Biografia di Santa Rosa di Lima

A Vita di u Primu Saint de l'Americhi

Isabel Flores d'Oliva hè natu in Lima, u Perú u 20 d'aprile 1586. I so genitori - un armenu spagnolu (un tipu di cavaleri cavalline) è una limeña nativa (residente di Lima) - anu vistutu un status sociale rispettabile ma mancava l'stabilità finanziaria.

Isabel, unu di almenu 11 figlioli (13 sicondu l'archidioccu di Lima), prestu prestu in a famiglia di a famiglia è di l'amichi cum'è Rosa. In unu di i primi minuti miraculosu di a so vita, a so mamma vega una rosa s'immisceranu nantu à a faccia di u zitellu dormu, di quale ghjornu s'avvidissi ch'ella era cunnisciuta com Rosa (Rose).

Rose anu più tardu è intristindappu è preoccupatu da l'apparente vanità di u so nomu novu, ma hà amparatu à accettà a rosula com'è una rosula in a so anima, micca solu cum'è un simbulu di bellezza esterna solu.

Penitenza è a Santa Rosa di Lima

Ci hè prestu prestu chì Rose ùn era micca un ziteddu ordinariu. Sicondu u sacerdotu Catolicu Rumanu rinclamatu è a hagiographer Alban Butler (1710 - 1773), "Da a so speranza, a so pacenzia in u so amori di a mortificazione era straordinaria, è, mentri era sempre un ziteddu, ùn mancava fruttu, è si svelava trè ghjorni à simana, allughjendu solu nantu à elli solu pane è acqua, è in altri ghjorni, per piglià solu insulazioni d'arbe è pulse.

Cumu s'hè sviluppatu in una donna giovane, Rose addivintau sempri cchiù preoccupa da a so aprecia fisica propria è l'attinente chì hà ricevutu da i pussibuli prupietari masculi. Hè stata, per tutte e ricerche, una ghjovana donna di biddizza sughjetti, ma ella ùn hè inestabile da u danni, a tentazione è u soffrenu chì a so presentazione puderia causà in altri.

Rose hà tagliatu i so capelli per dà à rinfurzà u so attrattu stessu, invece di l'urdunzione di a so famiglia. A so mamma era particularmente distraise; hà desideratu à vede à a so sposa, possu possibbilmente comu mezzu d'assicurà una unione avantatie cù una famiglia ricca.

Rose, però, ùn era micca svantabilitu.

Ellu cuminciò à disfigureru a so faccia cun pepite è calcare, è più prumesse in l'attitudine masculina. Dedicatu a so vita à Diu, hà cuncentrazione sana nantu à i so studii religiosi, a cuntimplazione di u sacramentu è a prichera. À u stessu tempu, andò à longu longa per sustene a famiglia di prutezione, aduprà i dumèstichi domestichi è vendenu fiori chì si cultivava.

Rose è a Terza Ordine di Dominicans

In u 1602, à l'età di 16, Rose hè stata permessa di entre u cunventu di a Terza Ordine di Dominicans in Lima. Hà fattu un votu di l'astinenza perpetuale è dedicà a so vita à l'altri. Ella aperta una clinica chì offra servizii medichi à i poviri. Hà cuntinuvatu cù u so fast fasting, eventualmente negannu a carri è sopravvive solu a più basica di l'alimentari. E so penenzi di Ghjurnata è mortificazioni cuntinuavenu, è ella donned una corona di spine nantu à u so velu.

D'accordu à Alban Butler, a so devozione sana à l'annunzienza è di u soffiu hà purtatu à dumandà à Diu per prucessi maiori. Risparà frequentamenti: "Signore, crescate i so pienzanti è cun elle cresce u vostru amori in u mo core". Invece a natura estremita di sti prucessi infatti, Rose hà trova u tempu è a forza per l'opere carità, particularmente quì volte à aiutà i poviri è più pratiche di a pupulazioni urdinaria di u Perù.

A Morte di San Rosu di Lima, Prima Santa di l'Americhi

Rose succumbitu à a so vita di l'aspirazione annantu à u 24 d'austu 1617. Hè 31 anni quandu era morse. L'elite di Lima, ancu i capi riligiusi è pulitici, venenu à u funeral.

Lu papa Clement X canonizzò Rose in u 1671, dopu à quale ella era cunnisciuta com Santa Rosa de Lima, o Santa Rosa di Lima. Santa Rosa era u primu cattolicu à esse canonizatu in l'Amélias - u primu à esse dichjaratu un santu.

Santa Rosa di Lima hà da diventà u patronu di, among other things, a cità di Lima, u Perù, l'America Latina è Filippini. Hè dinò a patrona di i giardinarii è i floristeri. U so festa hè celebrata u 23 d'aostu in assai di u mondu, mentri in l'America Latina u festa cresce u 30 d'Agostu (un vacanze naziunale in u Perù , cunnisciutu da Día de Santa Rosa de Lima).

Saint Rose hà ancu fattu annantu à u peruvianu 200 nou sol bitllite , u più altu denominu di u mondu peruvianu .

I restumi di Santa Rosa hè in u Cunventu di Santo Domingo, situatu à u cantonu di Jirón Camaná è Jirón Conde de Superunda in u centru storicu di Lima (una mansa di a Plaza d'Armas di Lima ).

Riferimenti:

Alban Butler - A Vita di i Patri, Martiri, è altre Santu Principe, Giovanni Murphy, 1815.
Sistema di Biblioteques UNMSM - Santa Rosa in a Bibliografia Peruanista
Arzobispado de Lima (www.arzobispadodelima.org) - Santa Rosa de Lima Biografia