Tradizzioni di Martisor

1 di marzu in Romania è Moldova

Martisor, chì hè stata l'1 di marzu, hè una festa festicule in Romania è Moldova . "Martisor" hè una vieja manera di dicia "marzu picca", è hè osservatu cun l'emanula di amuletri martissuri.

Tradizzioni di Martulianu Amuletu

Martigghieri sò petite fianculi di amici o d'amore nantu à a festa di Martisor. Tradizziunamenti, i martizzari sò stati dati da l'omi à e donne in a so vita, quale ponu esce da u martirio à e so brusgi.

Ma l'1 di marzu in Romania è Moldova ùn hè micca solu d'amuri, è martizzori sò significatu chì, qualcuni crèdinu, pò ristabilmente trova millenarii di anni.

In u passatu, i martizzari sò stati chjamati bianchi è bianchi per significate i forzi opposti di u mondu: u bè è u malu, a vita è a morte, a bughjura è a luci. Sta tradizione persiste in certi rigioni, anche era largamente rimpiazzatu cù i culori di l'amore. Oghje, martizzatori sò fatti cù filamenti netti e bianchi. U culore rossu simbolizza u sangue è a femminile è u culore biancu rapprisenta u spiritu masculu è a neve, a so cumminzioni cumminciosa per i raporti.

Martiggiani pò esse nunda, ma hè struvatu o tullati, è spessu sottu un medallionu chjaru o munita hè attaccatu, chì dà l'amuleto caractère individuale. In certi casi, u medagliatu o una parte dicurativa di u martizianu pò eclissi i chjavi u biancu chì sò intigrali à a pezza. Stu medallioni pò piglià a forma di una fiore, una cunchiglia, una marietta, un cori, o qualsiasi altru forma chì u fabricatore prefete.

Abbigliamento di Martisor

Tradizionalmente, martizzatori sò purtati per un periudu di tempu. In certi rigioni, ghjittati per i primi 12 ghjorni di marzu; in altri, u pumatore manteni finu à a fini di marzu o u primu segnu di primavera. Comu a tradizzioni martenitsa di Bulgaria, martizzatori, quarchi ghjittati, pò esse trasfirrati à un arbre blossoming com'è una manera di ricunnosce l'iniziu di a primavera.