cù l'Eggittu in tempus romane.

3. I pescelli - A caverna offre un accessu faciule à u mari, è a memoria locale suggerisce chì i pescadori anu utilizatu di quelli di elli in tempi diffirenti cum'è allughjatu temporale. Ci sò uni pochi caves in u latu oppostu di u portu chì sò più grandi è sò usati à questu ghjornu per u almacenamiento di l'equipaghjetti di pesca è l'almacenamiento di un pescatore o dui, almenu per periodu curtu.

4. I Giydesi - U Rom arrivà in Creta prima in a so storia europea, è anu stete in l'isula for almost seven hundred anu. Accounts of the Gypsies in Creta Menciona ch'elli si volteanu in caves.

5. Beatnicks è Ippocastas - Mentre chì e caves sò più cèlemente assuciati cù i hippies internazionale chì avianu in elli, un omu di Creta m'hà dettu chì ancu prima di l'"era hippie" Matala era populari cun a contracultura creta lucale - includendu stessu - à a fini di l'anni 1950. I "stranieri" arrivaru dopu, assai di elli dopu nantu à una reta di Vita rializate in Matala.

Queste stranieri includenu luminu com'è Joni Mitchell, chì annuncia à Matala in a so song "Carey" in l'album "Blue", è, presumitu, Bob Dylan, Cat Stevens, è parechji altri musicisti famusi più tardi.