Carnaval d'Oruro in Bolivia

Oluro's Devil Dance è inesquecible!

In Boliviana, Oruro, Santa Cruz, Tarija è La Paz feste carnaval, ma u carnaval di Oruro hè u più famoso. Ci hè un postu per l'ottu ghjorni di prima di u Miércoles di u Miorgu. A u cuntenutu di u carnaval in Rio, induve e scoli di samba eleghjanu un novu temu annu, u carnaval in Oruro sempre principià cù a diablada o divil dance. A diablada hè un ritu di cent'anni chì surviglià in luntano di i tempi coloniali.

Quessi sò centu dinami in i vistimenti monstruosu.

I maschi più pesci chì anu u corna abbrazzando l'occhi chenchi di pilami longi è in cuntrastu cù i mascarelli spaventuri i diavelli purtate chjudaranu e mutandine di mantelli sguardi è e munzeddi d'oru. Trà i raghjoni di i dimònii di ballarini armati cum'è monos pumas è insetti caper à a musica di bandi di brassu, o ghjuvadini o pignatti. U sonu hè fortu è frenziedu.

Da u danciu di ballerini vene a Chine Supay , a sposa di u diavulu, chì balla un ballu seductivu per seduce l'arcàngelm Michael. A so ballu i membri di i unions sindacalisti lucali, ogni portante un simbulu piccu di a so unione, cum'è i pezzi. Dancers dressed as Incas cun condor tocchi e sundenti è luneddi nantu à i so barbi à ballà cù ballarini vestiti cum'è i schiachi neri impurtati da i Spagnoli à travaglià in i mines d'argentu.

I membri di famiglie cumandati da i matriarchi in vestiti gialli partenu per esse: prima u maritu vistutu di rosu, avanti vindutu i figlioli in verde, seguitu da i figlioli in u celu.

I famìglie ballanu u so modu à u stadiu di football chì cuntene a parti dopu di e celebrazione.

Dui ghjucadichi iniziati, cum'è ghjocu di misteru medievale, sò promulgati. U primu portrays la Conquest per i cunquistadores spagnoli . U secondu hè u triunfu di l'arcàngel Miquel, cum'è ellu vince i dimònii è i Setti Sinsi Mortali cù a so spada fucala.

I risultati di a battaghju sò annunziati u Patronu di i Mineri, a Virgen del Socavon è i ballarini cantate un himne Quecha.

U carnaval d'Oruro hè più di 200 anni è hè cunsideratu un feste religiosu impurtante - cusì impurtante chì hè statu ricanusciutu da a UNESCO cum'è una di e Masterpieces of the Oral e Intangible Heritage of Humanity. Mentre era quandu un ghjornu indigene celebre i dies annos quand'elli ghjunghjenu i spagnoli, corse u cattolicu è cusì hà evolutu ccu i fiori cristiani.

Oghje hè una mezchemu di tradizzioni pagani / indigenezii cù simbolicu catòlicu chì incorpora un rituali versu a Vèrgine di Candelaria (vergine di Socavón), chì si celebrà u March 2. Mentre chì a Sudamerica possa una forte populazione catòlica, parechji di e maiò feste era una Ancien, cerimoniali indigenechi chì evoluzian à incorpore a fede catolica. Questu hè ancu veru per u ghjornu di i morti, chì hà evolutu à u Dia di tutti i cristiani.

Ancu li riferenzii à a cunquista spagnola è l'estatutu di i pittorescenti boliviani sò assai clarificate, stu festival hè basatu annantu à a ceremonia pre-coloniale di dà grazie à a Pachamama terra-mamma. Cumemura a lotta di u bè è di u malu è i primi sacerdoti cattolici permettenu à cuntinuà cù una crescita cristiana in un esforzzu per pacificà l'indigeni lucali.

A festa di u carnaval cuntinueghja per i ghjorni chì i ballarini diablada spacciate in gruppi più chjucchi è cuntinuu a ballà in tanti fogghi enormi. Cumpucchi si cunghjunghjenu in a prucissiò in ogni puntu è cun u cunsumu di forte biera di Boliviana è a chicha assai potente chì hè fatta da prudutti fermentati è di granu si ponu rimannu. Parechje durmi in i so porte o induve cadìanu quand'eddi è svegliate celebrendu. Se pensa à esse in Oruro o qualsiasi cità cum'è carnaval, seguitate a precautions de segurazioni basi: